• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97071106633
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۱ مهر بخوانید؛

شکست غرور آمریکا در لاهه/امیدواری دولت‌مردان به کاهش نرخ ارز/تایید حمایت اروپا از طرف ظریف و...

شکست غرور آمریکا در لاهه/امیدواری دولت‌مردان به کاهش نرخ ارز/تایید حمایت اروپا از طرف ظریف و...

آخرین اخبار از برگزاری جلسه دادگاه لاهه برای بررسی شکایت ایران علیه آمریکا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز، تاکید بر حفظ توان موشکی کشور، نظر ظریف در مورد حمایت اروپا از برجام، برگزاری جلسه دادگاه لاهه برای بررسی شکایت ایران علیه آمریکا، مسدودسازی ۴۳ سایت و کانال فعال در حوزه قیمت گذاری ارز و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد شهدای حادثه تروریستی اهواز در جمع خبرنگاران، گفت: وقتی ما اطمینان داریم که در زمان و مکان لازم توانایی زدن ضربه پشیمان کننده داریم، صبوری پیشه می کنیم اما دشمنان از صبر ما خوشحال نباشند چون دست هرقدر بالاتر برود، لاجرم محکمتر فرود خواهد آمد. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: مقابل هر ضربه‌ای، ضربه شدیدتری وارد می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: ما برای دفاع از آرمان‌های کشور و حفظ امنیت مردم و سرکوب دشمنان احتیاج به اجازه هیچکس نداریم. ما بر اساس فرمان فرمانده معظم کل قوا عمل می‌کنیم و لاغیر.

در همین مراسم، رئیس ستاد عقیدتی و سیاسی ارتش با بیان اینکه حادثه اهواز نشان داد توان موشکی مان باید حفظ شود، گفت: قدرت منطقه‌ای ایران در حادثه حمله تروریستی اهواز به وضوح نمایان شد و همچنین عکس‌العمل فوری نظام در گوشمالی دادن به دشمنان به رخ جهانیان کشانده شد.

همچنین سردار صفوی در جمع نیروهای مرکز آموزشی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش، اعلام کرد: آمریکایی‌ها بدنبال آن هستند که وضعیت داخلی ایران را بهم بریزند و از این رو بدنبال اتحاد تمام گروهک های ضد انقلاب از منافقین تا سلطنت طلب ها و... هستند.

سخنگوی وزارت کشور از برگزاری نخستینجلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس این ستاد فردا (پنجشنبه) ۱۲ مهرماه در محل این وزارتخانه خبر داد. سامانی افزود: در این جلسه نیز نمایندگان تام الاختیار روسای قوه مقننه و قضائیه و معاونان ۱۶ دستگاه مربوط به حوزه اقتصادی و اطلاع‌رسانی کشور حضور خواهند داشت.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت که حمایت اروپایی‌ها از برنامه جامع اقدام مشترک برای حفظ این توافق بهتر از آن چیزی بوده که انتظار می‌رفته است.ظریف تلاش‌ها برای حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق را دشوار توصیف کرد و گفت: از آنجایی که نقش دلار آمریکا در نظام مالی بین‌المللی فراگیر است، (حفظ برجام) به‌طور قطع سخت خواهد بود. انتخاب‌ها نیز بسیار روشن هستند؛ یا جامعه بین‌الملل به آمریکا اجازه خواهد داد تا حکمرانی کند، در گذشته این کشور چنین کاری انجام می‌داد اما آن زمان بر اساس یک سری قوانین بوده نه برمبنای احکامی که هر روز تغییر می‌کرده‌اند.

همچنین جان کری  به سوالاتی پیرامون کتابش که در آن درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ نیز نوشته است، پاسخ داد. توافقی که دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه از آن خارج شد. وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با بیان اینکه از زمان خروج واشنگتن از برجام با ظریف گفت‌وگو نکرده است، تاکید کرد: توافق هسته‌ای برای جهان مهم است.

آخرین اخبار از برگزاری جلسه دادگاه لاهه برای بررسی شکایت ایران علیه آمریکا

جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی درخواست ایران برای صدور قرار موقت برای آمریکا در اعتراض به تصمیم واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه علیه تهران برگزار شد.

استقبال ایران از صدور حکم موقت دادگاه لاهه علیه آمریکا

فکت شیت ایران در مورد رای اخیر دادگاه لاهه علیه ایران

مهمترین بخش حکم دادگاه لاهه از دیدگاه یک حقوق دان بین‌المللی

ظریف: حکم دادگاه لاهه شکستی برای آمریکای معتاد به تحریم است

مشاور حقوقی مرکز حقوق بین الملل ریاست جمهوری:بدون تردید تصمیم دیوان بین المللی دادگستری از نظر حقوقی الزام آور است

فلاحت‌پیشه: رای لاهه غرور آمریکا را در یک قالب حقوقی شکست

رحیمی‌جهان‌آبادی:حکم لاهه آمریکا را تحت فشار می‌گذارد/ این رای پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود

معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری: رای لاهه نشان داد تحریم های دولت آمریکا جان ایرانیان را هدف گرفته است

ابراز امیدواری محسن محبی نسبت به نتیجه بخش بودن تلاش‌های تیم حقوقی ایران در لاهه

یک حقوقدان موسسه عالی مطالعات بین‌المللی ژنو : اگر "رای لاهه" به نفع ایران باشد، می‌تواند پیش‌شرط مذاکره با آمریکا شود

***

آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه امروز شورای نگهبان با استقبال از روند نزولی قیمت ارز و سکه در چند روز گذشته تاکید کرد: باید اثر کاهش قیمت‌ها در سفره مردم پدیدار شود و مایحتاج عمومی بویژه خوراک مردم به قیمت مناسب تامین شود و در ضمن روند صادرات ما نیز صدمه نبیند. دبیر شورای نگهبان همچنین از اقدام سپاه پاسداران در حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها در سوریه قدردانی کرد.

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در خصوص زندانی شدن بدهکاران مهریه عنوان کرد: مسائل شرعی را با مراجع و حوزه حل کنید؛ چرا دستگاه قضائی خلاف احکام اسلامی عمل می‌کند و عده ای بی دلیل زندانی می‌شوند؛ کسی که مال دارد و بدهی نمی‌دهد می توان او را زندانی کرد اما کسی که مالی ندارد را نمی‌توان به زندان انداخت.

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نیز در حاشیه نشست با مسئولان پلیس پایتخت از مسدودسازی ۴۳ سایت و کانال فعال در حوزه قیمت گذاری ارز خبر داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهار شنبه) ۱۱ مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha