• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97071608986
  • خبرنگار : 71415

واشنگتن پست: آمریکا باید عربستان را درباره ناپدید شدن خاشقجی بازخواست کند

واشنگتن پست: آمریکا باید عربستان را درباره ناپدید شدن خاشقجی بازخواست کند

روزنامه‌ واشنگتن پست آمریکا نوشت: آمریکا باید از عربستان سعودی درباره ناپدید شدن و همچنین کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد نظام عربستان "پاسخ بخواهد."

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه ، روزنامه‌ واشنگتن پست همچنین خواهان مجازات حکومت عربستان در صورت عدم همکاری این حکومت بر سر این پرونده شد.

خاشقجی یک تحلیلگر همکار واشنگتن پست بود که عمدتا سیاست‌های نظام عربستان به ویژه‌ محمد بن سلمان، ولیعهد فعلی این کشور را به باد انتقاد می‌گرفت. او چند روز پیش پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ناپدید شد.

بعد از این اتفاق منابع خبری دولتی در ترکیه اعلام کردند که پلیس به این  نتیجه‌ رسیده که این خبرنگار به قتل رسیده است ، اما ریاض این ادعا را ردکرد.

روزنامه‌ واشنگتن پست در مقاله‌ای با درخواست از واشنگتن به منظور "طلب پاسخ روشن و صریح " از عربستان نوشت: آمریکا باید اکنون تلاشی هماهنگ را برای مشخص کردن تمامی جوانب و حقایق درباره ناپدید شدن خاشقجی به کار بگیرد.

این روزنامه‌ با اشاره به این که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان به عنوان یک "هم پیمان ممتاز" رفتار کرده است، نوشت: عربستان در حال‌ حاضر باید این رفتار را با دادن اطلاعات درباره خاشقجی جبران کند. در این مطلب آمده است : اگر ولیعهد عربستان در پاسخ به درخواست آمریکا همکاری کامل را به عمل نیاورد، کنگره باید به عنوان اولین اقدام تمامی همکاریهای نظامی با این کشور را به حال تعلیق در آورد.

واشنگتن در ‌عین ‌حال از ترکیه خواست هر گونه سند و مدرکی که در رابطه با ادعای قتل خاشقجی در اختیار د ارد فاش کرده و از هیچ راهی برای تحقیقات در مورد آن دریغ نکند.

این روزنامه‌ نوشته است: ریاض باید درباره مساله حضور 15 تبعه عربستانی شامل برخی از مقامات در محل کنسولگری این کشور در استانبول همزمان با حضور خاشقجی توضیح دهد. ما امیدواریم خاشقجی هم چنان آسیبی ندیده باشد و به زودی به میز کارش باز گردد.

در این مطلب تاکید شده است: اگر گزارشات درباره قتل خاشقجی درست از آب در آید، باید در ضمن سوگواری برای این اتفاق به دنبال پاسخگو کردن کسانی که این قتل را اجرا کرده‌اند و کسانی که دستور به آن داده‌اند باشیم. خاشقجی 59 ساله سابقا مشاور دولت عربستان بود، اما بعدا به منتقد سیاست‌های عربستان به ویژه‌ سیاست‌های محمد بن سلمان و مداخله این کشور در جنگ یمن تبدیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha