• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97071709609
  • خبرنگار : 30054

داغ‌ترین ترندهای سئو در سال ۲۰۱۸ چه خواهند بود؟

داغ‌ترین ترندهای سئو در سال ۲۰۱۸ چه خواهند بود؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) به فرایندی اطلاق می‌شود که نتایج آن میزان رویت صفحات اینترنتی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. از آنجایی‌که گوگل همواره الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهد، فرایند بهینه‌سازی این موتور جستجو غیرقابل‌پیش‌بینی است. درواقع سئو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها گفته می‌شود که سعی در منطبق کردن خود با این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها دارد.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

یکی از تکنیک‌های سئو شناسایی روندهای داغ و به‌روز (ترندها) است و درصورتی که شما یک وب‌مستر هستید لازم است همواره روی این ترندها تمرکز داشته باشید. نویسندگان پیشکسوت بازاریابی پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۱۸ عمده این ترندها روی استراتژی‌های تاثیرگذار سئو همچون راه‌اندازی کمپین‌ها و عبارات کلیدی تمرکز داشته باشد. البته توجه کنید که سئو درحال تبدیل به فرایندی فراتر از انتخاب صرف عبارات کلیدی است. در سال ۲۰۱۷ بیشتر شاهد تمرکز گوگل روی دستگاه‌های همراه و در اولویت قرار دادن جستجوهای انجام‌شده با آنها بودیم.

داغ‌ترین ترندهای سئو برای سال ۲۰۱۸:

توسعه سرعت صفحات موبایلی (AMP): هدف چارچوب AMP که توسط گوگل راه‌اندازی شده، افزایش سرعت جستجوهایی است که در بستر گوشی‌های همراه صورت می‌پذیرند. AMP به‌عنوان یکی از فاکتورهای دخیل در رتبه‌بندی سایت‌ها محسوب می‌شود و تاثیر زیادی روی رویت سایت دارد. سرعت بارگیری صفحات وب به فایل‌های HTML سازنده آن بستگی دارد. با بهینه‌سازی این فایل‌ها می‌توان سرعت بارگیری را تا چهار برابر افزایش داد. از طرفی افزایش سرعت بارگیری رابطه مستقیمی با حفظ کاربران سایت دارد. یعنی هر چه سرعت بارگیری سایت بالاتر رود، ترافیک سایت نیز بالاتر خواهد شد. در اصل این پروژه دو سال پیش کلید خورده و امروزه به موضوعی تبدیل شده که صاحبان وب‌سایت‌ها نباید از آن غافل شوند.

محتوای باکیفیت: محتوا پادشاهی است که بر دنیای بازاریابی در سراسر جهان فرمان‌روایی می‌کند و خواهد کرد. اما چیزی که باید به آن توجه داشت اولویت داشتن کیفیت تولید محتوا بر کمیت آن است. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۸ استفاده از عبارات کلیدی خارج از متن به‌طور کامل منسوخ شده و عبارات کلیدی مرتبط تنها در داخل متن استفاده شود.

تجربه کاربری: این روزها همه نویسندگانی که در حیطه سئو فعالیت دارند متفق‌القول هستند که گوگل به‌دنبال ارتقای تجربه کاربران هنگام کار با سایت‌های مختلف است. این تجربه کاربری شامل معیارهای مختلفی مانند کاهش زمان بارگیری صفحات و بهینه‌سازی آنها برای موبایل‌ها می‌شود. بنابراین یکی از مراکز توجه سئو در سال ۲۰۱۸ طراحی وبسایت‌های کاربرپسند با سرعت بارگیری بالا خواهد بود.

بکارگیری عبارات کلیدی: این روزها یکی از معیارهای کیفیت محتوا چگونگی بکارگیری عبارات کلیدی مرتبط در متن است. بدین منظور ابزارهای متعددی مانند Google AdWords نیز در اختیار کاربران قرار دارند. این ابزارها اطلاعات گسترده‌ای درباره ایده‌های بکارگیری، طبقه‌بندی و حجم جستجوی عبارات کلیدی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. همچنین امکان استفاده از هوش مصنوعی و جستجوهای صوتی که امروزه طرفداران زیادی بین جوانان و نوجوانان پیدا کرده، با گسترش استفاده از عبارات کلیدی دنباله‌دار افزایش می‌یابد.

اشتراک محتوای ویدئویی: محتوای ویدئویی سکوی پرتاب سئو به‌سمت موفقیت محسوب می‌شود. ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند کارت دعوتی هستند برای جذب کاربران جدید. تلفیق ویدئوها با محتوای دیگر خود به‌تنهایی نتایج چشمگیری به شما خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود که روند استفاده از محتوای تصویری در سال ۲۰۱۸ دگرگون شود.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.

اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینه‌های سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha