• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 97071810124
  • خبرنگار : 71431

جزئیات دستگیری متهم اصلی سکه ثامن و همسرش

جزئیات دستگیری متهم اصلی سکه ثامن و همسرش

رییس پلیس فتای ناجا جزئیات دستگیری متهم اصلی سکه ثامن و همسرش را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود درباره دستگیری متهم اصلی سکه ثامن اظهارکرد: از حدود دو سال قبل فردی به نام زاهدی فرد، در یکی از شهرستان‌های کشور مجوز فعالیت خود برای خرید و فروش سکه را دریافت کرد، اما مدتی بعد فعالیت خود را به فضای مجازی و دیگر شهرهای کشور از جمله تهران گسترش داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر عضو این سایت بودند، افزود: حدود ۶۰۰۰ نفر هم در این سایت تراکنش مالی داشتند.

رییس پلیس فتای ناجا درباره نحوه فعالیت این سایت، گفت:  در این سایت فضایی تحت عنوان سیگنال به وجود آمده بود که کاربران هرچه بیشتر فعالیت می‌کردند، به عنوان افراد موفق در سایت معرفی می‌شدند. به طوریکه در این میان فردی شناسایی شد که ۱۰۰ میلیون سرمایه‌گذاری کرده و بعد از سه ماه سرمایه‌اش به هفت میلیارد افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه در این سایت بحث تبادل فیزیکی سکه مطرح نبود، ادامه داد: این فرد سایت را به حالت یک سایت قماربازی تبدیل کرده و افراد تنها امتیاز سکه را تحت عنوان ثامن خریداری می‌کردند، اما در واقع سکه و طلایی به آنان داده نمی‌شد و افراد در سود آن سهیم می‌شدند که البته سودی به آنان پرداخت نمی‌شد.

هادیانفر درباره مبالغی که در مورد سکه ثامن مطرح می‌شود، گفت: مبالغی که تحت عنوان ۱۰ هزار تا ‌۱۵ هزار میلیارد تومان مطرح می‌شود صحیح نیست وعمدتا از سوی ضدانقلاب مطرح می‌شود،  گزارش‌های ما ۱۷۰۰ میلیارد تومان تراکنش بود که تاکنون ۱۸۰۰ نفر از مالباختگان آن شناسایی شده و به فتا یا مرجع قضایی مراجعه کرده‌اند.


وی افزود:  این افراد مدعی هستند مبالغی از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ میلیارد تومان از آنان کلاهبرداری شده است.

رییس پلیس فتای ناجا شهرهای تهران، مشهد و تبریز را دارای بیشترین مالباخته در پرونده سکه ثامن اعلام کرد و افزود: این فرد کاملا با برنامه ریزی در تاریخ ۲۳ شهریورماه به دوبی رفته و از آنجا به کشور ثالث گریخته بود که با هماهنگی به موقع پلیس فتا، دستگاه قضایی و دستگاه دیپلماسی این فرد دستگیر شد و به کشور منتقل شد.
هادیانفر با بیان اینکه متهم از مدت‌ها قبل برنامه فرار خود و همسرش را چیده بود، گفت: این فرد حتی پس از دستگیری اعلام کرد که زمان فرارش از کشور را طوری برنامه ریزی کرده بود که کشور درگیر تعطیلات تاسوعا وعاشورای حسینی باشد، اما خوشبختانه مأموران ما لحظه‌ به لحظه این فرد را رصد می‌کردند.‌

وی با بیان اینکه همسر این فرد نیز در کشور ثالث دستگیر شده و در فرودگاه تبریز به کشور تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: این فرد و همسرش در ۳۱ بانک کشور حساب داشتند که ۸۰ میلیارد تومان پول نقد در آنها بود که اموال این فرد نیز توقیف شد.

رئیس پلیس فتای ناجا همچنین از دستگیری شش متهم اصلی سکه ثامن خبر داد و گفت: شش نفر از همدستان این فرد نیز دستگیر شدند و حتی طراح این سایت نیز 7 میلیارد تومان برای طراحی آن پول گرفته بود.

هادیان‌فر با بیان اینکه این اقدام یک نوع کلاهبرداری و مصداق بارز قماربازی است گفت: متاسفانه مجوزهای لازم از سوی صنف مربوطه از آن شهرستان و وزارت صمت که این نهاد را صادر کرده بود در اختیار این سایت قرار گرفته، اما این فرد با سوء استفاده از این مجوزها کار دیگری کرده بود و متاسفانه نهادهای صادر کننده مجوز نیز نظارتی بر فعالیت این فرد نداشتند.

وی با بیان اینکه عدم نظارت دستگاه‌های صادر کننده، مجوز را به دستگاه قضایی منتقل کردیم، خاطرنشان کرد: براساس قانون مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد موظف بوده که بر فعالیت این سایت نظارت کند اما کم کاری کرده از سوی دیگر این مجوزها سبب اعتماد نسبی مردم به این سایت‌ شده بود.

رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به فعالیت دو ساله سایت سکه ثامن افزود: تا پیش از التهابات بازار این سایت چندان رونقی نداشت، اما پس از بروز نوسانات در بازار مشتریان این سایت افزایش یافته چرا که با افزایش قیمت سکه و طلا ارزش سرمایه‌گذاری‌ها نیز افزایش می‌یافت.

هادیان‌فر در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا صدور مجوز برای فعالیت این سایت غیر قانونی بوده؟ اظهارکرد: مجوزی که این سایت دریافت کرده برای فعالیتی که بعدها انجام داده نبوده است و اتفاقا انتقاد ما از عدم نظارت نیز مربوط به همین مورد است، چرا که این فرد ابتدا از صنف مربوطه مجوز خرید و فروش خرد طلا را دریافت کرده و سپس برای خرید و فروش اینترنتی مجوز ای‌نماد گرفته، اما در ادامه بحث خرید و فروش طلا مطرح نبوده و این فرد تنها به شکل کلاهبرداری و قماربازی فعالیت کرده است.

هادیان‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متهم اصلی سکه ثامن بخشی از پول‌ها و اموال کلاهبرداری شده را از کشور خارج کرده است گفت: باید برای استرداد این اموال اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی درباره مبالغ کلاهبرداری شده نیز خاطرنشان کرد: خود "زاهدی‌فر " مبالغی را مطرح می‌کند که همسرش نیز یکسری مبلغ را مطرح کرده است اما برای پلیس عدله مهم است به همین دلیل ما در حال ریکاوری و بررسی سرورهای این سایت در تهران و مشهد هستیم.

به گفته هادیان‌فر تنها در یک مورد متهم ۵۰ میلیارد تومان را از کشور خارج کرده که اقدامات برای استرداد این مبلغ در حال انجام است.

وی همچنین درباره رسانه‌ای شدن ماجرای دستگیری این فرد نیز گفت: رسانه‌ای شدن خبر آمدن این فرد به کشور سبب شد تا آسیب‌هایی را در رسیدگی به این پرونده ببینیم و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد، با این وجود ما در حال رسیدگی و بررسی این پرونده هستیم و تحقیقاتمان همچنان در این زمینه ادامه دارد.

هادیان‌فر درباره استرداد و دستگیری این فرد نیز گفت: خوشبختانه با هماهنگی به موقع میان دستگاه قضایی،‌ پلیس،‌ اینترپل و دستگاه دیپلماسی روند استرداد این فرد به سرعت انجام شد به طوری که متهم طی پنج روز دستگیر و به کشور منتقل شد که به نظر می‌رسد در مورد دیگر متهمان اگر چنین هماهنگی انجام شده بود ما زودتر می‌توانستیم موارد دیگر را نیز دستگیر کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد که مقامات غیر دولتی راحت‌تر از مقامات دولتی فراری از کشور دستگیر می‌شوند چرا که در مورد خاوری چنین اقداماتی انجام نشد گفت: از نظر پلیس مجرم، مجرم است و فرقی نمی‌کند که چه مقامی داشته باشد. بنابراین مجرم فراری دولتی و غیر دولتی نداریم، اما اگر هماهنگی‌ها بهتر انجام شده بود قطعا در موارد دیگر نیز به نتایجی نیز می‌رسیدیم.

وی درباره وضعیت سایت‌های مشابه نیز اظهارکرد: حدود ۸ سایت دیگر نیز که فعالیتی شبیه به سکه ثامن داشته و عینا مانند آن نبودند از سوی مرکز پیشگیری پلیس فتا شناسایی شده و در حال رصد هستند که طی روزهای آینده با هماهنگی مقام قضایی دستورات لازم در مورد آنان اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۰۹:۵۶

با سلام و عرض ادب خواسام به اطلاع برسونم خیلی از کاربران در سایت کارشون رو با تحویل فیزیکی سکه به سایت شروع کردن و این که گفته شده سکه ای رد و بدل نشده کاملا اشتباهه تمام مالباختگان سایت فعالیتشون رو در بستری قانونی و شرعی انجام داده اند و مصداق سایت قمار بازی اصلا درست نیست و ما کاملا در سایه شرع اسلام معاملات رو انجام می دادیم که سود و زیان هم داشته

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۱۲

این کشور«ثالث»اسم نداشت؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۰

با سلام ظاهرآ ایشون خرید و فروش طلا را قمار میدونن، اینکه طلا به صورت فزیکی معامله نمشیده را قمار گقتن، پس الان بورس قمار هست؟ لطفآ به ایشان بفرمایید ما قمار نمی‌کردیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۰

قمار کدومه قربان چه قماری سایتی که همه خبرگذاری ها و همچنین سایت اتحادیه طلا تبلیغش را میکردند حالا شده قمارخونه پس بورس هم قماره اینطور که شما میگی

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۰

قمار؟؟؟ یعنی ما سه سال بود با مجوزهای رسمی داشتتیم قمار میکردیم و شما نمیدونستین؟؟؟؟ دیر نیست آیا؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۲

از زحمات تمام نیروهایی که در دستگیری این شیاد نقش داشتند سپاسگزاریم و از ایشان درخواست داریم تا کمک کنند تا هر چه زودتر اعضای مالباخته به حق از دست رفته شان برسند.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۳

سلام قمار یعنی چی این سایت 3 سال داره فعالیت میکنه حالا شده قمار؟ اگه اینطور تمام افرادی که تو بازار به صورت فیزیکی خرید و فروش میکنند قمار هست دیگه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۴۵

خیلی جالبه طرف از ۲۰ تا سازمان و وزارتخانه و اتحادیه مجوز خرید و فروش طلا و سکه رو داشته. شما سکه رو به قیمت روز میخریدی و به قیمت روز میفروختی. اونوقت میگن قمار میکردن

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۰

سلام واقعا متاسفم واسه خودم که به هیچ چیزی نمیشه اعتماد کرد اتحادیه و سایر ارگان هایی که مجوز دادن شونه خالی میکنن اتحادیه طلا بصورت کاملا مبتدی ادرس سایتشو از تابلوش برمیداره خیلی خنده داره بعد ما شدیم قمار باز ؟؟؟؟!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۷

چیزی تحت عنوان قمار نبوده!!!! خرید و فروش بوده ،

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۷

لطفا کلمه قمار را اصلاح کنید. ما در حال خرید و فروش در سایت بودیم. قمار کجا بود. این چه کلمه ای است که استفاده کردید در متن. خب

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۹

سلام .با تشکر از همکاری تمام نهادها. در سایت طلای ثامن چیزی به عنوان قمار نبوده بلکه در ابتدای فعالیت, بخش تحویل حضوری داشته ولی بعد از مشکلات به وجود آمده تحویل حضوری را حذف کردن.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۰:۵۹

سلام افرین به زاهدی فر که تونست اینهمه سازمان و نهاد رو بپیچونه و مجوز گرفت. این یک نفر بود، چطور این نهادها که اینهمه کارمند حقوق بگیر دارن نتونستن رصد کنن؟؟ مگه یه بررسی اینترنتی از تو دفتر کار کارمندا، بیشتر لازم بود بفهمن چیکار میکنه؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۰۱

سلام لطفا پرونده ثامن رو زودتر رسیدگی کنید تا زودتر به پولامون برسیم ممنون

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۰۵

سلام،بنده از مالباختگان طلای ثامن هستم ما در سایت ثامن خرید و فروش طلا انجام میدادیم ،اینکه فرهاد زاهدی فر با پول ما قمار میکرده را دیگر باید خودشان بدانند و اورا مجازات کنند، این سایت ثامن تمام مجوزها و نمادها را داشته ایا قمار در کشور اسلامی قانونی ثبت میشود و مجوز دریافت می کند؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۱۰

قمار چیه این هفته آخر بله ولی قبل از اون کسب درآمد در این سایت نیاز به تحلیل های زیاد بود و حتی بعضی روزها با ضررهای میلیونی.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۱۳

این کلمه قمار که در صحبت های این مسؤل ذکر شده غیر واقع بینانه هست این سایت 5 مجوز داشته و ما در سایت مشغول خرید و فروش آنلاین طلا بودیم و این کلمه قمار میتونه سیر طبیعی پرونده را تغییر بده خواهشا پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۶

پلیس فتا همیشه هشدار داده، فقط از سایت‌هایی خرید نمایید که دارای نماد اعتماد باشند. خوب سایت سکه ثامن دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت معدن وتجارت و درگاه پرداخت اینترنتی بوده آنهم بنا بگفته پلیس دارای 1700 میلیارد تومان تراکنش به نظر شما با این حجم تراکنش نباید نظارتی صورت می‌گرفت. مردم به نماد اعتماد کردند همینو بس......وزارت صنعت معدن وتجارت باید پاسخگو باشد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۴۶

سلام من از مالباختگان ثامن هستم این شرکت دو سال بود با تمام مجوزها دارای فعالیت بود و کار خلافی نمی کرد نماد اعتماد الکترونیکی هم داشت ما هم طبق ضوابط مشغول خرید و فروش بودیم کسی قمار یا کار خلافی نکرده چرا اتحادیه طلا سریعا تابلو رو تغییر داده ؟؟؟ بخدا کل دارو و ندار و زندگیم تو سایت از بین رفته کلی چک دارم و بدهکارم توروخدا پولهای از طریق سایت پس بدید تا زودتر ما ها از این بدبختی خلاص شیم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۴۷

با سلام من یکی از کاربران سایت طلای ثامن هستم. بعد از عضویت و قبل از واریز وجه قوانین سایت را مطالعه کردم. در یک بند امده بود که بعد از خرید طلا میتوان انرا بصورت فیزیکی دریافت کرد. به همین دلیل هم بود که در اطلاعیه ای حدود دو ماه پیش از افراد واجد شرایط برای نمایندگی سایت در شهرهای مختلف دعوت بعمل امده بود. همچنین با توجه به اینکه نماد الکترونیکی سایت تیرماه ۹۷منقضی میشد بعد از انکه این نماد به مدت یکسال یعنی تا تیرماه ۹۸تمدید شد واریز وجه را انجام دادم.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۴۸

سلام اقا کدوم قمار!! شاید ایشون قمار میکرده ولی ما به مجوزهای سایت استناد میکردیم و واسمون حجت بود.ما که نمیتونستیم به کارهاش نظارت کنیم. کوتاهی از کسایی بوده که بهش مجوز دادن ولی نظارتی نبوده. ما کاربرا کارمون کاملا قانونی وشرعی بوده . نباید که کم کاری مسئولین رو رو سر ما بدبختا خراب کنن. تازه باید جبران خسارت هم بکنن مسئولین.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۱:۵۲

سلام. خواهش داريم پرونده زودتر به نتيجه برسه. خيلي ها از جمله خود من واقن گرفتاريم و بدون اون پول زندگيمون در خطره. من خودم پول ديه و عمل هام تو ثامن بود. خواهش ميكنيم. ممنون از شما.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۰۴

با سلام ضمن تشکر فراوان بابت تمام زحمات پلیس فتا ..در جایی اقای رئیس پلیس حرف از قمار میزنند .بخدا این کلمه در مورد ما کاربران بدبخت درست نیست من بعنوان یک زن نمی توتنستم برم و فیزیکی سکه بخرم برای همین با اعتماد به تمام مجوز های این سایت خرید میکرد و خیلی وقتا با ضرر سنگین هم میفروختم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۰۵

قمار؟؟؟!! سایتی که تمام مجوز ها رو گرفته و چند سال مشغول فعالیت بوده و چند ماه اخیر هم فرصت دستگیری یا حتی دادن اخطار به مردم برای اینکه سرمایه گذاری انجام ندن بود.... قمار رو صاحب سایت ذاه انداخته شما هم مجوز دادید. پاسخگو باشید

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۱۷

سلام و عرض ادب خدمت خبرگزاري ايسنا و دستندر كارانش بنده يكي از مالباختگان سايت سكه ثامن هستم،از سردار هاديانفر يك انتقاد در خصوص گزارشي كه انجام دادن اینکه میگن ما در سايت مشغول قمار بوديم كاملا اشتباهاست،قمار به كاري ميكن كه ازش لذت ببري ولي ما در اومجا انقد استرس و ترس داشتيم كه ضرر نكنيم و كل سرمايمون به باد نره كه شب خواب ارام نداشتيم فك نكنم هيچ جاي دنبا به همچين كاري قمار بگن ،خيلي ممنون از خبر گزاري ايسنا

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۱۹

خرید وفروش سکه قمار نیست .بازار سرمایه وسهام نیز همینطور هستند .

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۲۳

اين سايت خريد و فروش ،طلا بوده ،قمار كجا بوده ؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۳۶

قمار یعنی چی؟ ..هیچ چیز به شانس و قمار مربوط نبود.با تحلیل درست از بازار و نوسان قیمت ها که تو این مدت زیاد هم بود می شد خرید و فروش طلا و سکه انجام داد.... ظاهرا جای شاکی و متهم رو میخوان عوض کنن.برید یقه اون همه ارگان که مجوز دادند رو بگیرید.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۴۸

باسلام و عرض ادب تعریف جرم قمار قمار عبارت است از قراردادی بین 2 یا چند شخص که بازی مخصوصی انجام دهند و هریک از آنها برنده شد، دیگران مال معینی را به او بدهند اولا شخصی درسایت بازی مخصوصی رو انجام نمی داده که بتواند حالت برنده یا بازنده داشته باشد ثانیا هیچ شخصی به کسی مالی را به آن طرف نمی داده که طرف مقابل بتواند با آن قمار کند ثالثا اقدامات صورت گرفته برحسب مجوزات قانونی صادره از مراجع معتبر دولتی وصنفی بوده وموضوع ونحوه فعالیت که خرید وفروش طلا بوده دراین مجوزات قید گردیده لذا تمامی کاربران با اعتماد وقبول قوانین مندرج درسایت اقدام به پذیرش قرارداد اینترنتی خرید وفروش طلا می نمودند که حق تحویل حضوری طلای خریداری شده نیز برای آنها محفوظ بوده کمااینکه بعضی ازکاربران طلارا به صورت فیزیکی دریافت کرده اند من حیث المجموع به کاربردن لفظ مجرمانه قمار ویا شرط بندی کاملا اشنباه ونامرتبط می باشد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۵۴

وزارت صمت مجوز صادر کرده با اتحادیه . کسی قمار نمیکرد در این سایت. آیا معلمه طلا و سکه اسمش شده قمار؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۵۸

ایشان با مجوز وازرت صمت و اتحادیه طلا و جواهر و تبلیغات گسترده در خبرگزاری ها و...شروع به فعالیت داشته است.اگر ایشان قمار داشته چرا وازرت صنعت که ای نماد به ایشان داده در امر نظارت کوتاهی کرده است؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۲:۵۸

جون مادرتون تمام زندگیمون تو او سایته عملا از کار افتادیم ازشون بخواهید که زمان رسیدگی و باز پرداخت عقب نندازن

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۷

با سلام سایتی که تمام مجوزات لازم رو داشته و کاربرها از صبح تا شب پای سیستم چشم و اعصاب و روان خودشون از دست دادن مصداق قمار است.لطفا منصفانه قضاوت کنید.من به شخصه با تبلیغ در سایت اتحادیه طلا وارد این سایت شدم.و با چک کردن تمام مجوزات لازم واریز وجه داشتم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۳:۱۹

اگر این فرد لجظه ای رصد میشده ، پس چگونه به دبی و ترکیه توانسته فرار کند؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۳:۵۲

با سلام . قمار زمانی هست که طرفین به وجود قمار کردن اشراف داشته باشن نه اینکه مراجع دولتی و قانونی مکان و یا سایتی رو تایید کنن ومردم با توجه به این تایید ها سرمایه گذاری کنن و در نهایت طرف کلاهبردار باشه. اتحادیه طلا و سازمان صمت مجوز میدن یعنی دولت مهر تایید میزنه . اما الان که مشکل ایجاد شده کنار کشیدن . اعتماد دیگه به چه چیزی میشه کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۸ ۱۷:۱۷

با سلام در این سایت خرید و فروش انجام میشد و هم ضرر بود و هم سود و باتوجه به صعودی بودن وضعیت بازار اکثرا سود کردن و قماری در کار نبود بهتر هست این را اصلاح کنید و اگر افراد سایت حضوری خرید میکردن و نوسان نمیگرفتن الان خیلی بیشتر سود میکردن و ضعیت بازار سکه هم آشفته تر میشد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۰ ۱۱:۳۹

پولمونو بدين هرچه زودتر