• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97071810219
  • خبرنگار : 30054

راهکارهای افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی و گردشگری

وب 24

کسب تجارب جدید از طریق مسافرت طرفداران زیادی دارد، این امر صنعت گردشگری را به یکی از پررونق‌ترین کسب و کارها تبدیل کرده و سبب پر رقابت شدن فضای این کسب و کار شده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، وب 24 در ادامه به ارائه چند راهکار که به افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی و گردشگری کمک می‌کند، اشاره می‌کند.

نقش اینترنت در افزایش درآمد آژانس‌های مسافرتی

هر ساله در ایام تعطیل و با اوج گرفتن مسافرت‌ها مباحث مربوط به گردشگری و خدمت‌رسانی به مسافران به عنوان‌های پرطرفدار یا (ترند) موتورهای جستجو تبدیل می‌شوند. اینترنت نقش مهمی در تعیین مقصد گردشگری افراد دارد و بازاریابی محتوایی طی سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی تبدیل شده است. آژانس‌های مسافرتی برای افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر به بازاریابی محتوایی روی آورده‌اند و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

قابلیت‌های اینترنت برای افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی

برخی از قابلیت‌های اینترنت که می‌تواند به فروش بیشتر آژانس‌های مسافرتی کمک کند را در ادامه می‌خوانیم:

  • دسترسی دائمی

اینترنت به صورت 24 ساعته و بدون محدودیت در خدمت کاربران است به این ترتیب بعد از پایان ساعات اداری و روزهای تعطیل هم می‌توانید به جذب مشتری بپردازید.

  • تیمی به وسعت ایران

شما می‌توانید از نیروهای فعال، عظیم و خودجوش کاربران در سراسر کشور استفاده کنید و با جمع‌آوری تصاویر زیبا، محتوای جذاب و نظرات کاربران دیگران را به سفر و استفاده از خدمات آژانس گردشگری خود تشویق کنید.

  • مخاطبان، سفیر برند شما

هر تصویر، نوشته و محتوایی که مخاطبان در صفحات اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند تبلیغ رایگان برند شما خواهد بود، هر چقدر رضایت مشتریان از شما و تورهای مسافرتی افزایش یابد می‌توانید انتظار داشته باشید به عنوان سفیران برند شما به تبلیغ در فضای مجازی بپردازند و به افزایش فروش کسب و کارتان کمک کنند.

  • تنوع مخاطبان

بازاریابی در فضای مجازی به شما این امکان را می‌دهد که با عموم افراد در سنین مختلف ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

راهکارهای افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی در فضای وب

در بازار پر رقابت صنعت توریسم حضور قوی در فضای وب امری ضروری است اما برای موفقیت در این فضا لازم است برخی راهکارها را به‌کارببریم:

  1. تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

آژانس‌های مسافرتی و گردشگری پیش از هر اقدامی باید به تدوین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود بپردازند.

انجام دیجیتال مارکتینگ بدون برنامه و استراتژی مثل آن است که در یک اتاق تاریک قدم بزنید، برای پیشگیری از اقدامات و تصمیمات نادرست لازم است برنامه مشخصی برای دیجیتال مارکتینگ خود تعیین و راهکارهای مناسب برای اجرای آن را مشخص کنیم.

  1. طراحی سایت

گام بعدی طراحی سایت آژانس مسافرتی خواهد بود، سایتی که نیازهای ما و مخاطبانمان را به بهترین شکل ممکن برآورده کند، می‌تواند به موفقیت کسب و کار و فروش بیشترمان کمک کند.

وب24 با سابقه طراحی سایت‌های موفق حوزه گردشگری می‌تواند یک سایت حرفه‌ای و اختصاصی برای آژانس مسافرتی شما طراحی و پیاده‌سازی کند.

  1. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

طراحی سایت گردشگری تنها گام نخست است، در مرحله بعد لازم است به بهینه سازی سایت و محتواها برای موتورهای جستجو بپردازیم تا مخاطبان ساده‌تر به مطالب سایت دسترسی داشته باشند.

  1. تولید محتوا

مقاصد گردشگری مهم و تورهای مسافرتی خود را از طریق محتوای جذاب و اثرگذار به مخاطبان معرفی کنید. گردشگران سوال‌های زیادی در مورد مقصد سفر خود دارند و پاسخگویی به این سوالات می‌تواند در جذب مخاطب بیشتر و فروش شما تاثیر زیادی داشته باشد.

  1. دعوت از مشتریان به تولید محتوا

از مشتریان خود دعوت کنید با به اشتراک گذاری عکس، فیلم و محتوا تجارب سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، به این ترتیب مردم با خدمات شما آشنا شده و به افزایش فروش می‌انجامد.

  1. کمک گرفتن از اینفلوئنسرها

از افراد مشهور و شناخته شده دعوت کنید در مورد تورهای شما اطلاع‌رسانی کنند و به معرفی مناطق گردشگری و امکانات تورهای مسافرتی شما بپردازند. این روش به افزایش شناخت عمومی از مقاصد گردشگری شما و فروش بیشتر کمک خواهد کرد.

نتیجه گیری

هدف از سفر کسب یک تجربه جدید است، برای افزایش فروش آژانس‌های مسافرتی و گردشگری باید بتوانیم به مشتریانمان تجربه‌های جدید بفروشیم. استفاده از فضای اینترنت در انتقال تجربیات و معرفی جاذبه های گردشگری مناطق مختلف بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گردشگران پیش از سفر به سراغ اینترنت می‌روند و به دنبال پاسخ سوالات خود می‌گردند، در این بین اگر شما بتوانید به سوالات آن ها پاسخ داده و به بهترین شکل ممکن به معرفی خدمات خود بپردازید شانس زیادی برای فروش بیشتر خواهید داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.