• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 97071810277
  • منبع : نمایندگی همدان

پیشنهاد میراث فرهنگی درباره «نورمهال»

پیشنهاد میراث فرهنگی درباره «نورمهال»

ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: در زمینه ساخت‌وساز در تپه نورمهال به کمیته امداد و شهرداری پیشنهاداتی را ارائه دادیم.

علی مالمیر در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: نخستین پیشنهادی که از سازمان میراث فرهنگی اعلام شد بر این اساس بود که شهرداری زمینی معوض در اختیار شرکت ساخت‌وساز کمیته امداد قرار دهد که زمین آزاد و به پارک تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه عمارت تاریخی نورمهال در تملک شهرداری است، اظهار کرد: مطالبی که شورای اسلامی شهر همدان منتشر کرده مبنی بر تمایل آنها به ارائه زمین معوض به کمیته امداد است.

مالمیر درباره سایر پیشنهادات تصریح کرد: بحثی مطرح شد مبنی بر اینکه ساخت‌وساز در یکی از جبهه‌های عقب‌تر انجام شود تا چشم‌انداز و منظره پارک از بین نرود چرا که تنها مشکل موجود در این منطقه خراب شدن منظره پارک بوده و تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده کمیته‌ای متشکل در سازمان میراث فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی قصد دارد بهترین تصمیم در ارتباط با این ساخت‌وساز اتخاذ شود و تمایل به اجرای پیشنهاد اول یعنی ارائه زمین معوض دارد.

مالمیر درباره قانونی بودن ساخت‌وساز در این منطقه اعلام کرد: در سال 91 این طرح مطرح و هیچ ضابطه‌ای داده نشد تنها موضوعی که بحث شد این بود که این ساختمان با فاصله و به صورت پلکانی ساخته شود.

وی تصریح کرد: هیچ خطری بنای این مکان یعنی عمارت نورمهال را تهدید نمی‌کند و تنها چیزی که مطرح است از بین رفتن چشم‌انداز پارک است.

مالمیر درباره سایت‌موزه میدان امام(ره) شهر همدان نیز اظهار کرد: کاوش و ارائه نقشه این طرح به عهده میراث فرهنگی بوده و اجرای آن از وظایف شهرداری است.

وی در پایان عنوان کرد: در بحث خاکبرداری از این منطقه، به علت وجود آثار تاریخی و حساسیت موجود سازمان میراث ورود کرد اما هیچ تعهدی در اجرا ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha