• شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97072111799
  • خبرنگار : 71089

دیلی صباح: ترکیه رکوردهای "اپل واچ" خاشقجی را در اختیار دارد

دیلی صباح: ترکیه رکوردهای "اپل واچ" خاشقجی را در اختیار دارد

تحقیقات ترکیه حاکی از آن است که رکوردهای ضبط شده در اپل واچ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار ربوده شده عربستانی نشان می‌دهد که او مورد شکنجه قرار گرفته و کشته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دیلی صباح ترکیه در گزارشی اعلام کرد لحظاتی که جمال خاشقجی مورد شکنجه قرار گرفته و کشته شده است، در حافظه اپل واچ متعلق به وی ضبط شده است. اپل واچ به گوشی آیفون وی متصل بوده و این گوشی در دست نامزد او خارج از کنسولگری عربستان در استانبول قرار داشته است.

دو مقام ارشد ترکیه پیش‌تر به رویترز اعلام کردند که خاشقجی به هنگام ورود به کنسولگری یک اپل واچ مشکی در دست داشته و این اپل واچ متصل به موبایل وی بوده که گوشی آن در خارج از کنسولگری قرار داشت. به هر حال هنوز مشخص نیست آیا این اطلاعات از ساعت خاشقجی به گوشی در خارج از کنسولگری منتقل شده است و یا چگونه بازپرسان توانسته‌اند بدون دسترسی به اپل واچ این اطلاعات را بازیابی کنند.

روزنامه صباح به نقل از منابع قابل اعتماد از اداره ویژه بازپرسی و تحقیقات اعلام کرد: خاشقجی دکمه ضبط در موبایلش را پیش از ورود به کنسولگری روشن کرده بود. ماموران اطلاعاتی سعودی زمانی که متوجه شدند او مرده است و موبایل وی در حال ضبط کردن بوده و اطلاعاتی را ثبت کرده است، با استفاده از انگشت وی توانسته‌اند رمز اپل واچ را گشوده  و برخی از فایل‌ها را پاک کنند اما همه این فایل‌ها پاک نشده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که روز پنجشنبه ترکیه اعلام کرد که این کشور به همراه عربستان سعودی یک کارگروه مشترک برای انجام تحقیقات درباره این پرونده ایجاد کرده‌اند.

یک منبع سعودی اعلام کرد: یکی از مقامات ارشد پادشاهی نیز به ترکیه سفر کرده است.

هیات سعودی که روز پنجشنبه وارد ترکیه شده‌اند شامل نمایندگانی از وزارت دادگستری،‌ کشور، پلیس و آژانس اطلاعات ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha