• شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97072111800
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ مهر بخوانید؛

آخرین خبر از سلطان سکه/تاکید بر پرداخت مابه التفاوت ویزا به زائران اربعین/نامه مکارم به آملی...

آخرین خبر از سلطان سکه/تاکید بر پرداخت مابه التفاوت ویزا به زائران اربعین/نامه مکارم به آملی...

کالبد شکافی وضعیت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور در میزگرد خودرویی، پاسخ یک عضو هیات رئیسه مجلس به هجمه‌ها نسبت به لاریجانی، بازگرداندن مابه‌ التفاوت هزینه صدور روادید زائران اربعین،‌ تجمع معترضین به آزمون سردفتری مقابل سازمان ثبت اسناد، ارجاع پرونده سلطان سکه و باقری درمنی به دیوان عالی کشور،‌ واکنش کدخدایی به شایعه انتخاب دبیر جدید شورای نگهبان،‌ تاکید بر ادامه برخورد با فساد در فضای مجازی،‌ نامه سرگشاده آیت الله مکارم شیرازی به رییس قوه قضاییه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست ویکم مهرماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری در پی اعلام خروج آمریکا از پیمان مودت پس از صدور رای دیوان بین‌المللی دادگستری درباره طرح شکایت ایران از ایالات‌ متحده آمریکا، به ارائه توضیحاتی درباره موانع موجود در خروج آمریکا از این پیمان پرداخت و گفت: اعلام قصد خروج آمریکا از پیمان مودت سخنی ناپخته است.

کالبد شکافی وضعیت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور در میزگرد خودرویی ایسنا

در پی وخیم‌تر شدن وضعیت بازار خودرویی کشور، ایسنا با دعوت از ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، مهدی مطلب‌زاده عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران و داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران به بررسی دلایل نابسامانی‌های به وجود آمده و ابعاد دامنه‌دار آن در قالب یک میزگرد پرداخت.  در این میزگرد هر یک از شرکت‌کنندگان عوامل تاثیرگذار بر سوء مدیریت در حوزه خودرو را تشریح و تاکید کردند که مقایسه صنعت خودروسازی ایران با دیگر کشورها منطقی نیست و باید این صنعت را با توجه به بافت ایران بررسی و ارزیابی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت که اداره قوانین مجلس درباره ضرورت ارائه استفساریه‌ برای تشخیص شمولیت قانون منع به کار گیری بازنشستگان نسبت به شهرداران اعلام نظر خواهد کرد. سیده فاطمه ذوالقدر درباره احتمال ارائه استفساریه‌ای در خصوص احتمال برکناری شهردار تهران به دلیل اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: اولا باید در این زمینه از اداره قوانین مجلس سوال کنیم، اگر مجلس تشخیص بدهد که نیاز به ارائه استفساریه است این کار در مجلس یا از سوی شورای عالی استان‌ها انجام خواهد شد ولی ممکن است هیئت رئیسه مجلس و اداره قوانین نظرشان این باشد که این قانون شامل شهرداران هم می‌شود در این صورت قانون نیاز به تفسیر نخواهد داشت و باید اجرایی شود.

همچنین یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه‌ها نسبت به رئیس مجلس از سوی برخی اصولگرایان پس از تصویب CFT در مجلس گفت که مجموعه اصولگرایان خصوصا نمایندگان ولایی گام‌های آقای لاریجانی را اصلاح‌طلبانه می‌دانند، اما تحلیل من این است که نگاه ایشان یک نگاه حاکمیتی است.

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در مورد کاهش قیمت صدور روادید عراق در ایام اربعین حسینی در طی چند روز اخیر، گفت: براساس این کاهش در حال حاضر هزینه صدور روادید حدود ۲۳۵ هزار تومان شده است و به کسانی که به قیمت ۳۷۵ هزار تومان ویزا دریافت کرده‌اند مابه‌التفاوت کاهش قیمت ویزا از طریق سامانه سماح پرداخت می‌شود.

یکی از مقامات اقلیم کردستان عراق با تاکید بر روابط ایران و اقلیم گفت که هدف قرار دادن ایران از خاک اقلیم کردستان توسط احزاب مسلح را نمی‌پذیرند. دیندار زیباری، رئیس کمیسیون پاسخ به گزارشات بین المللی در دولت اقلیم کردستان عراق افزود: احزاب کردی -ایرانی و یا حزب کارگران کردستان(پ ک ک) ما را در تنگنای بزرگی در مقابل تهران و آنکارا قرار می دهند به خصوص که ما روابط بسیار خوبی با این کشورها داریم  و باید براساس احترام متقابل تداوم یابد.

همچنین امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در رابطه با ادعای برخی کشورهای اروپایی مبنی بر دست داشتن ایران در طرح ادعایی بمب‌گذاری در تجمع منافقین، گفت که مشخص نیست چه کسی دستور این حمله را داده بود.

صبح امروز تعدادی از داوطلبان معترض به آزمون سردفتری مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تجمع کردند. تجمع کنندگان با شعارهایی دارای مضامینی همچون "آزمون سردفتری ۹۷ ابطال گردد"،  "مصاحبه نابجا کارنامه‌های ما کجاست" و... اعتراض خود را نسبت به نحوه برگزاری و اعلام نتایج آزمون سردفتری ۹۷ اعلام کرده و خواستار برگزاری مجدد این آزمون بودند.

سخنگوی شورای نگهبان به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتخاب دبیر جدید شورای نگهبان واکنش نشان داد و نوشت: شب گذشته خبری کذب مبنی بر انتخاب دبیر جدید شورای نگهبان منتشر شد و برخی افراد رسانه‌ای نیز به آن دامن زدند.  این در حالی بود که انتخابات هیات رئیسه شورا هر سال در ۲۶ تیر ماه برگزار می شود. هر چه فکر کردم که چرا این خبر سراپا غیر صحیح ساخته شده، نفهمیدم، اما تعجب از عده ای که از فرط بیکاری به آن دامن زدند. امیدوارم نرخ اشتغال افزایش یابد تا شاید از این طریق از انتشار چنین اخبار جعلی جلوگیری شود و این قبیل دروغ ها را باور نکنیم.

همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران از ارجاع پرونده دو محکوم به اعدام پرونده‌های اخیر فساد اقتصادی (سلطان سکه و باقری درمنی)به دیوان عالی کشور خبر داد و اظهار کرد: تکمیل تحقیقات در حال انجام است، رسیدگی دادگاهی در اسرع وقت خواهد بود و میثم رضاییان هم جزو این متهمان پرونده خودرویی است.

عبدالصمد خرم‌آبادی از معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور رفت و به سمت معاونت نظارت بر دادسراهای این مرجع منصوب و جاویدنیا، به عنوان سرپرست جدید معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور، جایگزین او شد. جاویدنیا معاون سابق دادستان مشهد در امور فضای مجازی بوده است.

در مراسم معارفه معاونت امور فضای مجازی و معاونت نظارت بر دادسراهای کل کشور، دادستان کل کشور تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز کشور نسبت به فضای مجازی، برخورد با هرگونه فسادی در فضای مجازی در چارچوب قانون و مقررات ادامه پیدا خواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در پی سخنان اخیر رییس قوه قضائیه در خصوص اظهارات ایشان در مورد بدهکاران مهریه، نامه‌ای سرگشاده به وی ارسال کرد. در ابتدای این نامه آمده است:بیانات جنابعالی را درباره مسائلی که اینجانب مطرح کرده بودم، خواندم؛ متأسفانه قانع کننده نبود و شاید توضیحات من برای آن چند مسأله کافی نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha