• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۷ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97072312620
  • خبرنگار : 90089

دلایل تغییر قیمت مسکن از نگاه رئیس کمیسیون عمران مجلس

دلایل تغییر قیمت مسکن از نگاه رئیس کمیسیون عمران مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قبل از CFT عملکرد دستگاه‌های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و تولید نشدن آپارتمان جدید در افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن تاثیرگذار بود.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل افزایش قیمت مسکن و تاثیر تصویب CFT بر تغییر قیمت اظهار داشت: تصویب یا رد لایحه CFT قاعدتا نباید در معاملات داخلی کشور به ویژه معاملات بخش مسکن تاثیرگذار باشد چرا که قبل از CFT تامین کمبود مسکن راه‌حل مشکلات این بخش است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با تاثیرپذیر دانستن اقتصاد کشور از تصویب یا رد لایحه CFT، گفت: درست است که  CFT بر کلان اقتصاد کشورمان تاثیرگذار است اما قبل از آن باید به بافت فرسوده و سرمایه گذاری در این بخش توجه اساسی کرد. سالانه به یک میلیون آپارتمان جدید نیاز داریم اما در خوشبینانه ترین حالت کمتر از ۴۰۰ هزار واحد تولید می‌شود و طبیعی است که این کمبود روی هم انباشته شده و نیاز بزرگتری شکل می‌گیرد و قیمت‌ها در این بخش به دلیل افزایش تقاضا بالا می‌ماند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس متذکر شد: قبل از آنکه تصویب یا رد لایحه CFT بخواهد بر افزایش یا کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار باشد این  عملکرد ضعیف وزارت راه و شهرسازی و تولید نشدن آپارتمان جدید است که بر صعودی شدن قیمت‌ها در بخش مسکن تاثیرگذار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار توجه رییس جمهور به این مسئله در بحث تغییرات کابینه شد و افزود: امیدوارم آقای روحانی به چالش‌های بخش مسکن و توجه به رفع آنها با تغییر وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه‌تری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۳ ۰۹:۵۰

دلار امده پایین وبا شرایط بانکی مسکن باید پنجاه درصد کاهشی شود در این بازار یکی از گرانی مسکن دلال ها وخبرگزاری هایی هستند که پول میگیرن قیمت را بالا نگه دارند

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۱

دیروز کلی بنگاه رفتیم. خانه با متراژ پایین به ندرت فایل شده بود، آن هم با قیمت‌های نجومی! واقعا من کارمند که برنامه‌ریزی کرده بودم امسال خانه‌دار شده و از شر صاحب‌خانه‌های مال‌پرست راحت شوم، چه گلی بر سرم بگیرم؟! ارزش پولم از نصف هم کمتر شده است. همه به اتفاق‌نظر تاکید داشتند کار دولت است. مرسی از دولت! مرسی از حمایت‌تان!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۸

باسلام . همانطور كه شما مطلع هستيد موانع قانوني موجود امكان هرگونه ساخت و عرضه مسكن بر روي اراضي باير شهرهاي كوچك و روستاها را با مانع قانوني روبرو كرده است و تنگ نظري در تهيه طرح هادي اين مناطق محدوديت را شديد تر و امكان توسعه اين مناطق با مشكل روبرو شده است

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۳ ۱۴:۲۸

خدا خیر نده کسی را که اوضاع مسکن رو بهم ریخت و مردم رو درمانده کرد.