• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97072312833
  • خبرنگار : 71461

حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین

حضور قاریان قرآنی در پیاده‌روی اربعین

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه درصدد هستیم که در پیاده‌روی اربعین خدمات قرآنی را به زائران ارائه بدهیم، گفت: بالغ بر ۳۰۰ محفل و مراسم قرآن را با همکاری قاریان عراقی در مراسم اربعین امسال برگزار می‌کنیم و محوریت ما با توجه به طرح سراسری قرآنی۱۴۵۲ در فعالیت‌های قرآنی جزء سی قرآن است.

حسن محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین اظهار کرد: هر ساله در موسم اربعین خیل عظیمی از عزاداران حسینی(ع) در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و این پیاده روی بزرگترین پرچم و رژه واحدی است که از سوی مسلمانان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وظایف ذاتی اتحادیه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور سعی داشته‌ایم که نقش کوچکی را در این مراسم ایفا کنیم. بر همین اساس با توجه به این که فعالیت‌های موسسه بر مبنای قرآن است سعی کرده‌ایم در پیاده‌روی اربعین بحث ترویج فرهنگ قرآنی را داشته باشیم و پنج سال است که این کار را انجام می‌دهیم و گروه‌های تواشیح و قاریان قرآنی را از منتخبین قاریان و گروه‌های تواشیح به این مراسم اعزام می‌کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که استقبال زیادی از سوی قاریان قرآن در رابطه با این برنامه‌ها صورت می‌گیرد گفت: در چند روز گذشته که سامانه ثبت نام قاریان و گروه تواشیح باز شده است بالغ بر ۲۵۰ نفر از این افراد در این سامانه ثبت نام کرده‌اند. اما ما برای اعزام قاریان با محدودیت‌هایی رو به رو هستیم و سعی کردیم با شاخص‌های شورای راهبردی ۳۰ نفر از اعضا را انتخاب کنیم؛ مهمترین معیار ما عدم حضور قاریان و گروه‌های تواشیح در سالهای گذشته بوده است و سعی کرده‌ایم  که از قاریانی استفاده کنیم که برای اولین بار است که در این مراسم حاضر می‌شوند.

محمدی ادامه داد: پراکندگی ملی یکی دیگر از مباحثی بود که به آن توجه داشته و سعی کرده‌ایم که از تمام قاریان و گروههای تواشیح سراسر کشور هر ساله در این مراسم حضور داشته باشند. بالغ بر ۳۰۰ محفل و مراسم قرآنی هماهنگ شده است و در مسیر نیز برنامه‌های قرآنی زیادی داریم. همچنین ۱۰ برنامه قرائت قرآن را به صورت مشترک با قاریان کشور عراق برگزار می‌کنیم. این برنامه‌ها در شهر نجف و کربلا و در موکب‌های بین مسیر اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: سعی کرده‌ایم که در مراسم اربعین امسال به صورت مستمر برنامه‌هایی را داشته باشیم و اعزام قاریان از یکم آبان ماه انجام می‌شود و زمان بازگشت آنها از ۹ آبان است. از جمله برنامه‌های ما در موکب‌ها علاوه بر بحث فرهنگی، معرفی قاریان قرآن سراسر کشور به عنوان خادمان قرآنی است و در این مراسم محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را که در فعالیت‌های قرآنی سال جاری با توجه به طرح سراسری ۱۴۵۲ داشته‌ایم مد نظر قرار داده‌ایم.

محمدی ادامه داد: نیازهای خیمه‌های قرآنی را نیز درصدد بوده‌ایم با همکاری مرکز طبع و نشر قرآن کریم، معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف رفع کنیم و بر همین اساس ۵ هزار جلد قرآن کریم را به این خیمه‌ها ارسال کرده‌ایم. در قالب مشاوره قرآنی، غرفه کودک، پاسخ به شبهات، بیان احکام، تصحیح قرائت نماز و...  نیز از  کارشناسان مذهبی استفاده می‌کنیم و در صدد ارائه خدمات قرآنی به زائران در مراسم پیاده روی اربیعن هستیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال گروه تواشیح اعزامی عبارتند از؛ گروه تواشیح الوارثین از البرز، ثقلین از یزد و مشکات از استان خوزستان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha