• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97072313035
  • خبرنگار : 71591

کاهش انتشار آلاینده‌ها، کارگران خودروسازان اروپایی را بیکار می‌کند!

5

هربرت دیاس، مدیر ارشد اجرایی شرکت فولکس واگن در واکنش به قانون کاهش ۴۰ درصدی میزان انتشار آلاینده‌ها در یک دهه آینده، از احتمال بیکار شدن خیل عظیمی از کارکنان فعال در صنایع خودروسازی سخن گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت moneycontrol، با توجه به اعلام متخصصان و کارشناسان فعال در سازمان ملل متحد مبنی بر افزایش تلاش‌های جهانی در رابطه با کاهش دو درجه‌ای دمای زمین و همچنین کنترل میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها، هفته پیش اتحادیه اروپا با بررسی جوانب مختلف و حضور مقام‌های بلندپایه از کشورهای مختلف اروپایی قانونی را تصویب کرد که در آن کشورهای عضو این اتحادیه موظف خواهند بود میزان انتشار گاز گلخانه‌ای کربن دی اکسید را به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ میلادی کاهش دهند.

وی ضمن انتقاد شدید از این قانون، خاطرنشان کرده است که کاهش ۴۰ درصدی گازهای گلخانه‌ای نظیر دی اکسید کربن در مرحله نخست بسیار زیاد، قابل توجه و جاه‌طلبانه است و موجب خواهد شد بالغ بر ۱۰۰ هزار سِمَت مختلف اعم از کارگران، کارمندان و کارشناسان فعال در صنایع خودروسازی از کار بیکار شده و شغل خود را از دست دهند.

وی در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی  Sueddeutsche Zeitung  تاکید کرد که با اجرای این قانون، بیشترین ضرر و زیان را صنایع خودروسازی و بخصوص کارگران فعال در این حوزه متحمل خواهند شد به گونه‌ای که ما در طول این مدت ۱۰ ساله، شاهد از دست رفتن یک چهارم از مشاغل مربوطه در این صنعت خواهیم بود.

این در حالی است که مقام‌ها و مسئولان بلندمرتبه در دولت‌های اروپایی از جمله آنگلا مرکل رسیدن به این توافق را "قابل قبول" توصیف کرده‌اند، برنارد ماتیس بعنوان سرپرست اتحادیه خودروسازان در آلمان، توافق مذکور را غیر قابل قبول و بیش از حد بلندپروازانه نامید و عنوان کرد که این مساله تنها منجر به از بین رفتن مشاغل فعال در صنعت خودروسازی خواهد شد.

دیاس در ادامه سخنانش همچنین افزود که باید روند کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کربن دی اکسید تدریجی باشد تا هیچ یک از صنایع دچار ضرر و زیان و خسارات جبران‌ناپذیری نشوند ولی توافق کشورهای اروپایی در کاهش ۴۰ درصدی این گازهای آلاینده تنها در عرض مدت یک دهه، بسیار زیاد و غیر قابل توجیه است و بدون شک، مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد.

این قانون همچنین تمامی خودروسازان را به توسعه و بکارگیری فناوری‌های نوین در تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست وادار می‌کند تا طی یک دهه آینده، بسیاری از خطوط تولید خود را به ساخت خودروهای تمام برقی و الکتریکی تبدیل کنند.

وی ادامه داد: بطور قطع چنین تغییر ناگهانی بیشتر به یک انقلاب تاسف بار شباهت دارد تا یک تغییر قابل کنترل!

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.