• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 97072413296
  • خبرنگار : 71480

ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه

ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه

تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه بامداد امروز بدست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز  - سه شنبه - خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که شب گذشته یک گروه تروریستی تعدادی از نیروهای هنگ مرزی را ربود.

در ساعت اولیه انتشار این خبر از نحوه ربایش و سرنوشت این افراد اطلاعی منتشر نشد اما از همان دقایق اولیه برخی منابع خبری این عملیات را تروریستی دانستند که حدود  ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان(منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.) انجام شده است و ۱۴ نفر ربوده شده‌اند. این در حالی است که فرمانده نیروی زمینی سپاه بعد از ظهر امروز از ربوده شدن ۱۱ نیروی بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه توسط تروریست‌هایی که در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند خبر داد.

پس از آن بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت ربوده شدن تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت و در اطلاعیه ای که از سوی این گروهک تروریستی در این کانال منتشر شد نوشت که بامداد امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه یک پایگاه مراقبتی در شهرستان میرجاوه را بصورت کامل خلع سلاح کرده‌اند.

خبرنگار ایسنا نیز در پیگیری‌های خود اطلاع یافت که سربازان ربوده شده به کشور پاکستان منتقل شده‌اند.

ظهر امروز روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه «ربوده شدن تعدادی از بسیجیان بومی و مرزبانان در نقطه صفر مرزی» را تایید و خاطرنشان کرد که رد پای عوامل نفوذی در این حادثه وجود دارد.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد:شامگاه گذشته (دوشنبه 23 مهرماه) تعدادی از  بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی ( میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت وتبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

این اطلاعیه در ادامه با اشاره به اینکه این پایگاه از استحکامات خوبی برخوردار بوده ، خاطرنشان کرده است:عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند ، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و روبه روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند.
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است:عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن ونیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و ازدولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرارو تروریست هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان  اقدام کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز با اشاره به ربوده شدن ۱۱ نیروی بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه توسط تروریست‌هایی که در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند، از آمادگی سپاه پاسداران برای هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه اشرار و آزادی گروگان‌ها خبر داد.

سردار محمد پاکپور با اشاره به ربوده شدن ۱۱ نیروی بسیجی و هنگ مرزی در میرجاوه، گفت: قطعا این اتفاقی که افتاده توسط عامل یا عوامل نفوذی بوده است.

وی با اشاره به حضور خود در منطقه میرجاوه، اظهار کرد: تماس‌های مختلفی با ارتش پاکستان گرفتیم و از آنها خواسته شد نسبت به تحویل اشرار و سلامتی ربوده شدگان تضمین دهند و باید مسئولیت پذیرتر باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: این تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند و ما برای هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه اشرار و آزادی گروگان‌ها آمادگی داریم.

هم‌چنین بعدازظهر امروز دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواست دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دو جانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست های شرور به کار گیرد.  و مراتب را هر چه سریعتر به دولت خود در اسلام آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع نماید.

سفیر پاکستان نیز با ابراز تاسف عمیق از این حادثه، تاکید کرد موضوع را به اسلام آباد منعکس کرده و ضمن پیگیری، نتیجه اقدامات دولت پاکستان را در اسرع وقت گزارش نماید.

سفیر کشورمان در اسلام آباد نیز ضمن ملاقات با مقامات محل، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع با اشرار و گروه‌های تکفیری و تروریستی شد که از خاک پاکستان به نقاط مرزی کشورمان تجاوز کرده و دست به اقدامات خرابکارانه، آدم ربایی، قتل و جنایت می‌زنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۰:۵۲

یعنی واقعا نمیشه اون منطقه رو امن کرد. برای چندمین باره که این اتفاق میفته؟ تکلیف مردم و خانواده این بندگان خدای چیه الان؟ بگیم مسوولان لیاقت نگهداری از مرز رو ندارن؟ خیر سرمون موشک داریم و با آمریکا سرشاخ میشیم اما از پس دوتا جوجه تروریست بر نمیایم. پوشش بدین او منطقه لامصبو آبرومون جوونمون به باد رفت. کی می تونه ضمانت کنه زنده برگردن؟ با تقویت و فرستادن نیرو و تجیهزات قطعا می تونیم منطقه رو امن کنیم. متاسفانه مرزبانی سیستان و بلوچستان سازمان نداره. اگر امکانات به منطقه بدین حتما قابل پیشگیریه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۰۹

یا زهرا ۱۴ نفر خلع سلاح خلع سلاح یک‌پایگاه چی باید بدن که ۱۴ نفر رو آزاد کنن . یا حسین ۱۴ نفر چطوری میشه آخه .

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۲۹

واااای، یا حسین شهید 😭😭😭😭

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۴۰

14 نقر بدون درگیری؟؟؟؟؟!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۴:۳۴

حتما خواب بودن همشون خدا محافظت همه مرزبانان را بکنه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۴۱

باید از فرزندان مسئولان به عنوان سرباز در این مناطق استفاده بکنند.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۴۲

وای مسئولین ....

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۴۲

فرمانده نیروی انتظامی باید بازخواست بشه... جهت اطلاع مجلس محترم راستی مگه این طرف کشور پهباد نداریم؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۱:۴۴

اونوخ میگن ما کولبر ببینیم با تیر میزنیم چ جوابی دارید برای خانواده های اینا؟؟ کو امنیت؟!!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۲:۰۳

.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۲:۱۶

ما نیروهای امام حسین مشهد به جیش العدل اعلام میکنیم فقط گوش به فرمان هستیم داخل خود پاکستان پودرتان کنیم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۲:۱۹

مگه کسی نگهبانی نمیداده

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۳:۲۷

حتما همه اشون بنده خداها خواب بودن

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۳:۵۶

بنام خدا بقرآن قسم من حاضرم سرم را روی وطنم و برادران دینی خودم بدم.چطور این سربازان متوجه دشمن نشده‌اند. شاید تجهیزات آن‌ها کامل نبوده که نتونسته اند از خود دفاع کنند. دولتی امنیتی در کار نیست.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۴:۳۰

حالا خوب ربودن شهید نکردن ان‌شاءالله آزاد بکنند. مخالفان هر نظامی باید آنقدر عقل داشته باشند که برای رسیدن به مقاصدشان هموطنان خودشان نکشند که در این صورت مورد کینه و نفرت قرار خواهند گرفت.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۲:۵۳

این بیچاره ها چه گناهی دارن

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۹:۵۵

گناهشون اینه که یاد بگیرن سر پست نخوابن، و یک مملکت رو به تمسخر نگیرن، با احترام فراوان

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۳:۰۵

بایداستخدام نیرواز ورزشکاران رزمی کار جلب شود

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۳:۴۱

واقعا ناراحت کننده اس😔 ولی برای من خیلی عجیبه که چطور درگیر نشدن آخه ۱۴ نفر بودن خب کم نیست!!! از خدا میخوام بسلامت برگردن...

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۴:۴۱

ما می توانیم مثل همیشه مقابل دشمن باستیم اینها نمی توانند مارا بترسانند در دوران دفاع مقدس چه جوانانی به فیض شهادت نائل شدند برای سربلندی ایران عزیزمان هرچقدر بخواهند شهید پرورش میدهیم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۶:۱۶

اره همه جای دنیا جوون عشق و حال میکنه جوون ما هم شهید میشه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۳

ایسنا لطفا این خبرو پر رنگش کن خلع سلاح سربازان بعد تابلو زدن 8000 روز تا نابودی اسراییل کیا دارن از مرزای ما مراقبت میکنن !

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۶:۴۹

آقا مقر این عوضی‌ها رو نشان کنید و چند تا موشک نثارشان کنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۸:۰۹

مرزبانی واقعا شغل سختیه مخصوصا تو سیستان ، خدا حفظشو کنه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۸:۳۳

ناراحت نباشید به کمک خدا و سپاه پاسداران همه آنها را آزاد میکنیم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۸:۵۷

خدایا تو کمک کن به بسیجیان دلاور کشور ایران خیلی ناراحتم یاحضرت زهرا جان پسرت حسین(ع) کمک کن

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۰۰:۰۴

سلام خسته نباشین..امیدوارم اینا آزاد بشن..برگردن کنار خانواده های خودشون...

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۴ ۱۹:۴۳

بابا پاکستان با اینا همکاره،مگه بچه شدین، منطقه باید مین گذاری بشود ،که مورچه هم ازش رد نشه.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۱۶:۴۲

ان‌شاالله به امید خدا همشون با سلامتی به آغوش گرم خانوادهاشون برمی گردن.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۲۳:۱۴

وای به روزی که بگندد نمک.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۶ ۰۹:۳۸

آقا گناه دارن بچه های مردم لطفا آقایون کادر برن مرز