• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97072413717
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان:

سدهای غیرقابل شرب برای فعالیت‌های گردشگری واگذار می‌شود

سدهای غیرقابل شرب برای فعالیت‌های گردشگری واگذار می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به این که سدهای غیرقابل شرب استان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای گردشگری هستند، گفت: سدهای استان دارای ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری هستند از این جهت شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نظر دارد سدهای غیرقابل شرب را به جهت فعالیت‌های گرشگری واگذار کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عامری با بیان این مطلب که سدهای غیرشرب استان به جهت ایجاد فضاهای گردشگری و اشتغال ظرفیت‌ ویژه‌ای دارند، افزود: سد چالیدره یکی از بهترین نمونه‌های این ظرفیت‌ها است و امیدواریم با برنامه ریزی های هوشمندانه بتوانیم از سایر ظرفیت های استان نیز استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک میلیون متر مکعب آب برابر 2 حلقه چاه کشاورزی است. حال اگر در نظر بگیریم هر چاه آب 5 نفر اشتغال ایجاد کند، می‌توان دریافت که سدهای غیرشرب ما ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در زمینه ایجاد شغل هستند.

عامری عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اولین شرکتی است که سد غیرشرب را برای فعالیت‌های گردشگری در نظرگرفته است که سدچالیدره اولین این موارد محسوب می‌شود همچنین سدهای فریمان و شهید یعقوبی نیز جزو سدهای گردشگری هستند لذا در این راستا بزودی اطلاعیه‌ای مبنی بر واگذاری سدهای غیرشرب جهت فعالیت‌های گردشگری منتشر خواهد شد.

وی در خصوص پرورش‌ماهی در سدها عنوان کرد: هریک از سدهای استان که برای فعالیت‌های پرورش ماهی اختصاص یافته می‌تواند بالغ بر 4 نفر  اشتغال ایجاد کند به طور مثال در سد یام سبزوار که شاه‌میگو نیز در این سد پرورش داده‌ایم توانسته ظرفیت‌های شغلی بسیاری مطلوبی در منطقه ایجاد کنم. 

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به احداث نیروگاه برق‌آبی در سد ارداک، عنوان کرد: به زودی با همکاری بخش خصوصی در سد ارداک نیروگاه برق آبی تاسیس خواهد شد که در نهایت این نیروگاه به شبکه برق متصل شود. 

وی عنوان کرد: در سد چالی‌دره با گنجایش 1میلیون مترمکعب توانستیم برای 160 نفر اشتغال ایجاد کنیم این در حالیست که در چشم انداز‌های آینده ایجاد اشتغال برای پیش از 1000نفر در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha