• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97072514341
  • خبرنگار : 71132

انتقاد «مطهری» از جایگزینی یک شهادت به جای ولادت در هفتم صفر

انتقاد «مطهری» از جایگزینی یک شهادت به جای ولادت در هفتم صفر

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدام شورای فرهنگ عمومی در حذف مناسبت روز هفتم صفر یعنی ولادت امام موسی کاظم(ع) از تقویم و جایگزینی شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: صدا و سیما که اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی دارد روزی را که به مناسبت میلاد امام موسی کاظم (ع) باید روز شادی باشد به استناد یک روایت ضعیف تبدیل به روز عزا می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در یادداشتی با عنوان «تصمیم نادرست» که در اختیار ایسنا قرار داد، نوشت:

« از کارهای نادرست شورای فرهنگ عمومی که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است این است که از سال ۱۳۹۶ مناسبت روز هفتم صفر یعنی ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام را از تقویم کشور حذف کرده و به جای آن به استناد یک روایت ضعیف شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام را قرار داده است، حتما به این دلیل که ماه صفر ماه غم و غصه است و نباید به خاطر میلاد یکی از ائمه شادی کرد، دلیلی که نه مورد قبول ائمه است و نه عقل آن را تأیید می‌کند. این در حالی است که شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام به استناد روایت قوی‌تر در ۲۸ صفر واقع شده و مردم نیز این روز را همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) بزرگ می‌دارند.

صدا و سیما نیز که اشتهایی سیری‌ناپذیر برای عزاداری و مداحی به جای ترویج معارف اسلامی دارد، از غروب ششم صفر تا غروب هفتم صفر برنامه‌های خود را غمناک می‌کند و بیش از آنکه به معارف و مناقب و زندگانی امام حسن علیه‌السلام بپردازد مداحی‌ها و عزاداریهای کم محتوا پخش می‌کند، یعنی روزی را که به مناسبت میلاد امام موسی کاظم علیه‌السلام باید روز شادی باشد به استناد یک روایت ضعیف تبدیل به روز عزا می‌کند. معلوم نیست منشأ این گونه تصمیمات کجاست و چرا برای مردم توضیح داده نمی‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۱۵:۱۷

درود بر این نماینده واقعی مردم که حق را در هر حالتی بیان می کند.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۶ ۱۱:۱۱

بدی این جور نمایندگان این که فکر میکنند چون پدرشون عالم بوده پس حتما خودشون هم هستند . در حالی که اصلا هیچ اطلاعی از حدیث و رجال و غیره ندارند و فقط بلد هستند که ابراز نظر کنند و لو اینکه بی اساس باشد.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۱۵:۴۳

متاسفم برای نماینده مملکت که در عمرش یک خط تاریخ نخونده. و نفهمیده چرا تاریخ شهادت امام حسن(ع) در روز 28 صفر اومده.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۳

من نمیدونم ایشون چه تخصصی در این زمینه دارند؟!!! ;محدث هستند یا فقیه که اظهار نظر میکنند!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۶ ۲۰:۵۵

آخه مگه تو فقیهی که ضعف وقوت روایت رو بفهمی؟؟؟کاش لااقل فامیلتو عوض می کردی واین همه بی .... علمی برا شهید مطهری درست نمی کردی!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۷ ۱۶:۳۴

آقای نایب رییس! تموم شد؟