• چهارشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 97072514344
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

یک مسئول:

واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی کرمانشاه از "خمیر مرغ" استفاده نمی‌کنند

واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی کرمانشاه از "خمیر مرغ" استفاده نمی‌کنند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: هشت واحد تولید فرآورده‌های گوشتی در کرمانشاه داریم که هیچکدام از آنها از خمیرمرغ استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نسرین ذوالنوریان در نشست خبری که امروز (25 مهر) به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، افزود: در سطح استان هشت واحد تولید فراورده‎های گوشتی داریم که انواع سوسیس، کالباس، برگر و ... را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام این هشت واحد تولیدی تحت نظارت اداره استاندارد هستند، ادامه داد: تعدادی از فرآورده‌های این صنایع پروانه استاندارد گرفته و برای برخی فرآورده‌های تولیدی دیگر آنها نیز اخذ پروانه استاندارد در حال انجام است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان کرمانشاه از نمونه‌برداری مستمر از محصولات این واحدها خبر داد و یادآوری کرد: انواع آزمایش‌های لازم خصوصا آزمایش بافت‌شناسی بر روی این نمونه‌ها انجام می‌شود.

به گفته ذوالنوریان استفاده از هرگونه بافت غیرمجاز در فرآورده‌های گوشتی شامل امعاء و احشا دام، چربی‌های صفاقی، استخوان، پوست و اعضای حرام دام قابل تشخیص است.

وی با بیان اینکه در گذشته استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی ممنوع بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون تحت شرایط و مجوزهای خاص واحدهای تولیدی می‌توانند از خمیر مرغ استفاده کنند و این خمیر مرغ هر بار مورد آزمایش بافت‌شناسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تولید خمیر مرغ در یک واحد نیازمند اخذ مجوزهای لازم است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد کرمانشاه عنوان کرد: محصولاتی که در تهیه آنها از خمیر مرغ استفاده شده باید در بسته‌بندی زردرنگ عرضه شود تا مصرف کننده از  مصرف خمیرمرغ در این فرآورده مطلع شود.

ذوالنوریان گفت: تاکنون هیچکدام از هشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی کرمانشاه مجوز استفاده از خمیر مرغ را دریافت نکرده اند و از آن در تولیدات خود استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha