• شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97072815184
  • خبرنگار : 71477

نشست آتی ترامپ و اون احتمالا اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود

نشست آتی ترامپ و اون احتمالا اوایل سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود

یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن اعلام کرد نشست آتی میان رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی احتمالا اوایل سال آتی میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات این دو کشور درخصوص برگزاری نشست دوم میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پس از نشست اولیه‌اش در ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور دائما در حال مذاکره بوده‌اند.

این مقام مذکور آمریکایی به گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: احتمالا نشستی در ابتدای سال آتی میلادی برگزار خواهد شد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد: امیدوار است به زودی نشستی با همتای کره‌شمالی‌اش داشته باشد تا زمینه را برای برداشتن یک گام بزرگ به سوی خلع تسلیحات اتمی در جریان نشست سران آتی آماده کنند.

پامپئو در مصاحبه‌ای با شبکه صدای آمریکا گفت: کیم جونگ اون دو هفته پیش به من گفت که به تعهداتی که در جریان نشست اولیه‌اش با ترامپ مطرح کرده، متعهد است.

وی افزود: بسیار امیدوارم که در طی یک هفته و نیم آتی نشستی بین مقامات ارشد و یا میان خودم و همتای کره‌شمالی‌ام برگزار شود تا به مذاکرات ادامه دهیم و در نتیجه هنگامی که رهبران این دو کشور با یکدیگر دیدار کردند فرصت مناسبی برای برداشتن یک گام بزرگ به سوی خلع تسلیحات اتمی داشته باشند.

پامپئو در سپتامبر سال جاری میلادی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره‌شمالی دیدار کرد.

این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا از شفاف سازی درخصوص اینکه آیا منظور پامپئو این بوده که با همتای کره‌شمالی‌اش در واشنگتن دیدار خواهد کرد یا خیر، امتناع کرده و تنها گفت: برنامه هیچ نشستی برای اعلام عمومی به من ارائه نشده است.

آمریکا و کره‌جنوبی روز جمعه اعلام کردند که با هدف تضمین ادامه تلاش‌های دیپلماتیک با کره‌شمالی مانور دفاع هوایی مشترک قریب‌الوقوع‌شان را به حالت تعلیق درآوردند.

دو کره در طی سال جاری میلادی سه نشست برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha