• شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97072815608
  • منبع : روابط عمومی تئاتر

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

از تمدید اجرای «خدایگان» تا رونمایی از اعلان «آستیگمات» و...

سخنرانی صدرالدین زاهد در خانه تئاتر،تمدید اجرای «خدایگان»، رونمایی از پوستر «آستیگمات»، نمایش فیلم مغول‌ها در خانه هنرمندان و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

صدرالدین زاهد، مترجم، بازیگر و کارگردان تئاتر، روز شنبه 5 آبان در خانه تئاتر سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در این روز صدر الدین زاهد، مترجم، بازیگر و کارگردان تئاتر به تبیین موضوع «تاثیر صادق هدایت بر تئاتر ایران» خواهد پرداخت.

این جلسه روز شنبه 5 آبان 1397 ساعت 18 در سالن اجتماعات خانه تئاتر، واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش کوچه ماه، ساختمان آفتاب ،طبقه اول برگزار خواهد شد.

حضور علاقه مندان تئاتر در این برنامه آزاد است.

استقبال از بخش نمایش‌نامه‌نویسی جشنواره‌ی تئاتر فجر

مدیر مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی سی‌وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد: 537 اثر برای شرکت در مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی در سایت جشنواره ثبت شده است.

سلما سلامتی مدیر بخش نمایشنامه‌نویسی گفت: برای شرکت در مسابقه‌ی نمایش نامه نویسی که مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سایت جشنواره تا 20 مهر بوده، 537 اثر متقاضی شده‌اند که نتایج انتخاب‌های نهایی پایان آذر ماه اعلام خواهد شد.

وی همچنین افزود: بیشترین آثار رسیده به این بخش متعلق به جوان‌ها است. این باعث خوشحالی که حضور این نسل،امید به نمایشنامه نویسی ایران را پررنگ‌تر می‌کند.

سی وهفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر از 22 بهمن تا 4 اسفند 1397 برگزار خواهد شد.

اجرای نمایش آنالیز

نمایش "آنالیز" به نویسندگی عدالت فرزانه و طراحی و کارگردانی امید اسدی از روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در تماشاخانه "ایران تماشا" به روی صحنه رفته است.

موضوع و محوریت 《آنالیز》 نمایش صلح جهانی است. دنیا پر از جنگ و آشوب شده است و همه در حال کشتن یکدیگر هستند. جنگ نه به آن معنایی که رایج است، گاهی انسان‌ها در خانه، خیابان و مکان‌های عمومی بر سر مسائل پیش پا افتاده با دیگران می‌جنگند در حالی‌که در زندگی تنها محبت، عشق، دوست داشتن و صلح می‌ماند.

در این اثر نمایشی بازیگران رضا زنده‌جاه، افسانه بخشی‌فرد، علی حیدری، ‌ پانیذ ملکی، ‌ سارا نظری‌، غزاله منیری و ‌آیدا متقیان ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: نفیسه مروتی، طراح حرکات فرم: ساغر صمدی، روابط عمومی و مشاور امور رسانه: علی‌اکبر مجدراد_ امیررضا هرمزی، طراح پوستر و بروشور: جواد نقدی، دستیاران کارگردان: ساناز اسماعیلی و محمدرضا خشنو، طراح و اجرای نور: شهریار آهور، انتخاب موسیقی: احمد چراغی فرد و مجری طرح: مهدی قاسمی.

نمایش آنالیز، تا یکم آبان‌ماه هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه ایران تماشا به نشانی: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، بعد از خیابان نجات الهی(ویلا)، کوچه سمنان پلاک ۳ به روی صحنه می‌رود.

نمایش «خدایگان» در مولوی تمدید شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش خدایگان اثر وودی آلن باترجمه‌ی شهرام زرگر که قرار بود تا ۳۰ مهرماه در سالن اصلی مولوی بر صحنه باشد ، با توجه به استقبال تماشاگران ، تا جمعه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «خدایگان» که هر روز در ساعت 20 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

اولین پوستر «آستیگمات» رونمایی شد

اولین پوستر فیلم سینمایی «آستیگمات» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجیدرضا مصطفوی با طراحی روژان ایرجی رونمایی شد

این فیلم اجتماعی که در نهایت پس از شش ماه موفق به دریافت پروانه نمایش شد این روزها در حال آماده سازی مواد تبلیغاتی است و آبان ماه به سرگروهی پردیس باغ کتاب اکران می شود.

«آستیگمات» اردیبهشت امسال برای اولین بار در بخش مسابقه جلوه گاه شرق جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است:
یه روده راست تو شکمش نیست، یادت رفته تو چشممون زل میزد دروغ میگفت. اون برگرده همه را عاصی میکنه ...

مهتاب نصیرپور، محسن کیایی ،باران کوثری ،هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری ،بهنوش بختیاری ،حسام محمودی، محمد شاکری و (با حضور) نیکی کریمی بازیگران این فیلم به قلم مشترک پیام کرمی و مجید مصطفوی هستند.

نمایش فیلم «مغول‌ها» در خانه هنرمندان ایران

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در سیصد و هفتاد و هفتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران و در چهارمین برنامه از مجموعه «بازی بزرگان» دوشنبه 30 مهر فیلم «مغول‌ها» به کارگردانی پرویز کیمیاوی محصول سال 1352 به روی پرده خواهد رفت. سعید عقیقی نیز به‌عنوان منتقد مهمان به نقد و بررسی این فیلم خواهد پرداخت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پرویز کارگردانی است که در تدارک ساخت فیلمش به دنبال مأموریتی فنی از سوی تلویزیون به زاهدان اعزام می‌شود، در حالی که همسرش دارد روی تز دکترا با موضوع حمله مغول‌ها کار می‌کند. حمله مغول‌ها و گسترش تلویزیون و آینده سینما به شکلی کمیک به هم متصل می‌شوند و..

فیلم «مغول‌ها» دوشنبه 30 مهر ساعت 18 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به نمایش در خواهد آمد.

"پاپ" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود

فیلم سینمایی «پاپ» به کارگردانی احسان عبدی پور یکشنبه 29 مهر ماه 1397 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش باشگاه فیلم تهران، داستان این فیلم که در بوشهر می‎گذرد روایت‌گر سه داستان از اعضای یک خانواده سیاهپوست در یک برش زمانی است که هر بار از یک طرف تعریف می‌‎شود.

احسان عبدی پور نویسنده و کارگردان، حدیث چهره پرداز بازیگر، مازیار فکری ارشاد منتقد و کورش جاهد کارشناس سینما مهمانان چهارصد و هشتاد و پنجمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

غلامرضا فرج زاده، توماج پور مراد، حدیث چهره‌پرداز، مرضیه بردک‌نیا، لیلا دمان، داریوش غریب‌زاده، گلنسا خبرخوش، ابراهیم تمهید، حسین قفلی، رضا ناجی و عباس باک بازیگران این فیلم هستند.

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند.

آغاز پیش فروش بلیت‌های نمایش جدید هادی مرزبان

پیش فروش بلیت‌های نمایش «آهسته با گل سرخ» به‌ کارگردانی هادی مرزبان از امروز 28 مهر ماه آغاز شد.

«آهسته با گل سرخ» تازه‌ترین اثر هادی مرزبان به قلم اکبر رادی با نقش آفرینی حبیب اسماعیلی،محمد حاتمی،میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری که از ابتدای آبان ماه در تالار «سنگلج» به صحنه می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha