• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97072916044
  • منبع : نمایندگی خوزستان

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

مراجعه تاکنون 25 هزار زائر به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه

مراجعه تاکنون 25 هزار زائر به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه

ایسنا/خوزستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از فعالیت بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: تاکنون 25 هزار زائر جهت دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا روز گذشته (28 مهرماه) حدود 25 هزار زائر به بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: اکثر مراجعه‌کنندگان به بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه به صورت سرپایی درمان شده‌اند. حدود یک هزار نفر از این تعداد نیز تحت مراقبت بوده‌اند و سپس مرخص شده‌اند. همچنین حدود 150 نفر از این زائران به بیمارستان‌های معین انتقال یافته‌اند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پزشکان و پرستاران به صورت شبانه‌روزی در این بیمارستان مستقر هستند و به زائران ارائه خدمت می‌کنند. از امروز نیز متخصص طب اورژانس که می‌تواند بعضی از جراحی‌های اورژانسی را انجام دهد، در بیمارستان صحرایی مرز شلمچه مستقر می‌شود تا به زائران خدمات بهتری ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای بهداشتی در مرز شلمچه، عنوان کرد: فعالیت نیروهای بهداشتی به چند بخش تقسیم می‌شود. بخش نخست فعالیت اکیپ‌های بهداشت محیط است که این گروه بر بهداشت مواد غذایی در موکب‌ها نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده مواد غذایی غیربهداشتی تذکر لازم را می‌دهند. همچنین نمونه‌برداری‌های لازم را از آب و مواد غذایی انجام می‌دهند که همه این فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بخش دیگری از فعالیت اکیپ‌های بهداشتی در خصوص مبارزه با بیماری‌ها است. در حال حاضر عمده کار این گروه آموزش دادن به مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی حین سفر است تا دچار مشکل نشوند. اما عمده کار این اکیپ حین برگشت زائران است که باید همه زائران را از نظر وجود بیماری‌ها غربالگری کنند.

سلمان‌زاده ادامه داد: تیم‌های بهداشت محیط در مرز شلمچه با دستگاه دیجیتال تب افراد را بررسی می‌کنند تا زائران بیماری خاصی با خود وارد کشور نکنند.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

تشدید نظارت‌های دامپزشکی در ایام اربعین در خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشدید نظارت‌های دامپزشکی در ایام اربعین خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با تشدید نظارت بر فعالیت کلیه واحدهایی که با فرآورده‌های خام دامی سر و کار دارند، سلامت زائران در ایام اربعین تامین شود.

دکتر مصطفی کنارکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تردد زائران در ایام اربعین از خوزستان، اظهار کرد: دامپزشکی برای تامین سلامت زائران بر فعالیت واحدهای عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی و موکب‌های برپا شده در استان خوزستان نظارت‌ می‌کند.

کنارکوهی با بیان اینکه نظارت بر ذبح دام در تمام ایام سال انجام میشود، تصریح کرد: در اربعین امسال نیز کنترل و نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام با جدیت و به صورت شبانه‌روزی در محل‌های استقرار موکب‌ها در مرزهای چذابه و شلمچه انجام می‌شود.

وی گفت: در راستای تامین بهداشت گوشت، بازرسان دامپزشکی بر کشتار دام‌ها در موکب‌ها و هیات‌ها نظارت دارند. هر ساله در ایام اربعین حسینی(ع) و با تردد حجم عظیمی از زائران کربلای معلی، هیات‌های مذهبی در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه اقدام به کشتار دام به منظور پخت و پز و خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) می‌کنند که به منظور حفظ بهداشت عمومی ،اکیپ‌های دامپزشکی بر کشتار دام نظارت بهداشتی دارند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در شهرستان‌های مرزی، بازرسان دامپزشکی در محل‌های کشتار دام، در نزدیکی محل استقرار هیات‌های مذهبی در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه حضور دارند.

کنارکوهی با اشاره به برخی از بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در منطقه، به زائران عتبات عالیات توصیه کرد که از به همراه آوردن هرگونه پرنده و دام بدون داشتن مجوز دامپزشکی، اکیدا خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: سلامت زائران اربعین حسینی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است لذا نظارت بهداشتی دقیق روی موکب‌های مستقر در پایانه‌های مرزی خوزستان انجام می‌شود.

توقیف تاکنون 300 ویزای جعلی در دو مرز چذابه و شلمچه

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از توقیف تاکنون 300 ویزای جعلی در دو مرز چذابه و شلمچه و بازگشت دادن صاحبان این ویزاها از مرز خبر داد.

ناصر حویزاوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 35 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تاکنون 130 هزار نفر از مردم خوزستان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و برای بیش از 100 هزار نفر از این تعداد ویزا صادر شده است.

حویزاوی با تأکید بر لزوم اخذ ویزا از مراکز و دفاتر رسمی، تصریح کرد: کسانی که قصد عبور از مرزها جهت سفر به عتبات عالیات را با ویزای جعلی یا مخدوش داشتند، از مرز بازگشت داده شده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان توصیه کرد: زائران دریافت ویزا را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا در ایام آخر ازدحام زیاد است. زائران هم‌اکنون می‌توانند در این زمینه اقدام کنند تا در مدت کوتاهی برای آنان ویزا صادر شود.

وی با بیان اینکه کسانی که ویزای جعلی داشته‌اند باید مجددا اقدام به اخذ ویزا کنند، گفت: تاکنون حدود 300 ویزای جعلی در دو مرز چذابه و شلمچه توقیف شده و دارندگان این ویزاهای جعلی از مرز بازگردانده شده‌اند.

زائران بدون گذرنامه و ویزای معتبر به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: زائرانی که گذرنامه و ویزای معتبر ندارند و به مرزها مراجعه می‌کنند، به شهرهای خود بازگشت داده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سردار حیدر عباس زاده اظهار کرد: نیروی انتظامی با به کارگیری صد در صدی کارکنان و گیت‌های مختلف کنترل افراد و انطباق مدارک از عبور زائرانی که قصد تردد از پایانه‌های مرزی بدون مدارک معتبر را دارند، جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: خط قرمز پلیس برای عبور از پایانه‌های مرزی داشتن گذرنامه و ویزای معتبر است و نیروی انتظامی هرگز اجازه عبور به افراد بدون گذرنامه و ویزای معتبر را نخواهد داد.

عباس‌زاده تاکید کرد: زائرانی که قصد تردد از پایانه‌های مرزی را دارند، حتما نسبت به اخذ گذرنامه و ویزای معتبر اقدام کنند، در غیر این صورت به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند .

وی بیان کرد: اینگونه افراد به هیچ وجه امکان تردد از مرز را ندارند و در صورت اسکان در مرزها شناسایی شده و به شهرهای خود بازگشت داده می‌شوند.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان از عموم مردم که قصد شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی را دارند خواست که در شهرها و استان‌های محل سکونت و از دفاتر معتبر نسبت به دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند و از تردد بدون مدارک معتبر به پایانه‌های مرزی اکیدا خودداری کنند.

خروج بیش از 120 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه تا امروز

فرماندار ویژه خرمشهر از خروج بیش از 120 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه تا امروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، ولی‌الله حیاتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا امروز بیش از 120 هزار زائر اربعین از مرز شلمچه عبور کرده‌اند.

وی به خروج زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه اشاره کرد و افزود: از مجموع زائرانی که تاکنون از مرز شلمچه خارج شده‌اند،  20 هزار نفر اتباع خارجه بوده‌اند که شامل اتباع کشورهای آذربایجان، پاکستان، هند و افغانستان بودند.

حیاتی گفت: همکاران ما در مرز شلمچه بدون هیچ مشکلی در حال رسیدگی به امور تردد زائران هستند. ضمن اینکه بخشی از مشکل آب مواکب حل‌ شده و بخش دیگر آن نیز در حال رفع است.

وی از کشف ویزاهای جعلی در مرز شلمچه خبر داد و افزود: با همکاری و دقت بالای پرسنل مستقر در این مرز از ابتدای ماه صفر و آغاز پیاده‌روی اربعین حدود 400 ویزای جعلی کشف‌ شده که همه آنها در اختیار مقامات ذی‌ربط قرار گرفته است.

فرماندار ویژه خرمشهر تصرح کرد: همه تمهیدات لازم برای تردد زوار اربعین در مرز شلمچه اندیشیده شده است.  همه کسانی که به منظور خدمات‌رسانی از سایر نقاط مختلف کشور به این نقطه مرزی آمده‌اند، در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند.

وی از امکان خروج خودروهای‌ ایرانی به کشور عراق خبر داد و افزود: عراقی‌ها برای ورود خودرو به خاک کشورشان به ازای هر خودرو 42 میلیون تومان وثیقه دریافت می‌کنند و پس از بازگشت خودروها این مبلغ به صاحب خودرو عودت داده می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای این موضوع نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد تا رانندگان با آمادگی کامل عازم کشور عراق شوند.

حیاتی  خاطرنشان کرد: در کشور عراق نیز تمهیدات لازم و مناسب برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین دیده‌ شده است و مواکب به تعداد لازم برای پذیرایی از زوار در عراق مستقر شده‌اند.

فرماندار ویژه خرمشهر از کمک‌رسانی سیستم حمل و نقل کشور عراق خبر داد و عنوان کرد: سیستم حمل ‌و نقل عراق نیز به کمک ما آمده و مرز ‌به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران ایرانی و خارجی است. همچنین دروازه‌ها و مسیرهای تردد اتباع خارجه از مسیر تردد زوار ایرانی در مرز شلمچه مجزا شده ‌و ما نیز آمادگی پذیرش هر تعداد زائر را داریم.

زائران اربعین از مرز شلمچه تردد کنند / مشکل امنیتی در مرزهای سه گانه وجود نداشته است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران تردد به صورت روان انجام می شود و مشکل امنیتی وجود نداشته است، گفت: به زائرین اربعین توصیه می کنیم با توجه به وجود زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرش زائر در مرز شلمچه، حتما از این مرز استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری امروز یکشنبه (29 مهرماه)  در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه و تردد زوار اربعین در این منطقه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جا دارد از همین جا از زائران اباعبدالله الحسین(ع) تشکر کنم که نهایت همکاری را با فرزندان خود در نیروی انتظامی داشته اند.

وی افزود: خوشبختانه تردد زائرین تسهیل شده و در مرزهای سه گانه ما شلمچه، چذابه و مهران تردد به صورت روان انجام می شود و مشکل امنیتی وجود نداشته است.

فرمانده ناجا ادامه داد: در مسیرها همکاران من حضور دارند و توصیه هایی نیز به زوار دارند تا با همکاری و هماهنگی های که صورت می گیرد، شاهد هیچ مشکلی نباشیم.

اشتری با بیان اینکه زائرین برای اخذ ویزا به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، عنوان کرد: همچون سال گذشته تذکر می دهیم که افرادی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی و عزیمت به عتبات عالیات را دارند، گذرنامه و ویزای خود را از شهرها مبداء و مراکز مورد اعتمادی که اعلام شده تهیه کنند تا دچار مشکل و افراد سودجو نشوند.

وی اظهار کرد: در مرزها و پایانه ها امکان صدور ویزا و گذرنامه وجود ندارد. اداره گذرنامه به صورت سه شیفت پاسخگوی زائران است و از روزهای گذشته جهت تسهیل در روند خدمات رسانی به زوار، ویزا در مراکز گذرنامه برای افرادی که درخواست اخذ گذرنامه جدید داشته اند نیز صادر می شود.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: امیدوارم به این روالی که زوار تاکنون برای حضور در آیین راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند، در روزهای آینده نیز با همین روال تردد کنند.

وی تصریح کرد: به زائرین اربعین حسینی توصیه می کنیم برای اخذ گذرنامه و ویزا  و همچنین حضور در حماسه بزرگ اربعین حسینی از هم اکنون اقدام کنند و حرکت خود را برای روزهای منتهی به آخر نگذارند زیرا اکنون مرزها آماده و خوب هستند و تردد با سهولت و روانی انجام می شود.

اشتری اظهار کرد: امیدوارم این هماهنگی ها و نظم خوبی که وجود دارد، تا آخر به همین شکل باقی بماند و در برگشت نیز به خوبی خدمتگذار زائران اربعین حسینی باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی به استقرار نیروهای انتظامی در مرزهای سه گانه کشور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت و عشق و علاقه در مرزهای سه گانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی حضور دارند و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین ارائه دهیم.

وی از زائران خواست برای سهولت در تردد و عزیمت به عتبات عالیات از مرز شلمچه استفاده کنند و خاطرنشان کرد: اعلام شده که زائران صرفا از مرز شلمچه  برای حضور در راهپیمائی با شکوه اربعین حسینی استفاده کنند و ما باز هم به زائرینی که قصد حضور در این حماسه بزرگ را دارند با توجه به وجود زیرساخت ها و امکانات لازم برای پذیرش زائر در مرز شلمچه توصیه می کنیم برای خروج از کشور حتما از این مرز استفاده کنند و هیچ مشکلی هم در این زمینه نداریم.

اشتری از وجود امنیت در داخل و خارج مرزهای سه گانه کشور خبرداد و افزود: خوشبختانه در داخل و خارج مرزها به برکت آقا امام حسین(ع) مشکلی نداریم. البته مردم باید هشیار باشند و چنانچه مورد مشکوکی را مشاهده کردند فورا به نیروها و مقامات امنیتی و انتظامی اطلاع دهند.

فرمانده ناجا گفت: تاکنون گذرنامه جعلی نداشته ایم اما تعداد کمی ویزای جعلی وجود داشت که خوشبختانه همه آنها شناسایی و به مقامات قضائی ارجاع داده شدند. مردم باید مراقب باشند و از مراکزی که قبلا اطلاع رسانی شده نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha