• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97072916097
  • خبرنگار : 71219

نمایش مستندی از کاوش‌های یوسف مجیدزاده در جیرفت

نمایش مستندی از کاوش‌های یوسف مجیدزاده در جیرفت

تعدادی مستند باستان‌شناسی برای علاقه‌مندان این حوزه به نمایش درمی‌آید و درباره سینمای باستان‌شناسی بحث خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «اتاق مستند کارفه» در ادامه نمایش فیلم‌های مستند اقدام به پخش آثار مستند باستان شناسی کرده است که در این راستا علاوه بر فیلم‌های ایرانی تولیداتی از شبکه‌های خارجی نیز نمایش داده می‌شود.

این مجموعه فیلم‌ها روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ به نمایش درمی‌آیند و علاقمندان با سینمای مستند باستان شناسی و نحوه ساخت این گونه فیلم‌های مستند آشنا می‌شوند.

اولین جلسه از این برنامه سه‌شنبه، اول آبان‌ماه است که فیلم‌ «خانه‌ام روی تپه‌هاست» به کارگردانی شهرام درخشان و تهیه‌کنندگی ارد عطارپور و مستند «کشف امپراطوری گمشده آرتا» ساخته شبکه آرته (فرانسه) برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم «خانه‌ام روی تپه‌هاست» که به تلاش پروفسور یوسف مجیدزاده در محوطه باستانی جیرفت می‌پردازد، آمده است: «اوایل دهه ۸۰ خورشیدی گزارش‌هایی از کاوش‌های غیرمجاز برای یافتن آثار باستانی در حاشیه هلیل‌رود نزدیک شهرستان جیرفت منتشر شد. زمین‌هایی با وسعت زیاد و با حضور چندین هزار نفر برای یافتن اشیاء باستانی حفر می‌شدند. پس از آن باستان‌شناسان برای بررسی و کاوش به منطقه رفتند و پس از چند فصل حفاری موفق شدند آثاری مهم از فرهنگ انسان در آغاز دوره شهرنشینی پیدا کنند. این کشف خبر مهمی در دنیای باستان شمرده می‌شد و فیلم «خانه‌ام روی تپه‌هاست» و «سرزمین سلاطین» به تلاش یوسف مجیدزاده در مطالعه این محوطه باستانی مربوط می‌شود.»

در جلسه بعدی این برنامه فیلم «وارثان کیومرث» ساخته پژمان مظاهری‌پور و مستند «راز سرچشمه‌های مس» ساخته شبکه «زد دی اف» آلمان پخش می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه و کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۳۴۷۵۷۰ تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۹ ۱۹:۰۳

درود بر شما بسیار عالی هست لطفا از اینگونه فیلمها و مستندها بیشتر تهیه کنید چون تعداد اینگونه فیلمها خیلی کم هست" لطفا بصورت دقیق ادرس و محل پخش و تاریخ پخش فیلمهارو اعلام بفرمایید با تشکر از شما 🌺