• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97072916276
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون ستاد اربعین استان:

ثبت‌نام 8 هزار و 426 زائر اربعین حسینی از کهگیلویه و بویراحمد تاکنون

ثبت‌نام 8 هزار و 426 زائر اربعین حسینی از کهگیلویه و بویراحمد تاکنون

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح، گفت: تاکنون 8هزار و 426 نفر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

عزیز فیلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با تأکید بر اینکه مردم از طریق دفاتر مجاز اقدام به ثبت‌نام کنند، افزود: در این استان از مجموع کل ثبت‌نام‌کنندگان برای 5500 نفر ویزا صادر شده و 5226 نفر اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: این استان 30 موکب در کشور و خارج از کشور ایجاد و راه اندازی کرده است که از این تعداد 5 موکب در کربلا، 4 موکب در نجف، سه موکب در خرمشهر و شلمچه و 18 موکب در سطح استان بوده است.

معاون ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئول صدور پروانه موکب هاست، این موکب ها همه شناسنامه دار هستند و کمیته بهداشت ستاد اربعین استان با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی نظارت بهداشتی این موکب ها را بر عهده دارند.

فیلی با اشاره به هماهنگی های لازم با کمیته حمل و نقل زائران پیاده روی اربعین حسینی استان تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسئولیت تامین اتوبوس برای انتقال زائران تا مرز شلمچه را بر عهده دارد و تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هر40نفر زائر با یک دستگاه اتوبوس اعزام می شوند، ادامه داد: 150دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران استان جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی پیش بینی شده است که بصورت کاروانی انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته 19 هزار نفر از این استان در پیاده روی اربعین شرکت کردند، عنوان کرد: پیش بینی می شود که امسال 20 هزار نفر از این استان با انجام مراحل قانونی و اخذ ویزا به پیاده روی اربعین حسینی اعزام شود.

فیلی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مسیر تردد زائران 15 استان به سمت استان خوزستان است، بیان کرد: زائران استانهای شمال شرقی، شرق و مرکز کشور از جمله یزد، کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بخشی از استان اصفهان و چهار محال و بختیاری، وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و به سمت مرز شلمچه در استان خوزستان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی حرکت می‌کنند.

وی اظهارکرد: 35هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور می شوند که بخش عمده آنها نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد تردد و به سمت مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی حرکت می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در اربعین سال گذشته در مجموع به بیش از یک میلیون و 600هزار نفر زائر پیاده‌روی اربعین حسینی که از این استان تردد داشتند، خدمات رسانی کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha