• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 97073016516
  • خبرنگار : 71431

سردار کمالی در گفت‌وگو با ایسنا:

کسرخدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها نداریم

کسرخدمت سربازی برای فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها نداریم

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره پیشنهاد ارائه تسهیلات سربازی به فعالان سمن‌ها و تشکل‌ها ارائه کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخبار منتشر شده پیرامون کسرخدمت سربازی در ازای فعالیت در سمن‌ها و تشکل‌ها اظهارکرد: این مساله از سال گذشته در قالب پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان به ستادکل نیروهای مسلح ارائه شد و هیچ قانونی در این خصوص وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه در مورد سربازی تنها موارد قانونی و مصوب اجرایی خواهد شد، گفت: بنابراین مواردی که تحت عنوان کسرخدمت سربازی در ازای فعالیت در سمن ها یا دیگر تسهیلات سربازی که در این خصوص مطرح می شود در حد پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان است و تنها در صورت اخذ مجوزهای لازم و تبدیل شدن به قانون اجرایی خواهد شد، بنابراین در حال حاضر کسر خدمتی برای فعالان سازمان های مردم نهاد و تشکل ها نداریم.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح همچین با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی به سربازان نیز گفت: این طرح در تفاهم نامه ستادکل با چند نهاد دیگر اجرا شده و براساس آن سربازان دارای مهارت یا علاقه مند به مهارتی خاص تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

کمالی با تاکید بر اینکه اخبار سربازی را باید از مبادی رسمی و مسئولان مرتبط با آن پیگیری کرد، افزود: متاسفانه گاهی طرح پیشنهادات و ایده ها در رسانه سبب می شود تا برخی از مشمولان سربازی با امید به اجرایی شدن آن پیشنهادات وارد غیبت شده و امکان بهره مندی از هیچ تسهیلاتی را نداشته باشند که به همین دلیل به مشمولان و خانواده های آنان توصیه می کنم که براساس قوانین جاری سربازی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود و فرزندانشان اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۳۰ ۱۱:۲۳

با سلام . خواهش میکنم از این رسانه و رسانه های دیگر که پیگیر کسر خدمت برای مشمولین متأهل باشند که یک دنیا دعاتون میکنیم . این قانون تا سال 93 بود و لغو شد خواهشاً پیگیری کنید بزرگواران

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۳۰ ۱۴:۲۷

قانون جریمه ریالی را برای یک سال دیگر تمدید کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۴

با سلام سردار عزیز ایا دوره آموزشی جزء کسر خدمت می باشد؟ من بلافاصله بعد از دوره آموزشی 01تهران به جبهه فکه اعزام شدیم آیا این 3ماه آموزشی جزء خدمت در جبهه حساب می شود؟