• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97073016542
  • منبع : نمایندگی قزوین

سفری به مقصد عشق و دلدادگی، آری کربلا...

سفری به مقصد عشق و دلدادگی، آری کربلا...

ایسنا/قزوین از سال 90 پیاده‌روی اربعین جنبه عمومی پیدا کرد و شاید بتوان گفت به فرهنگی در بین ایرانیان تبدیل شد؛ به‌گونه‌ای که آن‌ها هم مانند سایر مسلمانان در سراسر جهان به عشق اباعبدالله از هفته‌های قبل اربعین حسینی بار سفر بسته و راهی سرزمین عشق و شهادت می‌شوند تا سلامی خدمت ارباب بی کفن عرض و اعلام یاری امام عصر کرده و بازگردند و به این‌گونه توشه‌ای معنوی برای یک‌سال آینده خود به ارمغان آورند.

به گزارش ایسنا، با اتمام عاشورا همه در تکاپوی سفری هستند به مقصد عشق و دلدادگی، آری کربلا.

مسلمانان با پای دل از نجف اشرف راهی مرکز عشق و دلدادگی می‌شوند و عمود به عمود ذکر یا حسین را بر لبان خود زمزمه می‌کنند؛ در استان قزوین هم با توجه به افزایش قیمت ویزا این حضور پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شده است.

ثبت‌نام 17 هزار قزوینی در سامانه سماح


علیرضا کلانتری -مدیر حج و زیارت استان قزوین- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تا به امروز 17 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام و 16 هزار نفر نیز روادید دریافت کردند و این ثبت‌نام تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم هر چه زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چراکه به دلیل ازدحام در مرز با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان قزوین ابراز کرد: در استان 40 دفتر زیارتی وجود دارد که از صبح تا پاسی از شب مشغول ارائه خدمت به زائران هستند و تا 4 صبح مدارک را جمع‌آوری کرده و تحویل رابطان می‌دهند و ویزا نیز طی 72 ساعت به دست زائران می‌رسد.

وی یادآور شد: علی‌رغم اینکه قیمت ویزا افزایش پیداکرده است ولی ثبت‌نام برای اربعین بیش از سال‌های گذشته است و شاهد رشد بودیم.

کلانتری در پایان یادآور شد: به مسافران کربلا توصیه می‌کنیم ثبت‌نام خود را در دفاتر مجاز ثبت‌نام کرده و به روزهای آخر موکول نکنند.

به گزارش ایسنا، طبیعتاً برای اعزام زائران باید خدمات حمل‌ونقلی توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شود تا رفت‌وآمد آن دسته از زائران اباعبدالله الحسین(ع) که امکان استفاده از کاروان‌ها یا خودروی شخصی را ندارند تسهیل شود، در همین راستا گفت‌وگویی با معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین صورت گرفت.

اعزام 59 دستگاه وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی زائران اربعین


احمد فقیهی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اعلام کرد: تا روز یکشنبه بیست‌ونهم مهرماه 43 دستگاه اتوبوس با ظرفیت 892 مسافر به مرز مهران اعزام‌شده است.

وی ادامه داد: همچنین 6 دستگاه اتوبوس در قالب کاروان با ظرفیت 264 مسافر به مقاصد کربلا و نجف و تعداد 10 دستگاه مینی‌بوس با ظرفیت 170 مسافر به مرز مهران اعزام شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: درمجموع تا به امروز 59 دستگاه وسیله نقلیه عمومی با ظرفیت 2326 نفر اعزام شدند.

وی ابراز کرد: کرایه «قزوین- مهران» 90 هزار تومان است همچنین کرایه «مهران- قزوین» برای بازگشت زائران نیز 90 هزار تومان خواهد بود.

فقیهی خاطرنشان کرد: اتوبوس‌ها از دور روز قبل از اربعین در مرز برای جابجایی مسافران به مقصد قزوین مستقر خواهند شد و اوج بازگشت زائران در روز اربعین و دو روز پس‌از آن است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در پایان یادآور شد: این اداره کل به همکاران برای بازگشت زائران تا 18 آبان ماه اعلام کرده است تا رانندگان نسبت به جابجایی زائران اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به حجم انبوه زائران در نجف و مسیر این شهر تا کربلا هم‌وطنان ایرانی به همراهی برادران عراقی میزبانی زائران را بر عهده دارند تا خدمات فرهنگی، بهداشتی و رفاهی به آن‌ها ارائه کنند. 

برپایی 69 موکب قزوین برای خدمت‌رسانی به زائران کربلا


مسئول ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: درمجموع در پیاده‌روی امسال 69 موکب از استان قزوین در ایران و عراق به زائران خدمت ارائه خواهند داد و این در حالی است که در سال گذشته 52 موکب برپاشده بود.

سعید خورشیدی مسئول ستاد مردمی اربعین استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: چهار موکب قزوین در عوارضی زنجان، شهرهای آبگرم، آوج و مهران برپاشده است و از زائران اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

وی ادامه داد: در نجف اشرف چهار موکب از استان پذیرایی و اسکان را انجام می‌دهد و علاوه بر آن برنامه‌های فرهنگی ازجمله سخنرانی، مداحی و پخش فیلم‌های سه‌بعدی ماجرای کربلا اجرا خواهد شد.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان قزوین ابراز کرد: بین راه نجف تا کربلا نیز 9 موکب استان خدمت به زائران را بر عهده‌دارند؛ همچنین در شهر کربلا 10 موکب قزوین پذیرایی، اسکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود دادند.

وی خاطرنشان کرد: یک موکب متشکل از گروه‌های جهادی پزشکی نیز از استان قزوین در کربلا برپاشده است و خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی را به زائران ارائه می‌دهد.

خورشیدی تصریح کرد: یک کاروان سیار با نام شهید سیاهکالی مرادی نیز بین مسیر نجف تا کربلا حرکت خواهد کرد و به پخش کلیپ، اجرای نمایش خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: درمجموع در پیاده‌روی امسال 69 موکب از استان قزوین در ایران و عراق به زائران خدمت ارائه خواهند داد و این در حالی است که در سال گذشته 52 موکب برپاشده بود.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پایان یادآور شد: موکب‌ها از هفته گذشته مستقر شدند و دو روز بعد از اربعین خدمات ارائه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌های خدمات رسان تا یک هفته پس از اربعین به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد، باشد که زائران نایب الزیاره خدمتگزاران خود باشند.

گزارش از سیده زهرا حسینی فلاح خبرنگار ایسنا منطقه قزوین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha