• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97073016728
  • خبرنگار : 71129

شهادت کارمندان ترکیه‌ای کنسولگری عربستان/ تصویر یکی از مظنونان ترور در لباس خاشقجی

شهادت کارمندان ترکیه‌ای کنسولگری عربستان/ تصویر یکی از مظنونان ترور در لباس خاشقجی

یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه امروز (دوشنبه) گزارش داد، پنج تن از کارمندان ترکیه‌ای کنسولگری عربستان در استانبول اظهاراتی بعنوان شاهد در پرونده رسیدگی به قتل روزنامه‌نگار مخالف سعودی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ۲۲ تن از کارمندان این کنسولگری شامل راننده کنسول اظهارات خود را به دادستان‌های مرتبط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی ارائه کرده‌اند.

بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه این پرونده در مجموع ۴۵ شاهد دارد که همه آن‌ها کارمندان محلی کنسولگری عربستان سعودی و تبعه ترکیه هستند. این شاهدان به عنوان راننده، مسئولان فنی و تاسیسات، کارکنان اداری و دفتردار و کارمند محاسباتی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول کار می‌کنند.

شبکه خبری سی ان ان ترک نیز به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای گزارش داد که دوربین‌های شناسایی موفق به ضبط تصویری از یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره مظنون به ترور خاشقجی که لباس‌های وی را به تن کرده، شده‌اند.

بازپرسان ترکیه‌ای پیش از این گفته بودند پس از آنکه افراد داخل کنسولگری خاشقجی را در تاریخ دوم اکتبر به قتل رساندند، یکی از آنها با پوشیدن لباس خاشقجی از در پشتی کنسولگری خارج شد.  

این شبکه گزارش داد: تصویر مربوط به مصطفی مدنی است که گفته شده لباس خاشقجی را پوشیده و از در پشتی کنسولگری عربستان خارج شده است.  عربستان خودش به این مساله اعتراف کرده و گفته می‌خواسته این گونه وانمود کند که خاشقجی از ساختمان خارج شده است.

خاشقجی دوم اکتبر و همزمان با ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از چند هفته انکار مقام‌های عربستان درباره سرنوشت وی، آنها گفتند که این روزنامه نگار در "عملیاتی وحشتناک" کشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha