• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97080100076
  • خبرنگار : 71592

اخباری از هک شدن سایت کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان موسوم به "داووس صحرا"

اخباری از هک شدن سایت کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان موسوم به "داووس صحرا"

در آستانه برگزاری کنفرانس "طرح آینده سرمایه‌گذاری" معروف به "داووس صحرا"، اخباری مبنی بر هک شدن وب‌سایت این کنفرانس منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سایت کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان معروف به داووس صحرا از دسترس خارج شده و رسانه‌های عربی اعلام کردند، این سایت هک شده است. خبرنگار آناتولی اعلام کرد، بارها تلاش کرد وارد این سایت شود اما نتوانست.

شبکه الجزیره قطر از طریق توئیتر از دسترس خارج شدن سایت کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان به دنبال هک شدن آن خبر داد و اعلام کرد، هکرها پیامی روی سایت گذاشته و در آن دولت ریاض را به حمایت از تروریسم در جهان متهم کرده‌اند.

در همین حال روز دوشنبه گزارش شد که وب‌سایت این کنفرانس برای مدت کوتاهی هک شد و تصویر جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی بر صفحه آن نقش بسته در حالی‌که ولیعهد عربستان با شمشیری آخته بالای سر او ایستاده است.

پیامی که در صفحه اول این وب‌سایت برای مدت کوتاهی درج شده بود به لزوم تحریم عربستان اشاره می‌کرد و در آن آمده بود:

برای امنیت کودکان جهان، از همه کشورها می‌خواهیم حکومت عربستان را تحریم کنند. این رژیم در اتحاد با آمریکا باید برای اقدامات غیرانسانی‌اش در یمن مسؤول شناخته شود."

این شبکه در پیام توئیتری خود تصویر هک شده این سایت را هم کمی پیش از دسترس خارج شدن آن منتشر کرد.

مقامات عربستانی هنوز درباره دلایل این موضوع غیرمنتظره اظهار نظر نکرده‌اند.

از زمان ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در دوم اکتبر و پیش از اعلام قتلش در داخل کنسولگری عربستان در استانبول شرکت‌ها، نهادها و شخصیت‌های بین‌المللی مختلف اعلام کرده‌اند در این کنفرانس مشارکت نخواهند کرد در حالیکه عربستان در حمایت از سرمایه‌گذاری خود روی آن حساب باز کرده است.

کنفرانس "طرح آینده سرمایه‌گذاری" معروف به "داووس صحرا" قرار است به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز (سه شنبه) به مدت سه روز در ریاض برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha