• سه‌شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97080100451
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یکم آبان بخوانید

انهدام سه تیم تروریستی/امید دولت به رای‌آوری وزرای پیشنهادی/اولین دادگاه واردکننده موبایل و...

انهدام سه تیم تروریستی/امید دولت به رای‌آوری وزرای پیشنهادی/اولین دادگاه واردکننده موبایل و...

چالش صندوق‌های بازنشستگی، دستگیری و انهدام سه تیم تروریستی در خوزستان در ایام اربعین، تدوین سیاست‌های کلی دریا در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاثیر تحریم‌های ایران بر قیمت نفت، آمادگی سپاه برای فراهم کردن زیرساخت موکب‌های خدمت‌رسان، ورود بیش از ۷۰ هزار زائر ایرانی از گذرگاه الشیب به عراق، اولین جلسه محاکمه مدیرعامل یک شرکت واردات موبایل، واکنش اداره کل زندان‌های تهران به اخباری درباره نوع برخورد با دراویش و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه‌شنبه، یکم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،  سند راهبردی پدافند غیرعامل حوزه فضایی کشور در بیست‌وهشتمین جلسه کمیته دائمی ایجاد شده برای بررسی این سند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بخشی از آن تصویب شد.

همچنین یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح دریا مسیر پیشرفت با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی دریا در دستور کار مجمع قرار گرفته است، گفت: برای توسعه صنایع دریایی لازم است تا از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان مستعد کشور بهره برد.

معاون اول رییس جمهوری در کنفرانس منطقه‌ای سالمندی جمعیت ۲۰۱۸ گفت: ۱۰۰ درصد هزینه‌های صندوق نیروهای مسلح و ۷۰الی ۸۰درصد هزینه های صندوق‌های بازنشستگی را دولت پرداخت می‌کند. اسحاق جهانگیری افزود: در سال‌های آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو خواهیم بود.

وزیر اطلاعات نیز در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: طی چند روز گذشته سه تیم تروریستی که بنا بر اعترافشان قصد انجام عملیات انتحاری در ایام اربعین در میان زائران را داشتند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان خوزستان شناسایی و منهدم شدند. حجت الاسلام سیدمحمود علوی توضیح داد که طی چند روز گذشته سه تیم تروریستی در خوزستان شناسایی و افرادشان که ۱۵ نفر بودند، دستگیر شدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور هم با اشاره به اینکه روند اقناع نمایندگان مجلس برای رای وزرای پیشنهادی خیلی خوب پیش می‌رود، گفت: خیلی امیدواریم چهار وزیر پیشنهادی دولت رای بالایی در مجلس به دست بیاورند.

وزیرخارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری ژاپنی کیودو گفت: ایران در شرایط فعلی هم قادر به فروش نفت خود است و هم می‌تواند اقتصاد خود را حفظ کند. محمدجواد ظریف افزود که دولت آمریکا می‌تواند با بازگشت به توافق هسته‌ای که به‌صورت غیرقانونی از آن خارج شد و لغو تحریم‌هایی که پس از این خروج علیه ایران اعمال کرد، راه را برای مذاکره با ایران هموار کند.

همچنین جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که برای دیدار با مقامات روسیه به این کشور سفر کرده است، گفت که تحریم‌های این کشور علیه ایران بر قیمت جهانی نفت تاثیر گذاشته است و روسیه و آمریکا هر دو از این سیاست واشنگتن نفع می‌برند.

در همین راستا وزیر خزانه‌داری آمریکا و ولیعهد عربستان درباره تحریم‌های نفتی علیه ایران کفت‌وگو کردند. دو طرف در این دیدار که در بحبوحه جنجال بر سر قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار برجسته عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول انجام شد، درباره اجرای تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که حوزه نفت را هدف قرار می‌دهد و از اوایل نوامبر اعمال خواهد شد، رایزنی کردند.

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تغییر ولیعهد عربستان غیرممکن نیست، گفت: بالاترین تغییر ناشی از اتفاقات اخیر عربستان قربانی شدن بن سلمان و تغییر ولیعهد است که البته بسیار بعید است ولی غیرممکن نیست.احمد فاطمی‌نژاد با اشاره به تبعات قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان اظهار کرد: برای تحولات داخلی ناشی از اتفاق اخیر و هجمه‌های وارده علیه عربستان باید میان تحولات در سطح عمومی و تحولات در سطح حکومت تمایز قائل شویم.

سردار سلامی،جانشین فرمانده‌کل سپاه در جلسه ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران، با اشاره به روند مطلوب تردد زائران در مرز مهران، با اشاره به طوفان مهران و وارد شدن خسارت به موکب‌های پایانه مرزی، گفت: سپاه این آمادگی را دارد برای موکب‌های خدمات‌رسان سیلو ایجاد کند.

مدیرگذرگاه مرزی الشیب عراق نیز با اشاره به ایجاد بیش از ۲۰۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران ایرانی گفت که از اول صفر تا به امروز بیش از ۷۰ هزار زائر ایرانی از این مرز وارد عراق شدند.

همچنین فرمانده قرارگاه اربعین نیروی زمینی ارتش در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی از اعلام آمادگی پلیس برای عبور۶ میلیون زائر اربعین از مرزها خبر داد.

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده مدیرعامل یک شرکت واردات موبایل به اتهام اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گران فروشی به صورت کلان، در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی -موضوع نامه رییس قوه قضاییه به رهبری- برگزار شد. ، الف-پ مدیر عامل این شرکت متهم است به اینکه "با دریافت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی ۱۸ هزار و ۱۴۴ گوشی تلفن همراه وارد کرده که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۹۱۶ عدد فروخته است.۴ هزار و ۲۲۸ گوشی را در بازار احتکار کرده که توقیف شده است. این فرد متهم است به اینکه از این طریق بیش از ۱۳ میلیارد تومان سود نامشروع تحصیل کرده است.

اداره کل زندان‌های استان تهران نیز، به انتشار اخباری درباره نوع برخورد با دراویش مبنی بر اعمال تبعیض تحمل حبس مددجویان موسوم به دراویش، واکنش نشان داد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) یکم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha