• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97080201050
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس؛

مخالفت مجلس با مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و...

مخالفت مجلس با مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و...

حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار در جلسه فراکسیون مستقلین، مخالفت مجلس با مستثنی‌کردن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، مخالفت مجلس با کلیات طرحی درباره سهمیه ایثارگران در صدور مجوز دفاتر قضایی و حقوقی، و حضور وزرای پیشنهادی صنعت و راه در فراکسیون ولایی، تصویب یک فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس ، مخالفت مجلس با بررسی طرح قانون بانکداری در کمیسیون اقتصادی و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) دوم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز مجلس از  از برگزاری جلسه رای اعتماد به چهار وزیر پیشنهادی در روز شنبه خبر داد و اظهار کرد: روز شنبه از ساعت ۱۳ برای بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در صحن مجلس تشکیل جلسه می‌دهیم و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ نیز مقابل درب شمال صحن برای مخالفان و موافقان وزرا ثبت نام خواهد شد.

سیدحسین نقوی حسینی هم با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در جلسه صبح امروز  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقای رحمانی  و آقای اسلامیدر فراکسیون نمایندگان ولایی حضور پیدا کرده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. همچنین برنامه‌های خود را ارائه کردند. وی افزود: فراکسیون روز شنبه در مورد وزرای پیشنهادی اعلام موضع می‌کند.

همچنین مهرداد لاهوتی از حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار در جلسه امروزفراکسیون مستقلین خبر داد و افزود: آقایان شریعتمداری و دژپسند با حضور در جلسه فراکسیون مستقلین برنامه‌های خود را برای تصدی دو وزارتخانه کار و اقتصاد مطرح کردند و نمایندگان نیز مباحثی را در زمینه اقتصاد و وضعیت تولید مطرح کردند.

ناطقین امروز مجلس

مافی: چرا در میان وزرای پیشنهادی از بانوان کسی دیده نمی‌شود؟

حمزه: باید طرح جامع و کاملی برای شفافیت نوشته شود

انتقاد ذوالنوری از هیات رئیسه مجلس

ابراهیمی: ریاست بانک مرکزی توسط مجلس تعیین شود

سبحانی‌فر: دولت هر چه زودتر موضوع بسته‌های حمایتی را عملیاتی کند

***

سیده فاطمه حسینی، رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) با تشریح سفر هیات پارلمانی ایران به صد و سی و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس گفت که هیات ایرانی در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس پاسخ قاطعی به هیات اماراتی درباره ادعای جزایر سه گانه داد. وی افزود: این اجلاس با حضور بیش از ۱۴۸ کشور دنیا هفته گذشته با شعار رهبری پارلمان‌ها در زمینه ارتقای صلح و توسعه و نوآوری در ژنو برگزار شد. هیاتی‌ای از ایران به ریاست بنده در این اجلاس شرکت کرد.

مهراد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تقدیم استفساریه مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با بیش از ۱۴۲ رای به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد.

که در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح مستثنی‌کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس همچنین با کلیات طرحی درباره سهمیه ایثارگران در صدور مجوز دفاتر قضایی و حقوقی مخالفت کردند.

یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که به امضای ۱۲۱ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، در صحن علنی تصویب شد.غلامرضا کاتب در بیان فوریت این طرح گفت: یکی از مطالبات بزرگ ملت ایران، قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است. نگاه مجلس در انجام این دو مسؤولیت مهم باید ملی و باز باشد اما متاسفانه در وضعیتی هستیم که نمایندگان از وظایف اصلی‌شان در حوزه قانونگذاری و نظارت دور شده‌اند چون به حدی درگیر مسائل روزمره منطقه‌ای هستند که توانشان برای پرداختن به مسائل اصلی کشور به شدت تقلیل پیدا کرده است.

همچنین نمایندگان پس از شنیدن اظهارات مخالفان و موافقان، با ۱۰۷ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر با کلیات طرح نحوه پیگیری ارجاعات نظارتی مجلس موافقت کردند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

کواکبیان: خبری از حکم فساد فی‌الارض فعالان محیط زیست نداریم

نماینده سرپل ذهاب: دولت مساعدت ویژه‌ای به مناطق زلزله‌زده داشته باشد

بیرانوندی: رسیدگی به وضعیت بازنشستگان را از حالت شعاری خارج کنید

محمود صادقی:دستگاه‌های اجرایی راه را برای جوان‌تر شدن نظام مدیریتی کشور هموار سازند

مقدسی: وزرای پیشنهادی به اجرای برنامه‌های خود ملتزم باشند

نماینده سروستان: نهادهای امنیتی با فعالیت فرقه بهائیت در شیراز برخورد کنند

لاریجانی در پاسخ بهحاجی‌دلیگانی: دستور بارگذاری حقوق نمایندگان در سامانه رسمی صادر شده است

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح قانون بانکداری به صورت اصل ۸۵ (بررسی در کمیسیون اقتصادی به جای صحن علنی) مخالفت کردند. براین اساس طرح قانون بانکداری برای تبدیل شدن به قانون نیازمند بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس خواهد بود.

همچنین نمایندگان ناظران خود در شورای عالی محیط زیست، هیات عالی نظارت قانون نظام صنفی کشور، شورای راهبری دادرسی الکترونیکی و شورای عالی اداری را انتخاب کردند.

در پایان نیز علی اصغر یوسف‌نژاد تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۲ ۱۳:۳۱

این اصلاح‌طلب‌ها از قانون و قانونگرایی سخن می‌گویند اما سعی می‌کنند قانون را به نفع خودشان دور بزنند. بابا این افشانی را ول کنید یک افشانی دیگه بیارید

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۲ ۱۸:۴۱

قانون یا برای همه یا هیچ کس

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۲ ۲۰:۲۰

من فکر می کنم که خود دکتر افشانی هم رانت در قانون را نمی پذیرد اگرچه در دل خود این قانون هم رانت وجود دارد. واقعا" دکتر افشانی انسانی پاکدست و حلال خوری است و رانت قانونی را نمی پذیرد.