• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97080201181
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی دوم آبان بخوانید؛

قولی برای آزادی مرزبانان/ابلاغ بخشنامه بودجه۹۸/ ۶۶ سال حبس برای ضاربان سکه تقلبی و...

قولی برای آزادی مرزبانان/ابلاغ بخشنامه بودجه۹۸/ ۶۶ سال حبس برای ضاربان سکه تقلبی و...

ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۸ از سوی رییس جمهور، تاکید وزیر کشور بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها، همت دولت و مجلس برای وزارتخانه‌های در انتظار، ۶۶ سال حبس برای اعضای بزرگترین شبکه ضرب‌وتوزیع سکه تقلبی، دستگیری دو مظنون در ارتباط با مرگ فرشید هکی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، دوم آبان ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، سردار پاکپور از قول مقامات نظامی و امنیتی پاکستانی برای استفاده از تمامی ظرفیت هایشان در آزادی مرزبانان کشورمان خبرداد. فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سفر یک روزه به پاکستان در فرودگاه نظامی «نورخان» گفت: بعد از اتفاقی که در مرز میرجاوه افتاد، رایزنی‌های مختلفی از طریق وابسته نظامی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با مسوولان نظامی و امنیتی این کشور داشتیم اما باحضور در پاکستان با مقامات این کشور نیز رودررو رایزنی و مذاکره کردیم. 

بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور از سوی رییس جمهور به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وزیر اطلاعات در جریان بازدید از مرز مهران اظهار کرد: مرزهای کشور از امنیت مطلوب برخوردار است و در مرز مهران هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد و به فضل خدا و تلاش همه‌ی مجموعه‌ها و تمهیدات اندیشیده‌شده ضریب امنیتی مرز مهران  و دیگر مرزها در موقعیت عالی قرار دارد.

همچنین وزیر کشور با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی کنیم تا زوار بیشتری از چذابه تردد کنند گفت: امکانات بسیار مناسبی در اختیار زائران در چذابه قرار گرفته و این امکانات قابل مقایسه با گذشته نیست. رحمانی فضلی با اشاره به امکانات فراهم شده برای اربعینبر توجه مردم به اطلاعیه‌ها تاکید کرد و گفت: از مردم خواهش می کنم به اطلاعیه ها و دستورالعمل های نهادهای مرتبط به اربعین توجه کنند.

همت دولت و مجلس برای وزارتخانه‌های در انتظار

با نزدیک شدن به روز رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی دولت، به نظر می‌رسد فضای مجلس به نفع وزرا در حال تغییر است، به گونه‌ای که معاون پارلمانی دولت خیلی امیدوار است که چهار وزیر پیشنهادی رای بالایی در مجلس به دست بیاورند.

در همین رابطه نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت که نظر اکثریت نمایندگان نسبت به وزیر پیشنهادی‌ صنعت، اقتصاد و کار مثبت است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: کمیته‌ای در کمیسیون انرژی تشکیل شد تا سناریوهای مختلف برایساماندهی مصرف سوخت را بررسی و نتیجه را ظرف سه هفته اعلام کند. علی بختیار  با اشاره به مطالب مطرح شده درخصوص احیای کارت سوخت بیان کرد: کمیسیون انرژی جلسه مفصلی با انجمن نفت و مرکز پژوهش‌ها درخصوص تمامی مدل‌های اقتصادسنجی و تاثیرات آن در طبقات اجتماعی و در سیستم حمل و نقل و در حوزه تورم و در رابطه با کنترل‌ها از مبادی اولیه تا انتهایی انتقال سوخت برگزار کرد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اعتقاد بر اینکه پرونده خاشقجی تبعات سیاسی برای عربستان به همراه خواهد داشت ولی باعث ایجاد زلزله‌ای در ارکان قدرت در این کشور نخواهد شد، اظهار کرد: ترک‌ها در پرونده این روزنامه نگار منتقد سعودی به دنبال این هستند که رهبری خود در جهان اسلام را تثبیت کنند و نفوذ عربستان در جهان عرب و اسلام را به حداقل برسانند. مهدی ذاکریان در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند تبعات پرونده جمال خاشقجی برای سعودی‌ها بسیار گران خواهد بود و ممکن است باعث ایجاد تغییرات اساسی در ارکان قدرت در این کشور شود، گفت:  بعید می‌دانم که این اتفاق باعث ایجاد زلزله در ارکان قدرت در عربستان و تغییر جایگاه محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان شود.

نشست مقامات ارشد ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه در مسکو برگزار و توافق شد که دور بعدی این مذاکرات در پایتخت قزاقستان برگزار شود. وزیر امورخارجه روسیه گفت که آنها توافق کرده‌اند دور بعدی این گفت‌وگوها در سطح مذاکره کنندگان ارشد در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود.

همچنین وزیر امورخارجه روسیه گفت که کشورش میزبان نشست سه‌جانبه بعدی میان (سران) ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه خواهد بود و گفت: مذاکرات آستانه موثرترین راه برای حل بحران سوریه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور محکومیت قطعی به بیش از ۶۶ سال حبس، ضبط تمامی اموال حاصل از جرم به نفع دولت و انتشار حکم محکومیت برای سردسته و اعضای باند یوسف کدیور، بزرگترین شبکه ضرب‌وتوزیع سکه تقلبی طلا با اتهاماتی چون تهیه و توزیع هزاران قطعه سکه تقلبی بهارآزادی، جعل پلمب، مهر و نشان طلافروشی ها، صرافی ها و بانک مرکزی و ایجاد اخلال در بازار سکه خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز  با اشاره به بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه درخصوص زندانیان مهریه گفت: تعداد این زندانیان در استان تهران زیاد نیست اما براساس دستور رئیس قوه قضاییه کسانی که واقعا توان پرداخت ندارند نباید در زندان بمانند. جعفری دولت آبادی همچنین با اشاره به پرونده متهمان محیط زیستی گفت: ۸ نفر در این پرونده تعقیب شدند و کیفرخواست آن‌ها آماده ارسال به دادگاه است و عنوان اتهامی ۴ نفر از آن‌ها افساد فی الارض است وعنوان اتهامی ۴ نفر از این متهمان از سوی بازپرس پرونده تغییر کرد که در همین ارتباط به کسانی که در این باره انتقاداتی کردند اعلام می‌کنیم که تعیین نوع اتهام در اختیار بازپرس است. وی از دستگیری دو مظنون در ارتباط با مرگ فرشید هکی خبر داد و افزود: در این ارتباط دو نفر مظنون هستند که دستگیر شدند و منتظر نتیجه سم شناسی پزشکی قانونی هستیم. 

سخنگوی شورای نگهبان  با انتشار تصاویری در توییتر خود با اشاره به اینکه بارها مصوبات مجلس با اعلام مجمع تشخیص و ایراد شورای نگهبان اعاده شده‌اند، نوشت:«سابقه نظرات شورای نگهبان نشان می‌دهد که بارها مصوبات مجلس با اعلام مجمع تشخیص مصلحت، به دلیل مغایرت یا عدم انطباق با سیاست‌های کلی ابلاغی، از سوی شورای نگهبان با ایراد اصل ۱۱۰ قانون اساسی مواجه و مصوبه جهت اصلاح به مجلس اعاده شده است. »

همچنین سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری به ارائه آمار فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی در ۷ ماهه نخست سال پرداخت گفت: در ۷ ماهه نخست سال ۹۷، متخلفین به پرداخت ۴۹ هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) دوم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha