• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97080201294
  • خبرنگار : 99999

برپایی همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری در اسفند/آخرین مهلت ارسال مقاله

برپایی همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری در اسفند/آخرین مهلت ارسال مقاله

اولین نمایشگاه صنعت ایمنی و آتش‌نشانی کشور همزمان با همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری اسفندماه امسال برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری و اولین نمایشگاه صنعت ایمنی و آتش‌نشانی کشور به همت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران و دانشگاه صنعتی شریف، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

اولین نمایشگاه صنعت ایمنی با حضور شرکتهای معتبر ایرانی و نمایندگان شرکتهای خارجی در حوزه آتش‌نشانی و ایمنی، 5 تا 7 اسفند ماه و نخستین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری همزمان با چهارمین دوره ملی این همایش 6 و 7 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

همچنین همزمان با این رویداد کارگاه‌های جنبی در محورهای مختلف این همایش برای بهره‌مندی علاقه‌مندان برپا می‌شود.

"ایمنی شهری (پیشگیری، حفاظت، پاسخ)" و "جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی در ایمنی شهری" از جمله محورهای چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی محسوب می‌شوند.

"ایمنی شهری (پیشگیری، حفاظت، پاسخ)، "نقش فناوری‌های نوین در کاهش ریسک خطر شهری (روش‌های علمی، اجرایی وکاهش فراوانی آن)"، "جایگاه ایمنی در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهری"، "تحلیل و آسیب‌شناسی ایمنی در طرح تفصیلی موجود (پهنه های مسکونی، تجاری، مختلط، فضای سبز و موضوعاتی مانند حمل و نقل، تاسیسات و زیر ساختهای شهری)"، "ایمنی در مراکز تاریخی، فرهنگی و حساس شهری (موزه، سایت‌های تاریخی، بازار، مراکز تجمعی، اسناد رسمی و تاریخی، کتابخانه‌های ملی و انبارهای کالاهای حیاتی"، "نقش سازمان آتش‌نشانی در مدیریت بحران (سیل، زلزله، طوفان ، عوامل جوی، زیست محیطی و...)، "ایمنی در تونل‌های شهری، جاده‌ای و ریلی"، "کاربرد CFD در طراحی سامانه‌های حفاظت در برابر حریق (ارائه مطالعه موردی)، "کاربرد اینترنت اشیاء IOT در ایمنی شهری"، "مطالعه موردی SOP حریق یا یک حادثه با ذکر جزئیات و استانداردهای ملاک عمل"، "مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان"، "تبیین نقش افسر ایمنی و بهداشت (HSO) و افسر ایمنی حادثه (ISO) در ایمنی و بهداشت پرسنل عملیاتی آتش‌نشانی، "روش‌های پیشرفته بررسی علل حریق" از جمله زیرمحورهای ایمنی شهری (پیشگیری، حفاظت، پاسخ) محسوب می‌شوند.

"آسیب‌شناسی حقوقی و قانونی در مسائل ایمنی و آتش‌نشانی شهری"، "نقش استارتاپ‌ها در توسعه فرهنگ ایمنی آتش‌نشانی"، "نقش بیمه در توسعه ایمنی شهری (مطالعات تطبیقی)"، "آتش‌نشان داوطلب (کارکردها، آسیب‌شناسی و مطالعات تطبیقی)"، "روش‌ها و برنامه‌های اثربخش در کاهش ریسک اجتماع"، "ارائه تجارب موفق در توسعه فرهنگ ایمنی شهروندان در سطوح ملی یا بین‌المللی"، "نقش آموزش شهروندان و رسانه‌ها در توسعه و ارتقای فرهنگ ایمنی"، "گروه‌های آسیب‌پذیر در حوادث و آتش‌سوزی‌ها (روش‌های آموزشی ویژه، موانع و راهکارها)"، "آمادگی جسمانی - سلامت روانی و مهارت‌های ویژه در خدمات آتش‌نشانی"، "دستیابی به مدل‌های شایسته سالاری و استعدادیابی و استعدادپروری در فرآیندهای شناخت مدیریت منابع انسانی از قبیل جذب و استخدام، آموزش و بهسازی، بکارگیری و انتصاب" از جمله زیرمحورهای "جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و حقوقی در ایمنی شهری" محسوب می‌شوند.

"فرهنگی و اجتماعی (مسئولیت و مشارکت اجتماعی)" از جمله موضوعات ویژه همایش هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، آخرین مهلت ارسال مقالات 30 دی ماه امسال است. علاقه‌مندان این حوزه برای ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت همایش مراجعه کنند و یا با شماره‌تلفن‌های 66002713، 66019377، 66056535 و 66043328 تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha