• دوشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97080703513
  • خبرنگار : 71579

الحشد الشعبی: تا کنون بیش از 35هزار زائر از مرز شلمچه به ایران بازگشته‌اند

الحشد الشعبی: تا کنون بیش از 35هزار زائر از مرز شلمچه به  ایران بازگشته‌اند

یکی از مسئولان الحشد الشعبی عراق با بیان اینکه در طول زیارت اربعین هیچ گونه کمبود امنیتی و یا خدماتی نداشتیم افزود: مرحله بازگشت زائران امام حسین(ع) از مرز شلمچه آغاز شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مهدی صالح البصری، مدیر عملیات الحشد الشعبی در بصره امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مرحله بازگشت زائران امام حسین (ع) از مرز شلمچه آغاز شده است.

وی افزود: درحال حاضر بازگشت تعدادی از زائران امام حسین (ع) به کشورشان  از طریق مرز شلمچه بعد از انجام مراسم زیارت آغاز شده است و در طول این زیارت هیچ کمبود امنیتی و یا خدماتی نداشته‌ایم.

این مسئول عراقی در ادامه گفت: تا عصر روز یکشنبه بیش از 35 هزار زائر به کشور خود بازگشتند و این آمار در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، پیش از این سردار محسن فتحی زاده ،فرمانده قرارگاه اربعین ناجا از آمادگی کامل پلیس برای موج بازگشت زائران خبر داد و گفت: زیرساخت ها آماده و برنامه ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است. یکی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پذیرایی از زائران در هنگام ورود به خاک کشور است که تمهیدات لازم در این زمینه نیز اندیشیده شده و قرار است به صورت مختصر برای هر فرد این کار صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا همچنین از استقرار مراکز درمانی و آمبولانس در مرزها خبر داد و گفت: با همکاری نیروهای مرزبانی این گروه‌های امدادی مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز به زائران امداد رسانی شود. در این پایانه ۲ سوله بزرگ و چند موکب وجود دارد که حتما باید تجهیز و امکانات آن در اختیار زائران قرار گیرد.

وی از پلیس یگان ویژه خواست تا در محل پایانه برکت حضور مستمر داشته باشد تا در صورت نیاز ورود پیدا کرده و به تأمین امنیت کمک کند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: ساماندهی دست فروشان و ممانعت از پهن کردن بساط توسط آن ها قبل از پل زائر به خاطر تردد آسان خودروها از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

فتحی زاده همچنین از باقی ماندن حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خروج از مرز مهران و سفر به کربلا خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این افراد نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده از طریق مرز مهران در مراسم اربعین شرکت کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha