• دوشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97080703542
  • خبرنگار : 71567

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:

توسعه بدون مشارکت نخبگان امری دست نیافتنی است

توسعه بدون مشارکت نخبگان امری دست نیافتنی است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه فراخوان رهبری برای مشارکت نخبگان در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ضمانت اجرایی خوبی برای دستگاه‌های اجرایی در استفاده از اسناد تدوین شده از این افراد فراهم کرد،‌گفت: مسئولان در دستگاه‌های اجرایی باید به این درک و نکته برسند که بدون مشارکت نخبگان توسعه امری دست نیافتنی خواهد بود.

دکتر سید ابوالحسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب به نحوه ورود نخبگان در عرصه سیاستگذاری کشور اشاره و اظهار کرد: شکل‌گیری الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت تجربه موفق عملیاتی شده برای ورود نخبگان و دانشگاهیان در عرصه سیاستگذاری و اجرایی کشور است، چرا که اجتماع نخبگان علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور از حوزه‌های مختلف نتیجه هفت سال تلاش صورت گرفته در این الگو است. بنابراین این اجتماع بیانگر این نکته است که می‌شود با روش‌های علمی و بکارگیری نخبگان هم برنامه طراحی کرد و هم اینکه در بحث مردم سالاری دینی برای رسیدن به حکومت دینی و نخبه‌سالاری در جامعه بسترسازی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در شکل‌گیری سند الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت نخبگان علوم انسانی نقش بسیار مهم و کلیدی دارند و این نخبگان نقش برجسته‌تری را ایفا کردند که می‌توان به اهمیت و جایگاه این گروه از متخصصان در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشوری اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: براساس دستورات و تاکیدات رهبری بخش‌های اجرایی و سیاست‌گذاری کشور باید از مدل تدوین شده در مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت که برگرفته از تفکرات نخبگان عرصه‌های مختلف است استفاده کنند چرا که بدون مشارکت نخبگان و دانشگاهیان نمی‌توان به اهداف ترسیم شده در اسناد بالادستی که همان دستیابی به توسعه و پیشرفت است دست یافت. در واقع بدون مشارکت نخبگان توسعه امری دست نیافتی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha