• چهارشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۷ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 97080803994
  • خبرنگار : 71424

حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد؟

حقوق فرهنگیان افزایش می‌یابد؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق و مزایا و دریافتی‌های فرهنگیان باید کاملا منطبق با قانون باشد گفت: درباره افزایش دوباره حقوق معلمان در سال جاری به علت مشکلات اقتصادی، طبق قوانین و تصمیمات دولت و مجلس تصمیم گیری می‌شود.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 98 و احتمال افزایش حقوق دوباره در سال جاری با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی در ماه‌های اخیر گفت: چاره‌ای نداریم جز آنکه در چارچوب ظرفیت‌های قانونی حرکت کنیم.

وی افزود: حقوق و مزایا و دریافتی‌های فرهنگیان نیز باید کاملا منطبق با قانون باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چند برنامه را در قالب همین ظرفیت‌های قانونی شروع کرده‌ایم اظهار کرد: در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه تاکید شده است که لایحه رتبه‌بندی معلمان به منظور ایجاد یک نظام طبقه بندی از صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان تدوین شود و مهندسی نیروی انسانی بر اساس این سند که باید به مجلس برود و به تصویب برسد صورت پذیرد.

الهیار ادامه داد: تا کنون بخش قابل توجهی از کار انجام و لایحه رتبه بندی در دولت در دست بررسی است. که باید منتظر بمانیم با چه محتوایی در مجلس به تصویب می‌رسد.

وی با  درخواست از دولت و نمایندگان مجلس برای رساندن رتبه بندی به بودجه 98 اظهار کرد: علاوه بر رتبه بندی، استفاده از ظرفیت‌های موجود را نیز مدنظر داریم. معلمانی را داریم که 24 ساعت موظفی رسمی خود را انجام می‌دهند و ساعاتی را به حق‌التدریس غیرموظف اختصاص می‌دهند که نه مستمر است و نه کسورات بازنشستگی به آن تعلق می گیرد که در نهایت نه در حقوق بازنشستگی و پاداش پایان خدمت لحاظ می‌شود و نه بهره‌برداری دیگری از آن صورت می‌گیرد و دریافتی آنها به همان 9 ماه کاری منتهی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های ما این بود که میزان حق‌التدریس غیرموظف را محاسبه کنیم گفت: متوسط حق‌التدریس غیرموظف، شش ساعت است که آن را به ساعت موظف اضافه و مابه‌ازای ریالی اش را وارد فیش حقوقی می‌کنیم. به این ترتیب هم جزو مستمر 12 ماهه فیش حقوقی قرار می‌گیرد و هم کسورات به آن تعلق می‌گیرد که در حقوق بازنشستگی لحاظ می‌شود. این طرح اختیاری است.

الهیار ادامه داد: برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی را طراحی و در دست اجرا داریم، اما درباره افزایش دوباره حقوق معلمان در سال جاری به علت مشکلات اقتصادی، طبق قوانین و تصمیمات دولت و مجلس تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۰۷:۵۱

چرا از حقوق کار مندان سخنی به میان نمی آید مگر قرار نبود حقوق کارمند همگام با نرخ تورم باشد همه چیز قیمتش 3 برابر شده است

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۰۹:۴۹

جور ی جبهه گرفتید که انگار یکسال از افزایش حقوقی فرهنگیان می گذره !!! بابا اینا همه ش وعده سر خرمنه، افزایش کجا بود تازه رسانه ها علاقه ای به انعکاس اخبار مربوط به حقوق سایر کارمندان ندارن تنها معلم فلاکت زده هست که اگر چهار ریال اضافه بشه تما شبکه ها و خبر گزاری ها آن را منعکس میکنن

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۰۸:۰۱

گرانتر نکنین افزایش حقوقتون پیش کش

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۰:۱۱

چرا اینقدر حرف تحویل مردم میدهید؟اینقدر از اضافه حقوق فرهنگیان حرف میزنید که ادارات دیگر صد درصد افزایش میدهند سهم فرهنگی میشود ۶درصد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۰:۵۶

پیشنهاد می کنم قانون کار تمام وقت شامل حال پرسنل اداری هم بشود .یعنی آنها هم که تمام وقت کار می کنند مبلغ اضافه کار دریافتی شان در فیش حقوقی وارد شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۳:۳۴

بازی با کلمات ، همه چیز رسما سه برابر شد اما تنها چیزی که ثابت مانده حقوق کارمندان است یکدفعه تعطیلش کنید بره والا مفت کارکردن تا کی ؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۲۸

من معلم اش نخورده و دهن سوخته نشوم اول شایعه افزایش بعدش وعده توخالی و... خدایا کمک... میخوان موظفی معلم که24ساعت است را با بهانه ...30ساعت کنند!!1