• چهارشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97080904223
  • خبرنگار : 71282

کمک‌خرج دولت به کارکنان با حقوق زیر ۳میلیون تومان

کمک‌خرج دولت به کارکنان با حقوق زیر ۳میلیون تومان

یک کارشناس حوزه کار معتقد است پرداخت کمک جبرانی دولت به حقوق‌بگیران زیر سه میلیون تومان تنها بخشی از فشار افزایش هزینه‌ها و تورم را از دوش انها بر می‌دارد و همه را جبران نمی‌کند.

علیرضا حیدری ـ در گفت وگو با ایسنا، درباره مصوبه پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دارای حقوق زیر سه میلیون تومان، اظهار کرد: این طرح در زمان آقای ربیعی وزیر سابق کار استارت خورد و به شکل‌های مختلفی دهک‌های ۱ و ۲ جامعه که عموما از کمیته امداد و بهزیستی بودند را تحت پوشش قرار داد ولی در حال حاضر شکل و جامعه هدف طرح متفاوت شده و همه گروه‌ها را در برگرفته است.

وی ادامه داد: تا قبل از این که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یابد و ارزش پول ملی پایین بیاید می‌توانستیم بگوییم که تنها دهک‌های ۱ و ۲ از کمک‌های جبرانی بهره‌مند شوند ولی با شرایط امروز اقتصاد و افت شدید قدرت خرید ناگزیر به حمایت از آحاد جامعه هستیم.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: در این مصوبه همه صاحبان درآمدها اعم از کشوری و لشگری، حقوق‌بگیران تامین اجتماعی و شاغلان تحت پوشش قانون کار و کارکنان قراردادی و پیمانی دیده شده‌اند و دولت مصمم است تا با کمک‌های جبرانی فشار را از روی اقشاری که به سمت دهک‌های ۱ و ۲ متمایل شده‌ و جمعیتشان فراگیر شده کم کند.

به گفته حیدری، وقتی جامعه هدف یک طرح بزرگ‌تر می‌شود باید طرح جامع‌تر و فراگیرتری هم ارائه شود تا به لحاظ کمیتی جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار بدهد.

وی درباره پرداخت کمکهای جبرانی به افراد دارای دریافتی زیر سه میلیون تومان گفت: صرف نظر از این که درآمد سه میلیون تومان با شرایط تورمی امروز همخوانی ندارد و به نظر می‌رسد که دولت پذیرفته است که دریافتی سه میلیون تومان کفاف هزینه‌های معیشتی اقشار جامعه را نمی‌دهد، لذا حقوق‌های زیر سه میلیون تومان را مرجع تلقی کرده است.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: از سوی دیگر با توجه به این که منابع اجرای طرح محدود است و عددی که دولت می‌خواهد در این ارتباط توزیع کند بر اساس توانایی دولت است، لذا جامعه هدف را به نحوی انتخاب کرده که با رقمی که توزیع می‌کند، همخوانی داشته باشد.

به گفته حیدری، کمک جبرانی دولت تنها بخشی از فشار افزایش هزینه‌ها و تورم را بر دهک‌های جامعه کاهش می‌دهد و همه را جبران نمی‌کند و جمعیتی که مخاطب این طرح قرار می‌گیرند با درنظر گرفتن منابع محدود دولت بوده و به همین دلیل دریافتی زیر سه میلیون تومان انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری» را به تصویب رساند. بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قرار دادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز شود.

برابر مصوبه هیات وزیران و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کار، تعاون و سازمان برنامه و بودجه، سازمان برنامه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری، حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها کمک جبرانی واریز کند. منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل مصوبه دولت در خصوص طرح حمایت غذایی از گروههای کم درآمد تامین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۱:۵۴

انشاله اجرایی بشه و فقط در حد حرف نباشه!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۲:۰۸

یعنی چی...

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۳:۴۸

جزو همه وعده هایی هست که میدن ولی عملی نمی شه

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۵:۴۰

من که کار دارم برم بمیرم؟؟؟؟؟ همش دارید میریزید توی حلقوم کارمندان مفت خور.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۰۳

حقوق زیر ۳میلیون یعنی چه؟ مگر بقیه کارکنان میتونن با این شرایط زندگی کنن؟ بهتر است دولت در قالب رفاهی ماهیانه به کارکنان پرداخت کند

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۱۲

من یک نفر رو میشناسم حقوقش 3100 هست و مستاجر و دو تا بچه داره و یک نفر رو میشناسم که حقوقش 2950 هست و خونه داره و مجرد هم هست !

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۲۶

کی معیشت امثال من معلم خوب میشه؟؟ سال98 کمتر از 25 درصد نباشه ک...

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۲۰:۲۰

هل من ناصر ینصرنی رسانه محترم، ما بازنشستگان و خانواده هایمان در شرایط بسیار دشواری بسر می بریم،مشکلات موجود در خانواده های چند برابر دیگر خانواده هاست. من با دریافتی دو میلیون تومانی آنهم تازه امسال به این مبلغ رسیده، که سه میلیون تومان زیر خط فقر اعلامی از سوی دولت است، دارای دو فرزند بیکار در خانواده هستم که از سن ازدواجشان گذشته و با نهایت شرمندگی نتوانسته ام کاری برایشان انجام دهم ، من شرمنده خانواده ام هستم که بعد از ۳۰ سال خدمت صادقانه نتوانسته ام برای خانواده ام کاری کنم،ولی چه باید بکنم؟فرزندانم که پا به میانسالی گذاشته اند و هنوز ازدواج نکرده اند و شغلی ندارند چه باید بکنند؟ آیا گناه منست که مال مردم خور نبوده ام،دزد نبودم،اختلاس و رانت نکرده ام و رشوه نگرفته و نپرداخته ام، گناه من و فرزندانم ،صداقت و درستی من است؟ تا چه زمانی من و فرزندانم می توانند منتظر همسان سازی حقوق مصوب مجلس بمانیم، وقتی که دلار ۴۰۰۰ تومانی شد ۲۰۰۰۰ هزار تومن یا بیشتر؟ یا تا زمانی که مرگ من و امثال من فرا رسد؟ آینده این مملکت و فرزندان همسان من چه می شود؟ اینده این کشور در دست فرزند، فرزندان ژن های خوبه .... و.... است خوشا بحالتان،چه فرهنگی،چه الگویی و چه آینده ای…

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۰۹ ۲۲:۰۹

سلام، بسیار شرمگین شدم وقتی دیدم با بیش از ده سال مدیرکلی در سالهای بعد از انقلاب و تحصیلات فوق لیسانش و ده ها مقاله و تحقیق و ترجمه به دهک یکم و دوم درآمدی سقوط کرده ام و بجای اینکه گروه تحت پوشش کمیته امداد کاهش یابد افزایش یافته است برایم کلامی برای اظهار نظر نمی ماند فقط بخشی از نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر را که در سفارش به رعایت حال کارگزاران بیان شده است عینا نقل کنم . "در كار كارگزارانت ‌بنگر و پس از آزمايش به كارشان برگمار، نه به سبب دوستي با آن‌ها. و بي‌مشورت ديگران به كارشان مگمار، زيرا به راي خود كار كردن و از ديگران‌ مشورت نخواستن، گونه‌اي از ستم و خيانت است. كارگزاران شايسته را در ميان‌ گروهي بجوي كه اهل تجربت و حيا هستند و از خاندان‌هاي صالح، آن‌ها كه در اسلام‌ سابقه‌اي ديرين دارند. اينان به اخلاق شايسته‌ترند و آبرويشان محفوظتر است و از طمعكاري بيشتر رويگردان‌اند و در عواقب كارها بيشتر مي‌نگرند. در ارزاقشان بيفزاي، زيرا فراواني ارزاق، آنان را بر اصلاح خود نيرو دهد و از دست اندازي به مالي كه در تصرف دارند، باز مي‌دارد. و نيز براي آن‌ها حجت است، اگر فرمانت را مخالفت كنند يا در امانت تو‌خللي پديد آورند. پس در كارهايشان تفقد كن و كاوش نماي و جاسوساني از مردم راستگوي و وفادار به خود بر آنان بگمار.زيرا مراقبت نهاني تو در كارهايشان آنان را به رعايت امانت و مدارا در حق رعيت‌ وامي‌دارد. و بنگر تا ياران كارگزارانت تو را به خيانت نيالايند. هر گاه يكي از ايشان‌ دست‌ به خيانت گشود و اخبار جاسوسان در نزد تو به خيانت او گرد آمد و همه بدان‌ گواهي دادند، همين خبرها تو را بس بود. بايد به سبب خيانتي كه كرده تنش را به ‌تنبيه بيازاري و از كاري كه كرده است، بازخواست نمايي. سپس، خوار و ذليلش‌ سازي و مهر خيانت‌ بر او زني و ننگ تهمت را بر گردنش آويزي."

avatar

ما بازنشستگان آماده دریافت صدقات هستیم

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۰ ۰۷:۳۳

این طرح فقط شامل حال معلمان می شه. آموزش و پرورش اجرا نخواهد کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۰ ۲۲:۰۴

سلام من یک آبدارچی هستم با یک میلیون تومان حقوق. شما بگین چکار کنم

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۱ ۰۰:۲۱

سال گذشته با حقوق یک ماهم یه گوشی میان رده خریدم که الان با همان حقوق نمایشگرش هم نمی تونم بخرم. دولت دل مردم رو به این یه قرون دوزارا خوش نکنه،به جاش دلاری که برده ۱۵۰۰۰تومن رو برگردونه به ۳۸۰۰ تومن.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۵ ۱۷:۳۳

بخدا نه بیمه دارم و نه کار. مهندس عمران بیکار هستم با دو تا بچه

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۵ ۲۱:۲۰

بزک نمیر بهار میاد.....

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۲ ۰۹:۴۴

این اضافه حقوق را به بیکاران بصورت افزایش یارانه دهید نه اینکه در جیب کارمندان بریزید. با ۵ سال سابقه بیکارم, بیمه هم ندارم. سرپرست خانواده هستم, دو تا بچه کوچک هم دارم. مستاجر هم هستم. بخدا دیگه هیچی برام نمونده. دولت با استفاده از شماره ملی و شماره بیمه تامین اجتماعی مشخص کند که چه کسانی بیکارند تا بتواند یارانه آنها را اضافه تر کند.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۷ ۰۵:۵۱

خوشبحالشون.پس تکلیف راننده های بدبختی که شبوروزنداره کارشون چیه؟ خیلی بی رحمید.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۱ ۱۵:۵۴

چرا به کارمندانی که خود وهمسرشان هردوشاغل وزیر 3میلیون میگیرند پرداخت شده ولی به کارمندانی که فقط خود شاغلند و3 میلیون میگیره پرداخت نشده مگر انها دونفره حدود 6میلیون نمیگیرند این که بی عدالتی است

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۰۵ ۲۰:۱۷

چرا دولت مثلا تدبیر و امید روحانی : کمک جبرانی کمبود حقوق اذرماه 97 بازنشستگان لشگری را واریز نکرده ؟؟؟؟!!!!! چرا دولت روحانی سود سهام عدالت مرحله جدید برای بازنشستگان را واریز نمیکند؟؟؟؟؟!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۱ ۱۶:۴۶

چرا کمک جبرانی کمبود حقوق بازنشستگان لشگری هنوز واریز نشده؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۲ ۱۳:۰۰

درود بر دولت دکتر احمدی نژاد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۳ ۲۰:۳۴

انقدر به مردم دروغ نگید : واسه اذر97بازنشستگان لشگری هیچی واریز نکردن !!! امروز13دی هست : هنوز هیچی واریز نکردن : لطفا منتشر کنید

avatar

سالم من یک کارگر ساده هستم که ماهانه حقوق من ۱۲۰۰۰۰۰تومان می باشد وضع مالی من ضعیف است حتی سبد کالا هم به من نمی دهند بگویید چیکارکنم