• شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97081205498
  • خبرنگار : 71282

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار پیشنهاد کرد

واریز کمک جبرانی دولت به حساب سرپرستان خانوار

واریز کمک جبرانی دولت به حساب سرپرستان خانوار

یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت ابراز امیدواری کرد که ترمیم حقوق و دستمزد کارگران،کارمندان و بازنشستگان به جریان بیفتد. او پیشنهاد کرد کمک جبرانی دولت به کارگران به حساب یارانه آنان واریز شود.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمک جبرانی دولت به کارمندان و بازنشستگان، گفت: اینکه دولت در شرایط حاضر که خط فقر و تورم افزایش یافته است، کمک خرجی برای کارمندان و بازنشستگان درنظرگرفته جای امیدواری است و انتظار داریم که این کمک جبرانی را برای کارگران هم که عمدتا حداقل‌بگیرند و حقوق آنها بیشتر از یک میلیون تومان نیست، پرداخت کنند.

وی با اشاره به جامعه هدف دولت برای پرداخت کمک جبرانی گفت: پرداخت این کمک جبرانی به حقوق بگیران و کارمندان با حقوق زیر سه میلیون تومان است و نشان می‌دهد که با شرایط امروز اقتصاد قدرت خرید مردم به قدری تنزل یافته و وضع معیشت به حدی دشوار شده که دریافتی سه میلیون تومان مشمول دریافت کمک خرجی قرار می‌گیرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و درآمدهای دولت امیدواریم ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان و بازنشستگان به جریان بیافتد.

اصلانی پیشنهاد کرد دولت به جای دادن سبد کالا به خانوارهای کارگری، مبلغی را به عنوان کمک خرجی به حساب یارانه آنها واریز کند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه شورای عالی کار در هفته آینده، گفت: آقای شریعتمداری در اولین روز کاری خود بلافاصله با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جلسه ترتیب داد تا نشان بدهد که به تشکل‌ها اهمیت می‌دهد و علاقمند شنیدن صدای آنها است. ما این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با برگزاری جلسه شورای عالی کار پیگیری مطالبات کارگران خصوصا ترمیم مزد و ارتقای قدرت با سرعت انجام شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری، دولت می‌تواند با افزایش بن خواربار ۱۱۰ هزار تومانی و کمک هزینه مسکن ۴۰ هزار تومانی کارگران، بخشی از هزینه‌های معیشتی آنها را جبران کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری» را به تصویب رسانده است. بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قرار دادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۲ ۲۲:۰۹

پس تکلیف ما که بیکار هستیم و از هیچ جا حقوق نمیگیریم چیست آقایان مسلمان که جهان را مدیریت کنید

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۵ ۲۱:۵۱

ما بیکاران عملا زنده نیستیم. الفاتحه مع الصلوات

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۳ ۱۵:۴۵

با سلام از دولت باید سئوال شود میزان افزایش حقوق با تورم برابر است؟ آن هم تورمی که خودشان اعلام می کنند نه واقعیت جامعه.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۳ ۱۵:۴۹

در شهر پاکدشت در محله های پایین تر آدمهایی رو میشناسم که واقعا نون شب ندارن و با کمترین امکانات شب رو صبح میکنن. آقایان مگه اینا شهروند ما نیستند.مگه مسولان این اقشار رو نمی بینند. یا صاحب الزمان ادرکنی

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۳ ۱۷:۵۱

80% بازنشستگان در فقر و فلاکت دارند زندگی میکنند : قیمت همه اجناس چند برابرشده : خط فقر در مهر97 درتهران به 6 میلیون تومن رسیده : اجاره خانه ها 2برابر شده : مجلسی ها و رییس جمهور که با رای ما ملت به قدرت رسیده اند ؛ هیچ کاری برای ما بازنشستگان انجام نمیدهد : خدایا خودت به فریادمان برس

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۳ ۱۷:۵۲

اگر دولت نمیتواند اوضاع اقتصادی مردم را بهبود دهد ؛ خوب استعفا بدهد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۳ ۲۰:۳۱

دولت حرف زیاد میزند : بگویید این کمک جبرانی حقوق را کی به حساب بازنشستگان واریز میکند؟؟؟!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۴ ۰۹:۴۷

با سلام از قدیم گفته اند نه سوار از پیاده خبر دارد نه سیر از گرسنه مشکل ما تفکر لیبرالی بعضی از آقایان و حقوقهای نجومی و اشرافی گری آنهاست. چرا بعضی آقایان میزان حقوق و درآمد و محل زندگی خود را اعلام نمی کنند. راستی ازوزیر آموزش وپرورش سئوال شود حق الزحمه امتحانات فرهنگیان کی پرداخت می شود؟ شما که گفته بودید تاآخرشهریور پس چی شد؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۴ ۱۶:۵۸

بالاخره دولت درچه تاریخی میخواهد این... رو به بازنشستگان بدهد؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۶ ۰۲:۱۸

حرف زیاد میزنید : بگویید کی واریز میکنید؟؟؟؟؟!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۶ ۰۵:۰۰

چرا مردم را سرکار میگذارید پس کو کمک خرج بسته حمایتی برای قشر کم درآمد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۸ ۱۵:۳۴

دیگه نمیدونم چیکار کنم اجاره خونه. گرانیها .جهیزیه بچه هام فقط خدا باید نجاتمون بوده

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۱ ۰۷:۵۲

ترا بخدا کلاه سر مردم نزارید دولت بجای این حرفای بی عمل نسبت به واردات گوشت ومایحتاج مردم اقدام و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند...

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۱ ۱۲:۵۳

آقای روحانی میزان یارانه را دوبرابر کند

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۶ ۰۳:۱۸

بادوبرابرکردن یارانه ها دردی از منو شما دوا نمیشود بااین افزایش قیمت های نجومی این مبلغ ناچیز به چه کار می آید

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۳ ۲۲:۴۳

باسلام کسانی به خاطر شرایط بد بیکارند وحتی بیمه هم ندارن انها که وضعشان از همه بدتر است حقوقی ندارن که بخواد قیاس بشه که زیر سه ملیونه از این بسته محرومند کمی دور از عدالته

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۵ ۱۷:۲۸

دولت با کد ملی و شماره تامین اجتماعی ببینه چه کسی بیکاره و بیمه نداره تا به اونها بیشتر کمک کنه. مهندس عمران هستم و الان بیکارم.دو تا بچه دارم و سرپرست خانواده هم هستم.یه فکری به حال ماها که نه کار و نه بیمه داریم بکنید

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۵ ۱۷:۲۸

توی این مملکت همه چیز برعکسه. عوض اینکه به بیکاران پول بدهند به کارمندان پول میدن!! در همه جای دنیا به بیکاران یارانه میدن, به بیکاران مساعدت مالی می‌کنند نه به کارمندانشان.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۶ ۰۳:۱۴

فشارگرانی ها از همه بیشتر روی کارگر است اما در طرحهای حمایتی کارگر اصلا به چشم نمی آید و حمایت ها برای کارمندان و... است

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۶ ۱۱:۰۷

البته که این ها دردی از ما دوا نمی کنه اینا به منزله یک مسکنه اما بعدش با گرانی فراگیر که میل به پایین امدن هم ندارد باید بصورت قانونی عمل کرد اگر قانون باشد و اوضاع اصلاح نشود مشکل از سیستم است

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۶ ۱۷:۵۱

فکری هم بحال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بکننید که امروز 26/8/1397به حسابشان باید واریز میشد ولی نشد.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۷ ۰۹:۲۸

سلام ما یه خانواده 4 نفره هستیم که به علت بیماری بیکارهستم و شامل هیچ گروه از اقشاری که دولت تعیین کرده (کارمندوکارگروبازنشسته یا مستمری بگیر)نمی باشم چرا طرح حمایتی شامل حال ما نشده باتوجه به اینکه یه فرزند محصل ویه فرزند دانشجو دانشگاه آزاد داریم و لطفا"یه فکری به حال همچین خانواده ها هم بکنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۷ ۱۹:۵۶

به خدا خسته شدیم از این زندگی

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۷ ۲۲:۰۸

چرا باز نشستگان تامین اجتماعی باز سرشان بی کلاه ماند؟؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۰۹:۲۱

کارمندان زنی که شاغل در دستگاههای دولتی هستند و همسر تحصیلکرده بیکار دارند آیا این کمک هزینه به آنها پرداخت میگردد.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۳

سلام چرا هیچ کس به فکر امسال من و ما نیست که کارگر روز مزد هستیم چرا این دولت و خبرنگاران عزیز ما را از یاد بردند

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۲ ۱۱:۳۶

دریافتیم بعد 33سال سابقه بیمه ، 1200هزار تومان است، حقوق آذر ماه را دریافت کرد و ، ولی 200هزا ر تومان کمک هزینه دولت واریز نشده، به کجا مراجعه کنم؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۱ ۱۹:۵۷

...کمک جبرانی کمبود حقوق اذر97 بازنشستگان لشگری چرا هنوز واریز نشده است ؟؟؟؟؟؟ چرا بسته حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده ولی بسته های حمایتی بازنشستگان لشگری برای اذرماه هنوز واریز نشده است؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۲:۱۱

آنهایی که نه شغلی دارند نه کارمند هستن نه بازنشسته و بیکار هستند چه کمکی دولت به آنها خواهد کرد و چگونه شناسایی میشوند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۴:۵۷

سلام ببخشید در خصوص افزایش یارانه برای کسانی که بیمه تامین اجتماعی دارند از کجا و یا از طریق شماره ای میشه اطلاع پیدا کرد که ببینم شامل میشه یا نه. ممنون

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۱۸:۱۵

پدر من ۷۰۰ تومن حقوق میگیره سبد حمایتی که بهش ندادید یارانش رو هم که قطع کردید خدا رو خوش میاد آخه

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۹

چرا بانک انصار این ماه یک سوم حقوق پدر من رو برداشته

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۳ ۲۲:۱۷

سلام کارگر هستم متاهل بیکار برای دریافت کمک مالی مردمی باید کجا ثبت نام کنیم به ما تعلق نگرفته

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۱ ۰۲:۲۶

بیکار