• شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97081205720
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ آبان بخوانید؛

افتتاح خط تولید جنگنده کوثر/پاسخ وزارت خارجه ایران به اعمال تحریم های آمریکا و...

افتتاح خط تولید جنگنده کوثر/پاسخ وزارت خارجه ایران به اعمال تحریم های آمریکا و...

افتتاح خط تولید جت جنگنده کوثر، پیام فرمانده نیروی دریایی ارتش به مناسبت فرا رسیدن روز استکبار ستیزی، بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای طرح تحول سلامت، شکست کلید تحریم‌های آمریکا در قفل " مـعافـیـت‌ها "، سخنرانی ظریف در نشست D۸، «مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» در انتظار نظر مجلس، وزارت امور خارجه در واکنش به اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا، پوتین سوار بر اسب؛ واکنش نشریه روس به توئیت ترامپ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزها شنبه، دوازدهم آبان ماه ۱۳۹۷ هستند.

به گزارش ایسنا،  فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان سال‌ روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز پیامی صادر کرد.

همچنین قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تشریح رویکرد و سیاست‌های راهپیمایی ۱۳ آبان سال جاری اظهارکرد: فردا مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ صبح در خیابان طالقانی تهران مقابل لانه جاسوسی و با سخنرانی سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

امروز خط تولید جت جنگنده کوثر اولین جنگنده بومی کشور افتتاح شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین افتتاح خط تولید انبوه و آیین تحویل دهی اولین جت جنگنده تمام ایرانی کوثر به ارتش تصریح کرد: تولید این جت جنگنده پیشرفته و بومی در واقع نماد عینی استکبار ستیزی و مقابله با زیاده‌خواهی نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ آمریکاست.

درهمین مراسم امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش نیز گفت: تولید جنگنده کوثر ثابت کرد تحریم‌ها سلاحی کُند و ناکارآمد است.

در آستانه‌ی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان کشور با رهبری معظم انقلاب دیدار کردند. مقام مظم رهبری در این جلسه با بیان اینکه آمریکا در چالش ۴۰ ساله با ایران، مغلوب بوده است، فرمودند: امروز وضع آمریکا را در یک نگاه وسیع که می‌بینیم این است که قدرت آمریکا رو به افول و رو به زوال است. آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل به‌مراتب ضعیف‌تر است. ایشان تاکید کردند: تأکید کردند: افول امریکا به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده اما در سوی دیگر این چالش، ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده ای درخشان و به مراتب بهتر را در پیش دارد.

آیا شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی می‌شود؟

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روال مجلس برای بررسی طرح‌های عادی گفت که در صورت درخواست نمایندگان و تصویب مجلس برای بررسی اولویت‌دار «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» این احتمال وجود دارد که تا پیش از پایان مهلت اجرای قانون تکلیف شهردار تهران مشخص شود.

در همین راستا استفساریه نمایندگان درباره «مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان» این هفته در دستور کار دو کمیسیون تخصصی مجلس قرار دارد.

دبیر ستاد اربعین با بیان اینکه خروجی اربعین ۹۷ در سه سطح منطقه ای ، ملی و جهانی قابل بررسی است، گفت: در اجرای مراسم اربعین امسال نواقصی بود که برای سال های بعد تجربه خوبی شده است و برای اربعین ۹۸ آن را برطرف می‌کنیم.

بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای طرح تحول سلامت

طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات آغاز به کار کرد که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ سال از اجرای آن انتقاداتی نسبت به نحوه اجرای آن و تحمیل هزینه‌هایی بیان می‌شود. در همین رابطه ایسنا در میزگردی با حضور محمد نعیم امینی‌فرد و محسن علیجانی نایب رئیس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای طرح تحول سلامت پرداخت.

شکست کلید تحریم‌های آمریکا در قفل " مـعافـیـت‌ها "

در حالی که ترامپ در شش ماه گذشته تلاش کرد بازگشت‌ تحریم‌های یک‌جانبه‌ علیه ایران سخت‌ترین و شدیدترین تاثیر را بر اقتصاد و سیاست ایران داشته باشد و فشارهای کم سابقه‌ای را به کشورهای مختلف برای قطع همکاری با ایران وارد کرد، اما واقعیات سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌الملل در نهایت خود را به ترامپ تحمیل کرد.

در همین ارتباط وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای در خصوص اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا تاکید کرد: اعمال مجدد تحریم‌ها یک سقوط اخلاقی و سیاسی بزرگ برای رژیم حاکم بر آمریکاست.

محمد جواد ظریف در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو (D۸) گفت: به رغم تنوع در ژئوپلیتیک زیر مناطق، آنچه باید مدنظر قرار گیرد، اتخاذ راهبردهای مطلوب برای همکاری است. نقطه قوت ما در رشد مداوم و توسعه مستمر یک بازار داخلی بزرگ است که همزمان از کارویژه های «هاب تولیدی» و «پایه مصرف» برخوردار است. ما باید قابلیت خود مبنی بر عامل ثبات زا بودن در اقتصاد جهانی پرتلاطم را به منصه ظهور و بروز برسانیم. ما همچنین باید به تقویت هم افزایی و تکمیل کنندگی یکدیگر پرداخته تا از این رهگذر بتوانیم مخاطرات و موانع اقتصادی خارجی و همچنین دیگر چالش های شناخته شده یا ناشناخته را که احتمالا در آینده با آن مواجه می شویم را تحمل نماییم.

همچنین دیشب (جمعه ۱۱ آبان) در گفنبا فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، والستروم وزیر امور خارجه سوئد و هانتر ساموئلسون وزیر امور خارجه دانمارک تلفنی گفت‌وگو کرد. دراین گفت و گو اعلام شد که سازوکار مالی اروپا ظرف روزهای آتی رسما ثبت و آغاز به کار خواهد کرد.

محمد جواد ظریف  روز پنجشنبه نیز در حساب توییتر خود با در کنار هم قرار دادن یک سری وقایع مرتبط با ایران از زمان‌بندی برنامه‌ریزی موساد برای نابودی برجام پرده برداشت که آخرین نمونه آن همکاری موساد در افشای آن‌چه «نقشه ایرانی‌ها برای ترور» در دانمارک خواندند، بود.

حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود از کمک حقوقی به کارکنان برخی شبکه‌های خبری فارسی‌ زبان برای مقابله با تهدیدات شبکه‌های فارسی زبان مستقر در انگلیس به ویژه "ایران اینترنشنال" خبر داد و نوشت: با افشای وابستگی شبکه‌های فارسی زبان مستقر در انگلیس به ویژه ایران اینترنشنال، برخی از کارکنان در تماس با سفارت لندن، از تهدیدات حقوقی توسط این شبکه‌ها در صورت قطع همکاری‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

سید حسین موسویان مذاکره کننده پیشین هسته‌ای ایران هم تاثیر منفی دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه این کشور را به مراتب شدیدتر ارزیابی کرده و می‌گوید هدف نهایی آمریکا از افزایش فشار بر تهران تغییر رژیم جمهوری اسلامی است. وی افزود: دور دوم تحریم‌های آمریکا شانسی برای کاهش وابستگی به صادرات نفت و گاز است.

 نشریه روسی ریتا به انتشار پیام توئیتری شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و این اقدام ترامپ را به تمسخر گرفت و پوستری از پوتین با مضمونی مشابه منتشر کرد که در آن با استفاده از پوستر سریال پربیننده و شناخته شده بازی تاج و تخت تصویری از خود را به نمایش گذاشته و نوشته است: تحریم‌ها می‌آیند، پنج نوامبر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha