• یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97081306160
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۳ آبان ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۳ آبان ماه

توضیحات لاریجانی درباره نشست شورای هماهنگی اقتصادی، بررسی مواضع خصمانه آمریکا در جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی، اعلام وصول طرح استفساریه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) سیزدهم آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی صبح امروز طرح اصلاح قانون صدور چک، بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه‌ مقابله با تحریم‌ها و ...  را در دستور کار دادند.

همچنین سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ارائه‌ توضیحات رییس مجلس شورای اسلامی درباره‌ی نشست شورای عالی هماهنگی سه قوه در جلسه غیرعلنی امروز خبر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی  در نطق قبل از دستور گفت: ۱۳ آبان به نماد مقاومت در برابر استکبار مبدل شده است. ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت امام با آن و حرکت‌های انقلابی دانشجویان و دانش‌آموزان جلوه‌ای از مبارزات انقلابی و مردمی با آمریکاست. علی لاریجانی در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی نیز مجلس گفت که در جلسه امروز این فراکسیونمواضع خصمانه آمریکا در قبال ایران مورد بررسی قرار گرفت و اعضا بر لزوم حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تاکید کردند.

در این جلسه احمد امیر آبادی، عضو هیات رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی را قرائت کرد که از جمله آنها اعلام وصول طرح استفساریه ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، دو سوال ملی جواد ساداتی نژاد، نماینده کاشان از وزیر خارجه و طرح اصلاح مواد ۱۷ و ۸۶ آیین نامه داخلی مجلس بود.

ناطقین امروز مجلس

نماینده نهاوند: تلاش عالمانه برای حل مشکلات کشور مهمترین پیام ۱۳ آبان است

نماینده قروه: برای مقابله با فساد نباید دولت را تضعیف کرد

نماینده دهلران: مرز دهلران برای زائران عتبات عالیات بازگشایی شود

دلخوش: وزرای جدید به خواسته‌های مردم پاسخ مثبت دهند

نوریان: ۱۳ آبان نشان می‌دهد که ضد استکباری‌ترین فرد، پرکارترین افراد است

***

مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور محمود واعظی - رییس دفتر رییس جمهور - در نشست صبح امروز فراکسیون مستقلین اظهار کرد: آقای واعظی در این دیدار بر ضرورت توجه به فرهنگ اعتدالی و نیاز جامعه به این فرهنگ تاکید کرد. وی افزود:رییس دفتر رییس جمهور گفت که هماهنگی‌های لازم برای ملاقات کمیسیون‌ها با رییس جمهور را انجام خواهد داد.

درادامه کار جلسه علنی مجلس، نمایندگان با ۸۸ رای موافق، ۱۱۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در مجلس با تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه مبارزه با تحریم‌ها مخالفت کردند.

نمایندگان در جریان بررسی طرح اصلاح قانون صدور چک، در ماده چهار این طرح مقرر کردند بانک‌ها و موسسات اعتباری حسب مورد مکلف‌اند تا هنگام رفع سوء‌اثر از چک نسبت به مسدود کردن وجوه کلیه حساب‌ها و کارت‌های بانکی و هر مبلغ متعلق به صادرکننده که تحت هر عنوان نزد بانک یا موسسه اعتباری دارد به میزان کسری مبلغ چک به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام کند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

قاضی‌پور:بانک مرکزی درباره‌ نحوه اختصاص ارز به زوار اربعین گزارشی ارائه دهد

تذکرات نمایندگان درباره‌ تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها

***

دراین جلسه نمایندگان مجلس دو عضو کمیسیون اقتصادی و قضایی و حقوقی را به عنوان ناظران مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کردند.

همچنین با ۱۲۶ رای از ۱۹۶ رای اخذ شده، محمدعلی وکیلی به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

در پایان علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: برای حضور نمایندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان جلسه علنی مجلس را ختم می‌کنیم. به گفته وی جلسه علنی بعدی مجلس دوشنبه ۱۴ آبان ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha