• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97081406612
  • خبرنگار : 71496

انصارالله: حملات اخیر علیه غیرنظامیان تلاشی برای توقف مذاکرات صلح یمن است

انصارالله: حملات اخیر علیه غیرنظامیان تلاشی برای توقف مذاکرات صلح یمن است

جنبش انصارالله یمن، آمریکا،‌ عربستان، ‌امارات و سایر کشورهای عضو ائتلاف عربی را مسئول کامل کشتار غیرنظامیان در یمن دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای ضمن مسئول دانستن آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف عربی در حملات علیه غیرنظامیان در این کشور گفت: در شرایطی که رسانه‌های جهان همچنان به فراخوان‌های جعلی خود برای برقراری صلح و توقف جنگ در یمن ادامه می‌دهند اما کشورهای عضو ائتلاف عربی و هم‌پیمانان آنها حملات نظامی شدیدی را علیه یمن با هدف اشغال شهر الحدیده آغاز کرده‌اند اما تا این لحظه نتوانسته‌اند به هیچ پیروزی در میدان نبرد دست یابند. به همین دلیل دست به بمباران محله‌های مسکونی می‌زنند.

این رهبر انصارالله یمن در ادامه بمباران عامدانه محله‌های مسکونی و کشتن غیرنظامیان را تلاشی برای توقف هرگونه مذاکره برای توقف جنگ و برقراری صلح دانست.

الحوثی در ادامه گفت: افزایش شدت حملات علیه یمن نشان دهنده دروغ بودن اظهارات مسئولان آمریکایی و درخواست‌های آنها برای توقف فوری جنگ است و مسئولان آمریکایی با چنین اظهاراتی تلاش می‌کنند خود را به عنوان میانجی بی‌طرف نشان دهند در حالی که اداره کننده واقعی این جنگ هستند.

وی افزود: روال عادی چنین است که پس از هر اظهارنظر مسئولان آمریکایی درباره صلح یا صحبت‌های آنها از ابعاد انسانی ما شاهد تشدید حملات در میدان نبرد هستیم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پایان گفت: اینکه کشورهای متخاصم خون مردم یمن را بی‌ارزش می‌شمارند و جامعه جهانی را به چالش می‌کشند در کنار تلاش این کشورها برای دور کردن توجه جهانیان از پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی دلیل هدف قرار دادن محله‌های مسکونی است.

در روزهای اخیر جنگ میان نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیروهای جنبش انصارالله در استان حدیده شدت یافته است و نیروهای متجاوز گروه‌های بزرگی از نظامیان خود را به نزدیکی ورودی‌های شهر الحدیده رسانده و خود را برای آغاز عملیاتی گسترده برای اشغال این شهر و بندر استراتژیک آماده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha