• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97081406677
  • خبرنگار : 71516

واکنش حزب‌الله لبنان، علمای بحرین و عفو بین‌الملل به حکم‌ ظالمانه علیه علی سلمان

واکنش حزب‌الله لبنان، علمای بحرین و عفو بین‌الملل به حکم‌ ظالمانه علیه علی سلمان

حزب الله لبنان، علمای بحرین و عفو بین‌الملل حکم ظالمانه دادگاه‌ رژیم آل خلیفه علیه دبیرکل جمعیت الوفاق را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: زمان صدور حکم ظالمانه حبس ابد برای شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و حسن سلطان و علی الاسود، دو نماینده سابق پارلمان در این روزها با هدف ایجاد فضای مناسب برای سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به منامه و دادن پیامی مبنی بر سرکوب شهروندان و ممانعت از اعلام موضع آن‌ها درباره دشمن صهیونیستی است.

براساس گزارش پایگاه العهد، در این بیانیه آمده است: حزب الله همبستگی خود را با این افراد اعلام و تأکید می‌کند که این احکام ظالمانه بر عزم و اراده مردم شجاع بحرین برای ادامه مسیر خود تا تحقق اهدافشان می‌افزاید.

علمای بحرین نیز ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم آل خلیفه تأکید کردند: نظام بحرین با این احکام در واقع حکم جدایی ابدی از مردم را علیه خود صادر کرد. این نظام دیکتاتور بعد از آنکه مشروعیت خود را از دست داد و در به زانو درآوردن مردم شکست خورد اکنون در تصمیماتش سرگردان و آشفته است و تصمیم گرفته تا پایان در تونل تاریکی که این رژیم را به نابودی می‌کشاند، بماند. این محاکمه به جهان نشان داد که دلیل واضحی برای سیاسی کردن دستگاه قضا و بازی کردن با آن است.

علمای بحرینی خواهان آزادی تمامی اسرا شده و تأکید کردند که این احکام باطل از اراده و پایداری مردم برای گرفتن حقوقشان نمی‌کاهد.

عفو بین الملل نیز در توییتر نوشت که این حکم نشان می‌دهد مقامات بحرینی به سیاست‌های ظالمانه و غیرقانونی خود برای ساکت کردن مخالفان به هر نحوی ادامه می‌دهند.

هبه مرایف، مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در این سازمان گفت: شیخ علی سلمان زندانی عقیدتی است و تنها به خاطر تلاش برای گرفتن حق آزادی بیان بازداشت شده است.

آلستر برت، دستیار وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز از حکم حبس ابد شیخ علی سلمان به شدت ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha