• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97081406710
  • خبرنگار : 71516

سخنگوی انصارالله: ائتلاف سعودی هیچ پیشروی در الحدیده و دیگر مناطق نداشته است

سخنگوی انصارالله: ائتلاف سعودی هیچ پیشروی در الحدیده و دیگر مناطق نداشته است

سخنگوی رسمی انصارالله یمن تأکید کرد که ائتلاف سعودی شکست خورده و هیچ پیشروی در الحدیده یا دیگر مناطق نداشته است.

به گزارش ایسنا، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن گفت: ائتلاف سعودی شکست خورده و هیچ پیشروی در الحدیده یا دیگر مناطق نداشته است. عملیات هلی‌برن هوایی در صعده نیز یک نمایش طنز از سوی ائتلافی است که تنها به کشت و کشتار می‌پردازد.

در گزارش شبکه المیادین درباره تحولات یمن آمده است که ائتلاف عربی هیچ‌گونه پیشروی در پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در مرز یمن نداشته است. این در حالی است که نیروهای مزدور مورد حمایت ائتلاف سعودی مدعی هستند به دروازه جنوبی الحدیده رسیده‌اند.

یحیی السریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن هم‌پیمان انصارالله در صنعا گفت که نیروهای ائتلاف هیچ پیشروی به سمت پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در جبل جحفان در جازان عربستان نداشتند.

به گفته این مسؤول طی چند ساعت گذشته ۲۱۵ تن از متجاوزان در مناطق اطراف الحدیده کشته و زخمی شده‌اند.

در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه مرزی مجازه در عسیر عربستان نیز چند تن از نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شدند.

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز به المیادین گفت: ما تمامی تلاش‌های ائتلاف سعودی برای پیشروی در ساحل غربی را ناکام گذاشته‌ایم.

وی گفت: طرح آمریکایی‌ها تنها برای تبلیغات رسانه‌ای به خاطر انتخابات است. آمریکا خود عامل اصلی ادامه جنگ است. آمریکا و عربستان باید دست از سر یمنی‌ها بردارند. یمنی‌ها خود به تنهایی می‌توانند اختلافاتشان را حل کنند.

القحوم تأکید کرد: ما از سازمان ملل می‌خواهیم برای حل اوضاع انسانی یمن تلاش کند. سازمان ملل در رابطه با این موضوع بسیار کوتاهی کرده است.

این در حالی است که عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن ادعا کرد که عملیات نظامی در استان صعده، مقر اصلی انصارالله تا زمان "آزادی" صنعا ادامه خواهد داشت.

منصورهادی در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالکریم السدعی، از فرماندهان ارتش متجاوز دولت مستعفی، مدعی شد که پیروزی ائتلاف و دولت مستعفی نزدیک است و انصارالله در آستانه سقوط قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha