• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97081406757
  • خبرنگار : 30054

پرسش‌های پاییزی مشتریان بانک مسکن درباره تسهیلات

بانک مسکن

پرتکرارترین سوال مخاطبان بانک مسکن با مرکز ارتباط با مشتریان این بانک در مهرماه سال جاری مربوط به تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک مسکن، مهرماه امسال بازار مسکن با افت شدید تعداد معاملات روبه‌رو شد، طوری که تعداد آپارتمان‌های فروخته‌شده در تهران به زیر ۹ هزار واحد رسید و رتبه پایین‌ترین سطح معاملات در طول چهار سال گذشته (به استثنای ماه‌های نیمه تعطیل فروردین) در اولین ماه پاییزی امسال ثبت شد.

درحالی‌ که معاملات مسکن در مهرماه حدود ۱۰ درصد از معاملات شهریورماه و در مقایسه با مهر سال گذشته ۳۴ درصد کمتر بوده، تعداد تماس‌های ثبت‌شده با مرکز ارتباط با مشتریان که در زمره در دسترس‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای دریافت اطلاعات درباره انواع تسهیلات خرید مسکن به شمار می‌آید نیز در این ماه نسبت به مهر پارسال ۶ درصد افت کرده. به‌این‌ترتیب طی مهر امسال مجموعا ۱۲ هزار و ۵۲۹ تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن برقرار شده که با توجه به تغییر رفتار متقاضیان خرید مسکن و انزوای نسبی آنها در بازار کنونی، طبیعی بوده و دور از انتظار نیست.

در طول ماه گذشته پرتکرارترین سوال مخاطبان بانک مسکن در این تماس‌ها مربوط به تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم بوده است. تماس‌گیرندگان با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن در خصوص شرایط اعطای این تسهیلات سوالاتی را مطرح کرده‌اند که عمده این پرسش‌ها مربوط به‌ احتمال افزایش سن بنای ساختمان بوده است. به دلیل طرح این موضوع به‌عنوان یک پیشنهاد به بانک مرکزی و انتشار اخباری درباره آن، بسیاری از تماس‌گیرندگان با بانک مسکن خواستار اطلاع از زمان اجرای آن بوده‌اند که با توجه به عدم تصویب آن تاکنون، نمی‌توان زمان‌بندی مشخصی برای آن اعلام کرد. از طرفی کارشناسان بازار مسکن معتقدند به مصلحت مشتریان است که اگر قصد خریدشان در مقطع زمانی کنونی جدی است، صرفا به دلیل وجود این احتمال از آن صرف‌نظر نکنند.

میزان افزایش تسهیلات خرید مسکن نیز پرسش دیگر مخاطبان بانک مسکن بود که به دفعات در تماس‌های مهرماه تکرار شد. به دنبال مصاحبه‌های رسانه‌ای مدیرعامل و رییس اداره کل سازمان و روش‌های بانک مسکن در این خصوص، پرسش درباره میزان افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در آینده به یکی از سوالات کلیدی تماس‌های مهرماه تبدیل شد. پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات زوجین از محل صندوق یکم به ۲۰۰ میلیون تومان و نیز پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات اوراق هم‌تراز سقف تسهیلات یکم فعلی (۱۶۰ میلیون تومان در حالت زوجین) در هفته‌های اخیر مطرح و رسانه‌ای شده که شهروندان بسیاری برای اطلاع از کم و کیف این افزایش احتمالی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن تماس گرفتند.

در ماه گذشته با توجه به اعلام شماره‌های مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری صندوق ره‌آورد آباد مسکن در کانال‌های مجازی متعلق به بانک مسکن، تماس با Call Center با هدف کسب اطلاع از جزییات نحوه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از طریق این صندوق یا صندوق‌های دیگر ذیل مجموعه‌های وابسته به بانک مسکن نیز در زمره سوالات پرتکرار مخاطبان قرار داشت.

پرسش درباره جزییات اعطای تسهیلات از محل خرید اوراق حق تقدم موسوم به «تسه» نیز که در ماه‌های پررونق بازار مسکن در رتبه یکم یا دوم سوالات پرتکرار قرار داشت، اکنون با توجه به کاهش تمایل به استفاده از آن به دلیل جهش قیمت مسکن، به رتبه چهارم سقوط کرده است.

در طول مهرماه شاهد افزایش ۲۱۰ درصدی تماس با سامانه صندوق صوتی بانک مسکن و افزایش ۱۴۰ درصدی ایمیل‌های ارسالی به بانک مسکن نیز بوده‌ایم که نشان می‌دهد این دو روش برقراری ارتباط مشتریان با بانک به‌تدریج با اقبال بیشتری از سوی مخاطبان همراه شده است.

شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶ و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۳ با شماره تلفن ۱۸۳۰ و هم‌وطنان ساکن در سایر شهرها نیز می‌توانند ‌با شماره ۰۲۱۶۱۰۸۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.