• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97081406993
  • خبرنگار : 71567

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

مشارکت نخبگان در برنامه‌ریزی‌های اجرایی کشور معمای پیچیده‌ای است

مشارکت نخبگان در برنامه‌ریزی‌های اجرایی کشور معمای پیچیده‌ای است

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه در ایران مشارکت نخبگان در برنامه‌ریزی‌های اجرایی یک معمای پیچیده است، گفت: مداخله قدرتهای خارجی، منطقه‌ای و تعارض منافعی که بین کشورها وجود دارد، ناخودآگاه حل این معما را دشوار می‌کند.

دکتر ابراهیم برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب به راهکار مشارکت نخبگان در تصمیم‌گیری‌های کشوری اشاره کرد و افزود: تمام نخبگان اعم از جوان و غیره باید در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور مشارکت داشته باشند و این حس مشارکت را به عنوان یک وظیفه برای خود بدانند تا خود را ملزم به نقش‌آفرینی در امور کشوری کنند، در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز سندی تدوین می‌شود که بطور بالقوه باید تمامی صاحبنظران در تدوین این سند همکاری داشته باشند تا به بیان نقطه نظرات، اندیشه‌ها و رویکردهای خود در این سند بپردازند.

وی در ادامه تصریح کرد: همواره در مباحث نظری و عملی بین تمامی نخبگان، مسئولان و برنامه‌ریزان اختلاف نظر وجود دارد که باید با هم‌اندیشی این اختلافات رفع شود و به نقطه نظر واحدی دست یابند، چرا که سندی که قرار است در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شود، سندی است که به تحقق پیشرفتی منجر خواهد شد که یک دغدغه 150 ساله کشور بوده و این دغدغه به آرزوی محقق نشدنی در کشور تبدیل شده بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: در حال حاضر نخبگان در تصمیم‌گیری‌های مختلف ورود پیدا کردند، اما اصل موضوع معمای پیچیده یعنی معمای سنت و مدرنیته است که در 150 سال گذشته بخش‌هایی از این معما حل شده است، ولی در واقع به مرور زمان معماها با ابعاد جدید پیدا می‌شوند.

برزگر گفت: بطور کلی نخبگان و دانشمندان در حوزه‌های مختلف همواره مشارکت‌هایی را در امور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کشوری داشته‌اند، اما چون معمای این موضوع بسیار پیچیده است و حل آن صرفا برمبنای یک بحث نظری امکانپذیر نبوده و به سیاستهای عملی مداخله قدرتهای خارجی،  منطقه‌ای و تعارض منافع بین کشورها برمی‌گردد، ناخودآگاه حل معما دشوار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha