• چهارشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97081607852
  • منبع : نمایندگی قزوین

آراستگی حضرت محمد (ص) به مکارم اخلاق، الگویی برای مسلمانان است

آراستگی حضرت محمد (ص) به مکارم اخلاق، الگویی برای مسلمانان است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت محمد(ص) بیش از دیگران به الگوهای اخلاقی آراسته بودند و کسی نتوانست حرکتی و یا اقدامی خلاف اخلاق از ایشان ببیند که این رفتار حضرت محمد(ص) الگویی برای همه محسوب می‌شود.


آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه راز خاتمیت پیامبر اسلام(ص) را در دو چیز است، توضیح داد: اسلام مطابق با فطرت انسان‌ها و دینی جامع‌ است و به خاطر کامل بودن قوانین پاسخگوی نیاز بشریت در هر زمان و مکانی است و مقررات آن تا قیامت قابل اجراست.

وی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) مقدس‌ترین و واجب‌الاحترام‌ترین شخصیت در تاریخ اسلام محسوب می‌شوند، اضافه کرد: مسلمانان دنیا، همواره در گفتار و نوشتار با القاب و احترام از ایشان یاد می‌کنند.

به گفته این استاد حوزه علمیه قزوین از فلسفه بعث حضرت ختمی مرتبت می‌توان به تعلیم و تزکیه مردم اشاره کرد، همچنین آگاه کردن مردم و دور کردن جامعه از جهالت و برقرار کردن مردم بر سیر و اخلاق نیز از اهداف بعث به‌شمار می‎رود.

آیت‌الله اسلامی با اشاره به سخن حضرت محمد(ص) مبنی بر «انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق» تشریح کرد: این سخن نشان از آن دارد که هدف مهم ایشان ترویج مکارم اخلاق بوده است و خود حضرت نیز بیش از دیگران به الگوهای اخلاقی آراسته بودند و کسی نتوانست حرکتی و یا اقدامی خلاف اخلاق از ایشان ببیند که این رفتار حضرت محمد(ص) الگویی برای همه محسوب می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در دنیای امروز که با مشغله‌ها و روزمرگی‌های بسیاری مواجه هستیم باید ارتباط خود را با پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم بیشتر کرده تا علاوه بر زدودن آلودگی‌ها و گناهان، در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم و به بیراهه نرویم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha