• شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97081908858
  • خبرنگار : 71429

دفاع نیکبخت از منع اشتغال بازنشستگان به حرفه وکالت

دفاع نیکبخت از منع اشتغال بازنشستگان به حرفه وکالت

یک وکیل دادگستری در مطلبی با عنوان «شغل وکالت مادام العمر نیست» بر ضرورت منع اشتغال بازنشستگان به این حرفه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت محمدصالح نیکبخت در این باره به شرح زیر است:

در ماههای گذشته بر اساس ضرورت  و مشاهدات و تجربیات در دو مصاحبه جداگانه با خبرگزاری ایسنا، موضوع  منع اشتغال بازنشستگان اعم از قضات و کارکنان لشکری و کشوری به شغل وکالت را مطرح کردم.  در یکی از این مصاحبه ها تاکید کردم اشتغال بازنشستگان به شغل وکالت تالی فاسد دارد که البته در آن قسمت که به اشتغال قضات بازنشسته و کارکنان بانک‌ها و بخش‌های حقوقی اشاره کرده بودم درست یا نادرست مورد انتقاد برخی از همکاران وکیل و قضات ارجمند قرار گرفتم. خوشبختانه با توضیحات اینجانب اکثر آنان قانع شدند.

اخیراً هم  استادان علامه دکتر سید مصطفی محقق داماد و جناب دکتر گرجی ازندریانی هم این موضوع را درست‌تر و رساتر مطرح کرده‌اند و اکنون جای آن دارد، این مساله به طور جدی در سطح عمومی نیز مطرح و راهکار اجرایی آن پیشنهاد شود. به باور اینجانب در مرحله اول باید  از اشتغال بازنشستگان اعم از قضات و کارکنان لشکری و کشوری و عمومی و خصوصی در شغل وکالت جلوگیری به عمل آید  و  در مرحله دوم طرح بازنشستگی وکلا حداکثر در سن بین ٦٠ تا٧٠ سالگی و یا با ٣٥ سال کار در هر شغلی که فرد آخرین شغلش وکالت باشد، جلوگیری به عمل آید.

این امر از آن جهت اهمیت دارد که در حال حاضر غیر از شرایط اقتصادی کنونی به علت هجوم بازنشستگان مرتبط با شغل وکالت، وکلای جوان واقعا کار پیدا نمی‌کنند و درآمد مناسبی ندارند و از طرف دیگر  برخی وکلای قدیمی بی نیاز از ادامه کار و اشتغال به شغل وکالت و یا وکلایی که درآمد آنان در حد مازاد بر نیاز متعارف  می‌باشد، همچنان وکالت می‌کنند. حقوق باز نشستگان  مشاغل وکالت، قضاوت و کارکنان ِدولتی و خصوصی گرچه ممکن است کم باشد ولی راه چاره آن ادامه اشتغال به شغل وکالت به صورت مادام العمر نیست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha