• یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97082009241
  • خبرنگار : 71468

گودرزی: به قهرمانی پیست آسیا نمی روم/ بخاطر مشکلات اقتصادی از سایر کشورها عقب افتاده‌ایم

گودرزی: به قهرمانی  پیست آسیا نمی روم/ بخاطر مشکلات اقتصادی از سایر کشورها عقب افتاده‌ایم

رکابزن المپیکی ایران گفت: در مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کنم چون حالت تمرین زدگی پیدا کرده‌ام.

آروین گودرزی در گفتگو با ایسنا درباره حضور در مسابقات پیست قهرمانی آسیا که دو ماه دیگر در اندونزی برگزار می شود، بیان کرد: برای دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا برنامه ای ندارم چون در حال بدنسازی هستم. سال گذشته نتوانستم بدنسازی داشته باشم  و به دلیل حضور در قهرمانی آسیا 2018 و بازی های آسیایی هم فشار زیادی به من وارد شد. زمانی هم که زمین خوردم  و آسیب دیدم، برای اینکه به بازی های آسیایی برسم تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم. از این رو حالت تمرین زدگی پیدا کردم و تصمیم گرفتم مدتی بدنسازی کنم تا شرایطم بهتر شوم و بتوانم در یک سطح بالاتر رکاب بزنم.

او افزود: برای مسابقات قهرمانی آسیا جاده احتمال هست که باشم ولی باید ببینیم شرایط چطور است. اگر شرایط خوب باشد رکاب می زنم چون مسابقات جاده را دوست دارم.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که پس از بازی های آسیایی شاهد دلسردی خیلی از رکابزنان بودیم  و آیا او هم دچار دلسردی و بی انگیزگی شده است یا خیر تصریح کرد: شاید شامل حال من هم شده باشد اما باعث نمی‌شود که بخواهم ورزش را کنار بگذارم. شرایط ورزش کشور خوب نیست چون از لحاظ امکانات از کشورهای دیگر عقب افتاده ایم. کشورهای دیگر روی ورزش سرمایه گذاری می کنند اما ما به دلیل مشکلات اقتصادی که داریم عقب می افتیم. دوچرخه سواری رشته پر هزینه ای است و تیم هایی که می خواهند در آن فعالیت کنند باید هزینه زیادی کنند. اما مشکلات اقتصادی باعث شده تیم ها را از دست بدهیم و همین مسائل دلسردی خاص خود را به  وجود می آورد.

رکابزن المپیکی ایران در پاسخ به این پرسش که با وجود این شرایط تصمیم ندارد خودش به عضویت تیم های خارجی دربیاید، گفت: برای سال آینده در این فکر هستم برخی از مسابقات خارجی را با برخی از تیم ها شرکت کنم و فکر می کنم این بهترین شرایط است برای اینکه بتوانم ورزشم را ادامه دهم. در عرصه ملی هم می‌توانم با تیم ملی باشم و به نظرم این بهترین راه حل است. حالا نه اینکه بگویم می خواهم عضو تیم خاصی بشوم اما 100 درصد می خواهم در مسابقات خارجی شرکت کنم.

 گودرزی در مورد سخت شدن شرایط ایران برای کسب سهمیه المپیک 2020 تصریح کرد: به دلیل اینکه وضعیت تیم های باشگاهی برای حضور در تورها خوب نیست  و نفراتی هم که به مسابقات می روند، نمی توانند امتیاز خاصی کسب کنند،  سهمیه المپیک ما از قبل کمتر خواهد شد. چون باشگاهها ضعیف شده اند. نفراتی که در تورها می روند اغلب کم تجربه هستند  و نمی توانند در تورها امتیاز خاصی را کسب کنند.  البته این نفرات هم هر چه مسابقه بروند با تجربه تر می شوند اما نفرات با تجربه مثل میرصمد پورسیدی، مهدی سهرابی، سعید صفرزاده  و خودم بیرون هستیم در حالی که می توانیم امتیاز خوبی را در مسابقات بگیریم اما تا وقتی بیرون باشیم نمی توانیم کسب سهمیه کنیم مگر اینکه سهمیه مستقیم بگیریم که این هم واقعا سخت است.

او با اشاره به انتقاداتی که نسبت به عملکردش در بازی های آسیایی2018 وجود داشت، تاکید کرد: برای بازی های آسیایی سعی و تلاشم را کردم اما قبل از بازی ها خیلی بد زمین خوردم و شاید باورتان نشود اما هنوز پا  و گردنم بر اثر همان زمین خوردن  درد می کند. در بازی های آسیایی تلاش خودم را کردم. برخی از افراد این تلاش کردن من را دیدند اما برخی دیگر من را مسخره کردند که حالم بد شد اما کسی که ورزشکار باشد با دیدن آن حال من متوجه می شود که چه فشاری در طول مسابقه تحمل کردم. بالاخره شاید به نتیجه ای که می خواستم نرسیدم اما تمام تلاشم را کردم  و ناراضی نیستم.

گودرزی در مورد انتقادی که نسبت به انتخاب شدنش برای بازی های آسیایی وجود داشت نیز بیان کرد: آن زمان در مسابقه انتخابی کسی نتوانست رکورد من را در تایم تریل انفرادی بزند حتی با وجود اینکه مصدوم بود. آن موقع بهترین نفر ایران من بودم.

دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون در پاسخ به این پرسش که فکر می کند تغییر کادرفنی تیم ملی راه حل خوبی برای جبران نتایج بازی های آسیایی باشد، تصریح کرد: نمی توان گفت رسول هاشم کندی بد عمل کرد مسلما اگر پول بیشتری به دوچرخه سواری تزریق می شد و مسابقات بیشتری می توانستیم برویم و همچنین اگر شرایط باشگاهها بهتر بودند و در مسابقات آسیایی و اروپایی بیشتری حاضر می شدیم وضعیت فرق می کرد. البته این اتفاق  باید از دو، سه سال قبل از بازی های آسیایی رخ دهد نه نزدیک بازی ها.

او ادامه داد: اکنون هم اینطور نیست که الان مربی عوض شود، نتایج هم بهتر می‌شود. آقای هاشم کندی خوب عمل کرد و در قهرمانی آسیا توانست نتیجه بگیرد پس مشکل از کادرفنی و فدراسیون نیست و بیشتر مشکلات مالی است که فشار آورده است. الان هم که آقای پراش به عنوان سرمربی پیست انتخاب شده بهترین انتخاب داخلی است و حداقل در نیمه استقامت می‌توانم بگویم بهترین است. در بخش سرعت چون اطلاعات زیادی ندارم اظهار نظر نمی کنم. در  بخش جاده هم در اینکه رسول هاشم کندی خوب بود، بحثی نیست اما اگر از این به بعد مربی هم نیاورند و اجازه دهند ورزشکاران استقامتی با شرایط خود  در مسابقات  و اردو ها شرکت کنند بهتر است. در واقع ورزشکار باید با همان ریتمی که در خانه تمرین می‌کند در اردوها همان را ادامه دهد و اوج خود را به قهرمانی آسیا برساند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha