• یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97082009486
  • خبرنگار : 90047

مسابقات ارتش‌های جهان از جوایز دلاری برخوردار نیست

فولادی: کمانداران تیم ملی در قالب بسیج در مسابقات ارتشهای جهان شرکت می‌کنند

فولادی: کمانداران تیم ملی در قالب بسیج در مسابقات ارتشهای جهان شرکت می‌کنند

رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش با اشاره به حضور شش تیم خارجی در نخستین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش‌های جهان (سیزم)، گفت: تمام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش های جهان در سایت تیر و کمان انجام شده است و آماده برگزاری این رقابت‌ها از روز سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه هستیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سرتیپ جمشید فولادی، رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش به همراه دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش درباره برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی تیر و کمان ارتش های جهان که ایران میزبان برگزاری این رقابت‌ها در سایت تیروکمان است، اظهار نظر کردند. سیاری در این نشست گفت‌: این رقابت‌ها از روز سه‌شنبه با حضور تیم‌های چین، روسیه، اوکراین، کره شمالی ، سریلانکا و برزیل و با حضور ۱۰۰ ورزشکار در دو رشته ریکرو و کامپوند زنان و مردان در روز سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه آغاز خواهد شد و تا روز پنجشنبه‌ ادامه‌ خواهد داشت.

وی افزود: ما خوشحال هستیم که برای نخستین بار میزبان برگزاری این رقابت‌ها هستیم و سیزم ایران را برای برگزاری این رقابت‌ها واجد شرایط دانسته است. تلاش ما بر این است تا بتوانیم این رقابت‌ها را در بهترین شرایط ممکن برگزار کنیم تا بتوانیم برای نخستین بار میزبان خوبی برای برگزاری مسابقات تیروکمان قهرمانی ارتش های جهان باشیم.

سیاری در ادامه خاطر نشان کرد: این که سیزم پذیرفته است که ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبان برگزاری این رقابت‌ها باشد، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و سعی خواهیم کرد با همکاری ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ناجا این رقابت‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. اگر بتوانیم از طریق ورزش با سایر کشورها ارتباط برقرار کنیم در حقیقت توانسته‌ایم دیپلماسی دفاعی را ارتقا ببخشیم. ورزش در یگان‌های مختلف ارتش در حال‌ پیگیری است و ما نیز سعی خواهیم کرد در تمامی رشته‌ها جایگاه خوبی را در ارتش رقم بزنیم.

همچنین فولادی در این نشست اظهار کرد: فدراسیون تیروکمان همکاری خوبی با ما در این زمینه  داشته است و طی جلساتی که با شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیروکمان را داشته ایم وی آمادگی خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کرده است و عنوان کرده است که در برگزاری این رقابت‌ها از هیچ حمایتی کوتاهی نخواهد کرد. این رقابت‌ها بر اساس استانداردهای فدراسیون‌های جهانی برگزار خواهد شد.

رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش افتتاحیه این مسابقات را روز دوشنبه ساعت ۱۴ در سالن  والیبال استادیوم آزادی عنوان کرد و گفت‌: بعد از برگزاری افتتاحیه عصر روز دوشنبه (فردا) تیم‌های حاضر در مسابقات تیروکمان ارتش های جهان به دنبال چک کردن تجهیزات خود در سایت تیروکمان خواهد بود تا استارت کار برای مسابقات که از روز سه‌شنبه در سایت تیروکمان آغاز می‌شوند، آماده کنند.

رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا با سرمربی تیم‌ ‌ملی تیروکمان هماهنگی لازم انجام شده است یا خیر؟  گفت‌: ما در جریان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی که در حقیقت انتخابی نیروهای مسلح نیز بود، با سردار میررحیمی هماهنگی های لازم را انجام داده‌ایم و قرار بر این است که تیم توسط کمیته‌ فنی هیات تیروکمان نیروهای مسلح برای مسابقات ارتش‌های جهان انتخاب شوند. البته زیر نظر میررحیمی این انتخاب صورت خواهد گرفت و تیم نیروهای مسلح در حال‌ حاضر تحت نظر او تمرینات خود را برای حضور در این مسابقات پیگیری می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در این رقابت‌ها کمانداران تیم‌ ‌ملی شرکت خواهند کرد یا خیر، در این باره، اظهار کرد: تعدادی از کمانداران تیم‌ ‌ملی نیز در قالب بسیج در این مسابقات حضور دارند و نفرات شرکت کننده در این رقابت‌ها توسط کمیته‌ فنی نیروهای مسلح معرفی خواهند شد.

فولادی همچنین در پاسخ به این پرسش که  میررحیمی تاکید کردند که هنوز قراردادی با وی برای هدایت تیم نیروهای مسلح در مسابقات تیروکمان ارتش های جهان انجام نشده است، خاطر نشان کرد: اگر منظور وی بحث مالی است. باید این را بگویم که تمام کارها توسط هیات تیروکمان نیروهای مسلح صورت گرفته است و وی نیز قرار است هدایت تیم را در این رقابت‌ها بر عهده داشته باشد. بنابراین هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و نیروهای مسلح با سردار رحیمی هماهنگی لازم را انجام داده است. ما آمادگی کامل داریم که در مسابقات تیروکمان ارتش‌های جهان حضور داشته باشیم.

رییس سازمان تربیت ‌بدنی ارتش در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا هدف شما از رقابت‌هایی تیروکمان ارتش های جهان قهرمانی است و یا تنها برگزاری مسابقات است، در این باره توضیح داد: ما چون برای اولین بار میزبان این دوره از رقابت‌ها هستیم، تلاش خواهیم کرد این رقابت‌ها را در شان جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم و خلائی در برگزاری وجود نداشته باشد. به‌ هر حال در کنار برگزاری این رقابت‌ها به د نبال قهرمانی نیز هستیم. تصور نمی‌کنم هیچ تیمی به دنبال قهرمانی نباشد.

وی درباره جوایز دلاری تیم قهرمان در این رقابت‌ها، اظهار کرد: این مسابقات از لحاظ فنی و تکنیکی بر اساس مقررات فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و چون بر اساس مقررات سیزم است، جوایزی برای ورزشکاران پیش‌بینی نشده است ، زیرا قوانین سیزم می‌گوید هر کشوری که تیمش قهرمان می‌شود باید توسط ارتش همان کشور هدایایی به ورزشکاران اهدا شود. بنابراین در پایان این رقابت‌ها به ورزشکاران تیم قهرمان تنها کاپ و مدال اهدا خواهد شد و جوایز دلاری برخوردار نیست.

فولادی در پایان صحبت‌های خود، با اشاره به این که در  المپیک چین که سال آینده برگزار خواهد شد، تیم نیروهای مسلح در ۱۵ رشته ورزشی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد، گفت‌: مسابقات چین سال آینده در ۲۵ رشته ورزشی برگزار خواهد شد که ما تنها در ۱۵ رشته ورزشی حضور خواهیم داشت. تلاش ما بر این است تا بتوانیم در اکثر رشته‌ها با آمادگی خوبی در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha