• سه‌شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97082210624
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون علمی رییس‌جمهور مطرح کرد

تلاش دولت برای هدایت شرکتهای فناور به سمت فرهنگ کارآفرینی و صادرات

تلاش دولت برای هدایت شرکتهای فناور به سمت فرهنگ کارآفرینی و صادرات

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند، گفت: هدف دولت سوق دادن این شرکت‌های فناور به سمت صادرات است.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز، 22 آبان ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان فروش واحدهای فناور کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: این شرکت‌ها در سال گذشته توانستند حدود ۴۵۰ میلیون دلار از فروش خود را صادرات داشته باشند. 

وی با بیان اینکه هدف دولت سوق دادن شرکت‌های فناور به سمت صادرات است، گفت: در برنامه‌ریزی این معاونت برای صادرات محصولات این شرکت‌ها در دو سال آینده یک میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است. 

ستاری اعلام کرد: صادرات این محصولات در بخش آی‌.تی قابل سنجش نیست، اما تمام آمارها و داده‌های اطلاعاتی در زمینه محصولات مختلف از جمله داروها و قطعات فناورانه است. 

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به وجود نیروی انسانی کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: مهمترین هدف دولت با توجه به دانش و استعداد این شرکت‌ها سوق دادن این پتانسیل‌ها به سمت فرهنگ کارآفرینی است. 

وی در خصوص توانمندی‌های استان کردستان هم یادآور شد: نیروهای استان نیروهایی جدی و پیگیری هستند که با کمترین امکانات در حال دستیابی به بیشترین سود هستند. 

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور افتتاح مرکز نوآوری سنندج و برای بازدید از پیشرفت طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه و رفع مشکلات پیش‌روی فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان به استان کردستان سفر کرده است.

بازدید از مرکز نوآوری پارک کردستان و شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی استان نیز از برنامه‌های این سفر است. 

ستاری در این سفر یک روزه پس از بازدید از دانشگاه استان کردستان  (سنندج)، مرکز نوآوری این دانشگاه و ساختمان دفتر بنیاد نخبگان استان را نیز افتتاح می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha