• یکشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97082713520
  • خبرنگار : 71571

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه:

عملکرد مراکز مراقبت بعد از خروج زندانیان قوی نیست

عملکرد مراکز مراقبت بعد از خروج زندانیان قوی نیست

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی ومشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درخصوص عملکرد مراکز مراقبت بعد از خروج زندانیان، گفت: عملکرد این مراکز بعد از خروج زندانیان به اندازه کافی قوی نیست و لازم است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تقویت شوند تا زندانیان دوباره به چرخه جرم بازنگردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان خراسان رضوی، علی اصغر رفاهی در  همایش توانمندسازی دهیاران واعضای شورای اسلامی شهر و روستا که در شهرستان نیشابور برگزار شد ، گفت: با حمایت قوه قضائیه و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم "پویش ‌مشاوران مهربان" با حضور داوطلبانه دو هزار مشاور خانواده و روانشناس در 20 استان کشور به منظور ارائه مشاوره به افراد آسیب دیده تشکیل شده است.

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی ومشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: این پویش‌ها به صورت شبکه ای درسراسر کشور با یکدیگر ارتباط یافته تا افرادی که درمعرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند شناسایی شده و به این شبکه معرفی شوند.     

وی درخصوص مراکز مراقبت بعد از خروج زندانیان نیز، گفت: عملکرد مراکز مراقبت بعد از خروج زندانیان به اندازه کافی قوی نیست و لازم است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تقویت شوند تا زندانیان دوباره به چرخه جرم بازنگردند. مراکز مراقبت بعد از خروج معتادان در حوزه خانواده نیز با ارائه مشاوره تا 30 درصد موفقیت داشته اند و باید مراقب بود تا این موفقیت پایدار بماند.

رفاهی همچنین افزود: آسیب‌های فضای مجازی نیز برای نوجوانان و جوانان بسیار جدی است و در این باره آمادگی ارائه دوره های آموزشی را با حضور اساتید مجرب داریم.

وی ادامه داد: همچنین موضوع صلح و سازش و میانجی‌گری با کمک مردم در روستاها باید بطور جدی در دستور کار قرار گیرد به نحوی که مراجعه به دادگاه در آخرین مرحله باشد.     

انتهای پیام            
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha