• دوشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97082813747
  • منبع : نمایندگی خوزستان

بررسی مشکلات نیشکر هفت تپه و گروه ملی با حضور تیم کارشناسی وزارت کار

بررسی مشکلات نیشکر هفت تپه و گروه ملی با حضور تیم کارشناسی وزارت کار

ایسنا/خوزستان معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تیم کارشناسی که به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوزستان سفر کرده است، در جلسه کمیسیون کارگری خوزستان مشکلات کارگری نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران و بحث پرداخت حقوق‌های معوقه به آن‌ها را بررسی می‌کند.

احمد شجیراتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مشکلات کارگری در استان خوزستان، اظهار کرد: امروز تیمی از کارشناسان این وزارتخانه به سرپرستی مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت وارد خوزستان شدند.

وی افزود: کریم یاوری، مدیرکل حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری و هیات همراه در این سفر مشکلات کارگری شرکت نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد ایران را بررسی خواهند کرد.

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: این تیم کارشناسی امروز در جلسه کمیسیون کارگری خوزستان که با حضور استاندار خوزستان و سایر مسوولان برگزار می‌شود، مشکلات کارگری این دو واحد تولیدی، بحث پرداخت حقوق‌های معوقه به آن‌ها و... بررسی می‌کنند و توسط مسولان حاضر در این جلسه راهکارهایی برای حل مشکلات این دو واحد ارائه خواهد شد تا این راهکارها پس از بررسی نهایی اجرایی شوند و شاهد حل مشکلات کارگران باشیم..

شجیراتی عنوان کرد: این تیم باید گزارش کاملی از آخرین وضعیت دو شرکت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد ایران و همچنین راهکارهای برون رفت از بحران آن‌ها را تهیه و به وزارت کار و هیات دولت ارائه کند.

پیش از این غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به اینکه کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه اعتراضات مسالمت آمیز خود را داشته و صدای‌شان را رسانده‌اند، به خبرنگار ایسنا گفته بود، ما در حال تلاش هستیم با کمک مسئولان کشوری، مشکلات آنها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه کارگران این کارخانه سه ماه حقوق طلب دارند و کارخانه هم بلاتکلیف بوده و مشکلاتی دارد، اظهار کرده بود: امروز هم کارگران جلوی فرمانداری اعتراضات مسالمت آمیزی داشتند و صدایشان را رسانده‌اند و ما هم دنبال این هستیم که به نحوی از انحاء با کمک مسئولان کشوری مشکلات آنها را حل کنیم. ما اعتراضات این عزیزان را به سمع و نظر مسئولان کشوری رسانده‌ایم و امیدواریم که مشکلات این کارگران را هر چه سریعتر حل کنیم.

شریعتی با تاکید مجدد بر اینکه اعتراض به کارگران کاملا مسالمت آمیز بوده است بیان کرده بود: هیچ گونه درگیری میان کارگران و نیروهای امنیتی شکل نگرفته و بازداشتی هم نداشتیم و شرایط اکنون عادی است. امروز کارگران اعتراض مسالمت آمیز خود را بدون هیچ مسئله خاصی مقابل فرمانداری شوش مطرح و درباره مشکلات خود صحبت کردند، ما هم پیگیر حل مشکلات آنها هستیم.

سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود، گفته بود: مجموعه وزارت اقتصاد به ما قول‌هایی داده است که ظرف یک یا دو روز آینده مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه را حل کند و ما امیدوار هستیم تا این مشکلات حل شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت کارگران این شرکت اظهار کرده بود: امروز جلسه‌ای را با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان برگزار کردیم و در آن جلسه آقای حجتی تماسی را با معاون اول رییس جمهور برقرار کرد و پیگیر حل مشکلات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شد.

وی با بیان این‌که مشکلات کارگران این کارخانه در جلسه هیات دولت مطرح خواهد شد، افزوده بود: پیگیر مشکلات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه هستیم و از هر جایی که امکان آن وجود داشته باشد مساله را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرده بود: روز گذشته نیز جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد برگزار کردیم و در آن جلسه مشکلات این کارخانه را مورد بررسی قرار دادیم. آقای دژپسند با رییس سازمان خصوصی سازی نیز صحبت‌هایی را انجام داد تا روند حل مشکلات کارگران پیگیری شود.

نوری با اشاره به خصوصی سازی این کارخانه عنوان کرده بود: پیشنهاداتی را ارائه کرده‌ایم که این کارخانه تا زمان حل مشکلات تحت پوشش مجموعه‌های دولتی قرار بگیرد و پس از ساماندهی مشکلات و حل آن‌ها، مجددا در خصوص مساله خصوصی سازی آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان این‌که کارگران به دنبال دریافت مطالبات معوق خود هستند، گفته بود: مجموعه وزارت اقتصاد به ما قول‌هایی داده است که ظرف یک یا دو روز آینده مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه را حل کند و ما امیدوار هستیم تا این مشکلات حل شود.

به گزارش ایسنا،  27 آبان ماه سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به سخنان محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد که مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه فراری است و اصلا زندان نیست که فرصتی به او داده شود تا مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha