• سه‌شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97082914407
  • خبرنگار : 71402

ترامپ باز هم گفت، باید بن لادن را زودتر می‌گرفتیم

ترامپ باز هم گفت، باید بن لادن را زودتر می‌گرفتیم
مک ریون

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از آدمیرال ویلیام مک‌ریون، فرمانده سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا انتقاد کرده و مجددا تاکید کرد آمریکا باید خیلی زودتر از اینها رهبر سابق القاعده را می‌کشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: البته ما باید بسیار زودتر از آن زمان که وارد عمل ‌شدیم، اسامه بن لادن را می‌گرفتیم.

دونالد ترامپ مجددا این ادعا را تکرار کرد که در کتاب سال ۲۰۰۰ خود پیش از حمله به برج‌های دوقلو، خواستار مقابله با اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده شده بود و نوشت "رئیس‌جمهوری کلینتون فرصت را از دست داد" و پاکستان را به ناکامی در یافتن مغز متفکر عملیات ۱۱ سپتامبر، به رغم دریافت میلیاردها دلار کمک آمریکا متهم کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: ما میلیاردها دلار به پاکستان پول دادیم و آنها هرگز به ما نگفتند که او آنجا زندگی می‌کند. احمق‌ها!

او همچنین تهدید به قطع کمک‌ها به افغانستان کرد. ترامپ نوشت: ما دیگر میلیاردها دلار به پاکستان پول نمی‌دهیم چون آنها پولمان را می‌گیرند و برایمان کاری انجام نمی‌دهند، نمونه بارز آن بن لادن است، افغانستان هم یکی دیگر است. آنها تنها یکی از چندین کشوری هستند که از آمریکا چیزی می‌گیرند بدون آنکه چیزی بدهند. دیگر تمام شد!

آدمیرال مک‌ریون سال گذشته برای اولین بار از ترامپ انتقاد کرد و از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا رسانه‌های خبری را "دشمن مردم" خطاب نکند. این نظامی بازنشسته یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت به باور او حملات ترامپ به رسانه‌ها بیانگر "بزرگترین تهدید علیه دموکراسی ما در طول حیات من است." او افزود: زمانیکه شما حق مردم در آزادی بیان و آزادی مطبوعات و آزادی سخنرانی را تضعیف می‌کنید، در واقع قانون اساسی، همان چیزی که کشورمان روی آن بنا شده است، تهدید می‌کنید.  

جان برنان، مدیر سابق سیا هم با انتقاد از دونالد ترامپ گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا به "نرده‌بان خیلی بلندی" نیاز دارد تا به نزدیکی سطح "قوه درک، شایستگی و درستی" مک‌ریون و پیشینیانش برسد. برنان در توئیتی نوشت: شما به طور مداوم از جنبه‌های متفاوت به ما یادآوری می‌کنید که چقدر سطحی و نادرست هستید و به همین دلیل است که ما در چنین دوران خطرناکی به سر می‌بریم.

مگان مک‌کین، دختر سناتور جان مک‌کین هم با انتقاد از رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: اگر اوباما مانند ترامپ به ارتش بی‌احترامی‌ می‌کرد، از شدت خشم سرش منفجر می‌شد. مک‌کین لیستی از اقدامات اخیر ترامپ را که با بی‌احترامی به ارتش همراه بوده است شرح داد و گفت اگر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همین کار را می‌کرد، جمهوری‌خواهان به شدت خشمگین می‌شدند.

دختر مک‌کین که مجری برنامه "دیدگاه" فاکس نیوز است، گفت: ما باید کاملا صادق باشیم. اگر رئیس‌جمهوری اوباما روز کهنه‌سربازان را پشت گوش می‌انداخت یا از قبرستان سربازان جنگ جهانی اول در فرانسه نمی‌رفت، سرم همینجا روی همین میز در مقابل همه شما می‌ترکید.

انتهای پیام  ‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha