• سه‌شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97082914654
  • خبرنگار : 71467

بسته حمایتی هنوز شفاف نیست

۲۰۰ هزار تومان به حساب چه کسانی واریز شد؟

۲۰۰ هزار تومان به حساب چه کسانی واریز شد؟

اجرای بسته حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد آغاز شده اما همچنان برخی ابهامات آن پابرجاست؛ اخیرا و با واریز حقوق، رقم حدود ۲۰۰ هزار تومانی به حساب برخی اقشار واریز شده و بخشی دیگر از مشمولان، این مبلغ را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط خاص اقتصادی موجود، دولت طرح حمایت از اقشار کم درآمد را در دستور کار قرار داد و در آبان‌ماه مصوب شد بسته‌ای نقدی و کالایی در اختیار بخشی از جامعه که ظاهرا بیش از نیمی از جمعیت را پوشش می‌دهند، قرار گیرد.

درباره جزئیات بسته حمایتی، اطلاع‌رسانی دقیقی تاکنون انجام نشده ولی کلیت آنچه در اظهارات مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیده شده، نشان می‌دهد که مرحله اول این طرح شامل مددجویان و مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است؛ به طوری که به ازای هر خانوار و با توجه به بعد آن از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کارت یارانه سرپرست خانوار شارژ خواهد شد و می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح، اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

 گروه دوم کارکنان هستند و طبق مصوبه دولت، سازمان برنامه و بودجه مجاز شد برای کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی، لشکری و حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی ماهانه آنها به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد، کمک جبرانی از طریق حساب‌های بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آن‌ها واریز کند.       

در حالی نحوه پرداخت نقدی و حقوقی از مهم‌ترین ابهامات این بسته به شمار می‌رود که تاکنون به طور شفاف از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان محل اصلی تامین منابع مالی طرح بسته حمایتی و البته محل پرداخت ماهانه حقوق کارکنان در بخش‌های دیگر اطلاعاتی در مورد نحوه پرداخت‌های نقدی منتشر نشده و مشخص نیست که به چه نحوی انجام می‌شود.

فقط اخیرا شریعتمداری - وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی - مبلغ پرداختی به کارمندان دولت را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده و گفته افرادی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، مشمول این بسته می‌شوند.

 به تازگی واریز حقوق در بخش‌های مختلف انجام شده است و البته هستند گروه‌هایی که هنوز حقوق آبان‌ماه را دریافت نکرده‌اند و در این بین برای برخی رقم ۲۰۰ هزار تومان به همراه حقوق واریز شده است؛ ‌به‌گونه‌ای که بازنشستگان و مستمری‌بگیران از جمله حقوق‌بگیرانی هستند که برای گروه‌هایی از آنها این مبلغ پرداخت شده و در بین همین دو بخش هم هستند برخی مشاغل که دریافتی نداشته‌اند.

همچنین در مورد کارمندان هم که جزوی از گروه‌های مشخص شده در مصوبه دولت برای دریافت جبرانی هستند، ظاهرا پرداختی انجام نشده و پرس‌وجو از برخی کارکنانی که مشمول می‌شوند نشانی از دریافت مبلغ جبرانی همراه حقوق ندارد.

اما اینکه آیا تمامی کارکنان در بخش‌های دولتی و سازمان‌هایی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و کمتر از سه میلیون تومان درآمد دارند، مشمول دریافت جبرانی می‌شوند یا خیر؟ یا اینکه این پرداخت تا چه زمانی و در چند ماه انجام می‌شود؟ به همراه سایر ابهامات در مورد پرداختی به کارکنان در بسته حمایتی بی‌پاسخ مانده‌اند و مسئولان مربوطه جزئیات آن را اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۶

شما هم فقط به فکر کارمند جماعت هستین کارگران بدبخت سهمی از این مملکت ندارند!!

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۲۲:۳۱

به من کارگر یا معلم کم حقوق کمک شود

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۴:۵۱

من با مدرک دکترا، نه کارمند هستم، نه کارگر هستم، نه عضو کمیته امداد و سازمان بهزیستی ... متاسفانه بیکار هستم و جویای کار! امثال من در این کشور زیاد هستند.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۰۰

خط فقر در تهران و مراکز استان ها 6 میلیون تومان در ماه است حال چه کارمند ساده و یا کارگر ساده باشد/ چون ارزش ریالی پول مردم نزدیک به 70 درصد در این 9 ماه در سال 1397 پایین آمده است.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۳۴

پس کارمندان غیر دولتی که اکثرا زیر سه میلیون حقوق میگیرن چِی ؟اونا تو این مملکت سهمی ندارن ؟گرانی واسه اونا نیست؟

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۲۱:۴۷

کارگرا مثل کارمندا نیستن کارگر جماعت بیچارس اعتراض بکنن ... اعتصاب بکنن کارگر افغانی مثل مورو ملخ ریخته تو سه سوت حالشو میگیره ولی کارمند اعتصاب بکنه دولت و کل نظام ... مثل کامیوندارا ک اعتصاب کردن دولت تو سه روز براشون لاستیک سهمیه اورد با ارز دولتی ولی دارو نمیتونست بیاره ... با فروش نفت و گاز و دریافت مالیات و فروش گاز و بنزین گازوییل بازم داره با این همه در امد غر میزنه خدا میدونه کجاست این پولا

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۴۳

من عضوبهزیستی ام ولی سبدکالا تعلق نگرفته

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۵:۵۷

جالبه اینه که اصلی ترین قشر که کارگران هستند اصلا خبری برای آنها نیست اما کارمندان که چند برابر کارگران حقوق می گیرند مشمول این طرح هستند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۰ ۱۲:۵۶

عیدی کارگران همیشه سه برابر بیشتر از کارمندان هست و جالبه ما در تمام طول سال کارگر هستیم و موقع عیدی دادن کارمند حسابمون میکنن تا کمتر عیدی بهمون بدن

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۶:۰۸

.... یک کشور ثروتمندرو به همچین نقطه ای رسوندید.

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۰۱:۱۱

ترو خدا نگاه کن نظرات مردمو کارمون به جایی کشیده که سر 200 تومن که الان باهاش هیچ کاری نمیشه کرد دعوا داریم که به کی رسیده به کی نرسیده

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۱۷:۰۸

...به جهت شیره مالی بر سرمردم این اخبار را منتشر می کنند والا جز گروه بهزیستی و کمیته ی امداد فعلا به کسی این کمک صورت نگرفته است هرچند این کمک ها هم دردی دوا نخواهند کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۲۹ ۲۰:۲۸

پول بیت‌المال برای همه مردم است.من که راضی نیستم .4ماهه بیکارم.بعد کارمندی که برج به برج حقوقش پرداخت میشه با هزار مزایا .اول به حساب اونها شارژ میشه.البته از این دولت بی تدبیر انتظار هیچ امیدی نیست.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۱ ۱۵:۴۶

سلام من بیکار هستم

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۳ ۱۵:۵۰

چقدر این 200هزارتومان را تو بوق وکرنا کردید چه خبره این بدبختی رو شماسر ملت اوردید حالا افتخارهم میکنید

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۴ ۱۰:۴۳

به نظر من کاری کنید تا مابتونیم ماهی دویست تومن بدیم دولت

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۶ ۰۸:۰۶

ما کارگریم زیر سه میلیون هم درآمد داریم اولش که اعلام کردن تا آخر ابان ماه ولی تا الان که 7 آذرماه است خبری از بسته نیست اینا فقط دروغ میگن حالا بر چه اساسی قراره واریز کنن الله و علم ولی من بعید میدونم

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۲ ۱۴:۲۰

با سلام من کارمند بازنشسته تامین اجتماعی هستم هنوز هیچگونه بسته حمایتی و 200 هزار تومان را دریافت نکرده ام و حقوقم زیر سه میلیون است سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۲ ۱۵:۵۷

ما ک کارگریم ن خونه داریم ن ماشین کرایه خونه رو هم ب زورمیدیم بنظرتون سربزاریم بمیریم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۰ ۱۸:۱۵

پس کارگرای بدبخت چی ک تو این روز ها فقط بیکاری واسمون مونده ازین دولت بی ... ما حق اعتراض نداریم زن و بچمون نون واسه خوردن ندارن سالی ی دست لباس نمی تونیم بخریم واسه بچه هامون حرفامونو ب کی بگیم بدبختیامونو ب کی بگیم. علی برکت الله ازین آقای دولت ک هیچ آبی گرم نمیشه واسه ما کارگرها ...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۱۱ ۰۰:۳۹

این هم دروغ بود با این تورمی که دولت برسر ما اورده ، خجالت هم نمیکشند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۸ ۱۲:۳۲

من بیکار هستم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۳ ۲۱:۵۹

خدا رو دوست دارید بدین

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۴ ۱۸:۱۷

من موردتاییدبسته کروناازطرف دولت شده ام ولی متاسفانه هیچ کمکی به من نشده،،،،،لطفارسیدگی کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۳۰ ۲۳:۰۵

فقط کارمندان وبازنشسته هاآدم هستند