• چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 97083015400
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحاتی درمورد بکارگیری مجدد کرباسیان/نتیجه تلاش‌ها برای حل مشکل کارگران هفت تپه و...

توضیحاتی درمورد بکارگیری مجدد کرباسیان/نتیجه تلاش‌ها برای حل مشکل کارگران هفت تپه و...

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه سی آبان) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت گفت: ما جامعه ای انقلابی هستیم و در کشور بزرگی مثل ایران در کنار هم هستیم چرا باید بین ما اختلاف باشد و با صدای بلند و لحن توهین آمیز با هم حرف بزنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی ادامه داد:چرا باید کلمات درشت را نثار هم کنیم ، اختلاف نظر در کار کارشناسی اشکالی ندارد آن را واگذار کنیم به کارشناسان که در سطح کارشناسی بحث کنند و هر بحث حقوقی ، دینی ، عرفانی، اجتماعی و اقتصادی را که باید کارشناسان بحث کنند در سطح خیابان ها نیاوریم و نادرست مطرح نکنیم و مردم را به جان هم نیندازیم؛ مسایل خیلی روشن است چرا ما سر مسایل روشن با هم می جنگیم .

همچنین مشروح گفت‌وگوهای فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

نتیجه تلاش‌های دولت برای حل مشکل کارگران هفت تپه

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد اعلام کرد که با صبحت‌های انجام شده با خریدار و مجموعه مدیریتی نیشکر هفت تپه قرار است که حقوق کارگران را پرداخت کنند و مشکلات کاهش پیدا کند. وی در رابطه با تغییرات انجام شده در تیم اقتصادی دولت، گفت: طراحی سیاست های اقتصادی در دولت اصلا به فرد متکی نیست. این یک کار جمعی است که با ریاست رییس جمهوری موارد مطرح  و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

اذن زنگنه از رهبری برای بکارگیری کرباسیان/برکناری همه بازنشستگان ریاست جمهوری تا ساعت ۲۴ امشب

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تا ساعت ۲۴ امشب همه بازنشستگان ریاست‌جمهوری کنار می‌روند: گفت:  برای بازنشستگان نهاد ریاست‌جمهوری یا سرپرست می‌گذاریم یا فرد جدیدی را منصوب می‌کنیم. ما برای هیچ کدام از بازنشستگان در ریاست‌جمهوری اجازه برای ادامه کار نگرفته‌ایم. وی در پاسخ به این پرسش که زنگنه از چه کسی برای استفاده از کرباسیان اذن گرفته است گفت: از رهبری اذن گرفته است.

استفاده مجدد از کارت سوخت میزان قاچاق را کاهش می دهد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با اعلام اینکه در استفاده مجدد از کارت سوخت می‌خواهیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم تاکید کرد که بحث‌مان اصلا افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین نیست. وی در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل مسعود کرباسیان را برای ریاست شرکت ملی نفت انتخاب شد، گفت: خیلی کار خوبی کردیم، او بهترین فردی بود که می توانستیم انتخاب کنیم.

اطلاعی از مبداء و مقصد پول حاصل از جرایم سازمان یافته نداریم

لعیا جنیدی معاون حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به این که در حال حاضر اطلاعاتی درباره‌ی مبداء و مقصد پولشویی در دسترس نیست، گفت: همین عامل موجب می‌شود پول حاصل از جرایم سازمان یافته وارد سیستم بانکی کشور شود. وی با بیان این که لایحه مقابله با جرایم سازمان یافته و همچنین لایحه مقابله با تروریسم برای مقابله با تطهیر پول ناشی از انواع جرایم است اظهار کرد: پول جرائم سازمان یافته یا قاچاق مواد مخدر اکنون بدون شفافیت وارد سیستم بانکی شده و اطلاعاتی از مبداء و مقصد این پول‌ها در دست نیست.

راه‌هایی برای تبدیل ارز کشورهایی که نفت ما را می‌خرند در نظر داریم

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی با بیان این که راه‌هایی را برای تبدیل ارز کشورها که به آنها نفت می‌فروشیم، در نظر داریم گفت: با این حال ضرورت نمی‌بینیم که این راه‌ها را اطلاع رسانی کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توانیم از ارز کشورهایی که به آنها نفت می‌فروشیم استفاده کنیم اظهار کرد: ذخایر  ارز کافی در داخل و خارج از کشور داریم که به موقع از آن استفاده کنیم.

بودجه سال ۹۸ با قیمت نفت کمتر از ۷۰ دلار بسته می‌شود

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیش‌بینی‌هایی از سوی دستگاه‌های ذیصلاح برای قیمت نفت در سال آینده، اظهار کرد: همه دستگاه‌های مربوطه برای سال آینده قیمت دلار را حداقل بشکه‌ای ۷۰ دلار پیش‌بینی کرده‌اند، اما ما برای بودجه رقمی خیلی کمتر از ۷۰ دلار پیش‌بینی کرده‌ایم. وی درباره افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده اظهار کرد: در پیش‌نویس لایحه بودجه افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان منظور شده است و در حال حاضر دولت در حال بررسی این موضوع است و به نظر می رسد که تا یک یا الی دو هفته آینده این موضوع نهایی شود.

مسئولیت حفظ نظم و انضباط در مراسم دانشگاه اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی بوده است

منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری درباره‌ی لغو یکی از برنامه‌های دانشگاه اصفهان به دلیل حضور گروهی خودسر و شلوغ کار در این دانشگاه اظهار کرد: به دلیل آنکه محل برگزاری برنامه در دانشگاه علوم پزشکی بوده، این دانشگاه مسئولیت حفظ نظم و انضباط جلسه را بر عهده داشته است. وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور رییس جمهور در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: برای حضور رئیس جمهوری در برنامه گرامی‌داشت روز دانشجو از ایشان دعوت شده است و منتظر جواب ایشان هستیم تا محل مراسم 16 آذر انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha